ist-M.07 » Metro ve Tarihi Eserler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.07 » Metro ve Tarihi Eserler

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Prş, 2007 17:27

http://www.ntvmsnbc.com/news/403567.asp

Metro hatlarının yetersiz olduğunu söyler dururuz.Daha fazla metroya ihtiyacımız olduğunu biliriz.Belediye farklı zamanlarda metro yapmak için projeler yaptığında tarihi kalıntılar sebebiyle engelleme ile karşılaşmaktadır.

Peki tarih için metrodan vazgeçmek ?

Yada metro için tarihten vazgeçmek ?

Sizce hangisi?


LİNKTE GÜZEL BİR PROGRAM METNİ VAR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cum, 2007 09:08

Bence bu en basit trafik kısır döngüsü ile aynı şey, yani siz trafiği rahatlatmak adına ne kadar çok yol yaparsanız trafiğe o kadar çok araç çıkmakta, bu döngü nedeni ile de karayolu trafiğine çözüm bulunamamaktadır, (asıl çözüm kapitalist ekonomilerin saldırgan üreticilerinin pompaladığı tüketim manyaklığından kurtulmak ama neyse) tarih-ulaşım döngüsünde de kaba tabir ile aşağı tükürseniz sakal yukarı tükürseniz bıyık, yani yer altına metro yapsanız ve bir şekilde izinlerini alsanız tamam deler gidersiniz, ama bu yer altı hattının erişim tünelleri, istasyon girişleri ve binaları her daim yüzeyden açılmak zorunda bu da toprak altındaki bazı tarihi olabilecek şeylerin (şey diyorum ama ne bileyim belki saygısızlık sizce ama bence çanak çömleğin başka adı yoktur) sizin inşaatınıza engel olması, şimdi bizler gibi raylı sistemciler o zaman tramvay olsun dese, bu sefer yine yüzeye yakın bir şeyler çıkacak İstanbul' un özellikle Suriçi, Beyoğlu, Üsküdar gibi bölgelerinde bunun önüne geçmek imkansızdır, herhangi bir yerde herhangi bir kazıda dahi pek çok şey çıkabilir çıkıyordur, tabii ki bizlerde metromuzun içinde müzeler olsun bu eserler sergilensin isteriz neden bizimde böyle havalı bir müze-istasyonumuz olmasın?

Fakat her ne hikmetse bizde biraz bu işler engel yöntemi ile gidiyor, tarih ve tarihe sahip çıkmak adı ile bu işler siyasete alet ediliyor, bu ekabir takımı halkı hala cahil zannediyor, Beyler!!! uyanın artık internet var, herkesin evinde televizyon var, bu insanlar artık okuyor, araştırıyor, sizlerin uydurduğu "Avrupa da hiçbir tarihi kentte tarihi yapıların altından metro geçmez" yalanını yemiyoruz artık, çünkü altını bırak içinden bile geçiyor, yani bir zamanlar sadece sizlerin gittiği Avrupa ayakyolu oldu halkımıza :P ben çok gezmiş değilim ama gördüğüm şu o sizin öve öve bitiremediğiniz ülkelerde eski kentlerde yer üstündeki binalara gözleri gibi bakıyorlar, bizim gibi Süleymaniye çatırdarken, Ayasoyfa yıkılırken seyredip, yerden çıkan iki çömlek bir şarap gemisi için kendilerini yırtmıyorlar,

İkinci olarak bir zamanlar Edirnekapı-Eminönü tramvayı uçarak gitmiyordu değilmi? Ve o günkü yol kotu bugünkünden daha da yüksek değildi (asfalt sanayiini kalkındırma çalışmaları) eeee, o zaman problem ne?? sanırım aradaki bu yaklaşık yüzyıllık süre yer altındakileri daha bir tarihi yaptı :)) yahu Bizansın imparatorluğunu dedelerimiz yıkmış torunları bizansın çömleklerinin peşinde, bana katkısı ne? turizmime ülke ekonomisine? bence hiç, siz Sultanahmet i ayakta tutun, Alman Çeşmesi, Beyazıt Kulesi, Galata Kulesi dökülüyor bu eserler, bunlara bakın gözle görünür şeylere turisti getirin önce, hayatımız -cek -cak ve -miş ekleri ile geçti, bu ülkenin artık bu eklere ihtiyacı yok, bizim ihtiyacımız, -cağız ve -di -dik tir, yani bir şeyler için yapacağız demek, ve onu gerçekleştirip yaptık demek, bunu anlayabiliyormusunuz? Ben halkım ve bunu istiyorum, ben sur içinde trafikte boğulmak istemiyorum, ben Cevizlibağdan Kartal 2,5 saatte gitmek istemiyorum, bana çözüm üretin laf değil.

Linkte verdiğin yazıda okudum Mehmet, adamlar diyormuş ki Cenova yıkılsa gelip Galataya bakıp yeniden yapabilirlermiş, ne gerek var? Cenova da yıkılmasın ama benim Galatamda benim istediğim gibi kalsın, ya adamlar Galata Kulesinin dibinden tünel geçirirken sizin kadar akıl edemiyormuydu? ya da kilometrelerce ray döşerken, İstanbul için ardı ardına metro projeleri yapılırken (2000 sonrası değil 1900 lerden bahsediyorum) bu adamlar bizim tarihimizi yok etmek içinmi bunları yaptılar, ha bu arada bakın benim kullandığım bir kelime yazılarımda önemlidir, "bizim" yani bize ait olan, bizden bir şeyler bulunduran, Cenovalıların kapısı kalmış duvarı hadi o yer üstünde tamam göze görünüyor kalsın, bizans tekfurunun sarayıda kalsın :) peki bizene bilmem kimin zamanında ki limandan, limanda batmış gemiden, onun içindeki şarap çanağından, çok ciddiyim bizim değil ki? bize ait değil ki? ne o yoksa İstanbul' u birilerine hazırlıyormuyuz da hep onların şeylerine sahip çıkılıyor, size en son duyduğum dedikoduyu anlatayım da hep beraber düşünelim gülelim,

Marmaray için japon mühendislerin süre tahmini aslında doğru, onlar eğer bu arkeolojik kazılar olmasaydı projenin söylenen günde tamamlanacağını belirtiyorlar, fakat kazıların şimdiden 2 yıl kaybettirdiğini belirtiyorlar, son gecikme ise yine Yenikapı da bizans zamanından kalma bir kilise bulunması :) ve kilise için Barthelomeos efendinin gelip inceleme yapması bekleniyor :) düşünebiliyormusunuz, gelecek, lütfedip gelecek ve diyecekki, bu kilise bizim için çok önemlidir bu kültür mirasıdır falan filan anaaaa ne olacak o zaman BM burayı sit alanı ilan etmesin :PPP paraları sokağa dökmeye meraklıyız biz büker boynumuzu otururuz, bu bir dedikodu tabii ki doğruluğu tartışılır ama ne kadar komik şeylerle uğraştığımızında kanıtıdır

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ara Cum, 2007 13:32

Tarihi duyarlılık güzel ama bağnazlığa dönüşmemeli.Çünkü linkteki yazıda tarihi seven katılımcılar sunucunun "Peki milyon dolarlar yatırıldı şimdi ne olacak paralar çöpe mi gidecek" diye soruğunda tatmin edici cevap veremiyorlar.

Taa 1900'lü yılların başında Levent-Yenikapı Metrosu diye planlar yapılmış.

Bu arkadaşlar o güzergahta yapılmamalıydo falan diyorlar.Karayolu köprüsü ile ortak yapılmalıydı diyorlar.Yola paralel gitmeliydi diyorlar.

Tamam güzel öyle olsun.Bu seferde vay efendim METRO BOZDOĞAN KEMERİ'nden geçiyor demeyeceklerinin kim garanti edebilir.

Her taraf tarih nereden geçecek uçarak mı gidecek?

Son olarak madem güzergah yanlış idiyse metro inşaatına başlamadan neden onay verdiniz güzergaha?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

BU ŞEKİLDE DE OLABİLİRDİ!

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Pzt, 2007 09:39

Kurul 2002'de köprünün bu şekilde olmasını istemişti.Ama bu şekilde de tarihi kalıntı çıkmayacağını kim garanti edebilirdi ki?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Pzt, 2007 10:37

Aslında bu önerideki köprü bence güzergah olarak daha doğrudur, ama aynen Mehmet Kasım ın da söylediği gibi bu güzergahta tarihi eser çıkmayacağını kim garanti edebilir? Ayrıca bu proje değişikliği kaç milyon ytl ye mal olacaktı Süleymaniye tünelleri atıl kalacaktı, gerçi İBB burayı sanat merkezi yapmayı planladığını belirtmişti ya da başka birileri ama bu konuşuldu, her ne ise maliyet anlamında eski projeye devam edilmesi sevindirici, güzergah olarak ben yine Saraçhane ye daha yakın geçse iyi olurdu düşüncesindeyim ama her şey zamanla belki ileride başka bir metro hattıda bu güzergahtan geçer :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Pzt, 2007 11:03

Keşke kurumlar arasındaki iletişim daha sağlıklı olabilseydi.Ve başlangıçta böyle bir güzergaha yapılsaydı.Ama maalesef olmadı.

2001-2002 yıllarında kurul bunu önerdi.İBB haklı olarak maliyeti düşünerek olmaz dedi.Sürtüşme başladı.

Olan İstanbulluya oldu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Cum, 2008 21:58

Metro ve tarih demişiz, batırdığımız doğu romanın kıçı kırık limanı ile dümeni kırık gemileri için metromuzu yakıyoruz ama görüyoruz ki kudretli Roma İmparatorluğunun evlatları bile sallamıyor :D aşağıdaki haberde Roma da devam eden metro kazılarında tarihi eserlere zarar verildiği arkeologların işe karıştırılmadığını çıkartıyoruz, adamlar ortalığı ayağa kaldırmaya çalışıyormuş :) komik işte bana ne 1000 yıl önceki medeniyetin kurnasından zurnasından ben 100 yıl sonrasına sağlam bir metro bırakayımda insanlar çile çekmesin.
Arkeologlar, "Romalılar neler kaybedeleceklerini daha iyi anlasın" derken metro kazısının gözden geçirilmesini istediler.

Kazıda ortaya çıkan buluntuları bir basın toplantısıyla kamuya duyuran arkeologlar Roma'nın üçüncü metro hattının kazı çalışmalarının kendi kontrollerinde yapılmasını istediler.

Üç milyar euro'luk bir harcama yapılan çalışmalar, İtalyan Kültür Bakanığı'nın onayından geçti. Ancak arkeologlar kazının tarihe zarar verdiğini düşünüyor ve sorumluluğun kendi kurdukları "Roma Arkeoloji Bürosu"na verilmesini istiyorlar.

Toplantıda, hattın güzergahının değiştirilme ihtimali düşük olsa bile arkeologlar en azından bazı istasyon çıkışlarının planlarının yeniden düzenlenmesi için kamuoyunu yöneticilere baskı yapmaya çağırdı.

Kazı sırasında Roma İmparatorluğu döneminden kalma bir binanın temellerine, Şans tanrıçasına adanmış olduğu düşünülen bir tapınağın yan duvarına, 16'ncı yüzyıldan kalma şarap mahzenlerine ve çok sayıda tarihi mezara rastlandı.
Kaynak : Sansürsüz.com

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Pzt, 2008 14:48

http://www.cnnturk.com/HABER/haber_deta ... rID=477998

Unesco köprü için şerh koymuş yine. Proje revize edilecekmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Çrş, 2008 16:52

Köprüyü bosverde Marmaray hayal olacak bu gidisle
MARMARAY Projesi kapsamında Yenikapı’da sürdürülen arkeolojik kazılar sırasında M.Ö. 6200-6400 yıllarına ait olduğu sanılan ikisi küçük dört mezar bulundu. Mezardaki iskeletler, bulunduğu şekliyle alçı kalıplarla sağlamlaştırıldı ve Arkeoloji Müzesi’nde korumaya alındı. Yenikapı’da daha önce 48, Üsküdar’da ise 87 iskelet bulunmuş ve Bizans Dönemi’ne ait bütün bu iskeletler de incelemek üzere müzeye kaldırılmıştı.

Kazılara danışmanlık yapan İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Prehistorya (tarih öncesi) Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Özdoğan, Fikirtepe’deki kazılarla, İstanbul’un tarihinin 8 bin 200 yıl öncesine kadar gittiğini gördüklerini söyledi.

Bundan önce bulunan iskeletlerin Bizans dönemine ait olduğunu belirten Prof. Özdoğan, "Yeni bulunan mezarlar, Marmara Denizi’nin küçük ve sığ olduğunu da gösteriyor. Taş devri topluluklarının Anadolu’dan Avrupa’ya geçiş sürecinde, ilk yerleşik uygarlıkların temelinin atılmasında İstanbul’un ne kadar önemli rol oynadığını göstermesi açısından da bir başka önemi var."
MÖ den önce 6000 lerden kalma iskelet diyor vay be canim Istanbul uma bak sen o tarihlerde bile oturan varmis, evsahibi mi kiracimiydilar acaba?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Ağu Prş, 2008 08:43

Fikirtepe'deki kazılar da neyin nesi? Yanlış mı yazmışlar?

Geçen ulaştırma bakanı binali yıldırım marmaray'ın 2013'e kaldığını söylemişti zaten.
En son Mehmet Kasım tarafından 08 Ağu Cum, 2008 10:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Prş, 2008 15:36

Valla onun alakasini bende anlayamadim, belki yazim ya da bilgi hatasi, ya da baska bir konuyu araya kistirmislar :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ağu Sal, 2008 15:21

Ayrılıkçeşme'de bir kalıntı bulunuştu. Onunla karıştırmış olmasınlar. Semt olarak aynı bölgede sayılabilir. Yani insan konuşurken aklına Fikirtepe gelmiş olabilir. Ayrılıkçeşme bilinen bir yer değil fazla. Ama Fikirtepe o bölgede bilinen bir yer.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön