1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ist-L.07 » Topbaş minibüslerin üstün

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2007 21:04
gönderen Esat
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metrobüsün Avcılar-Cevizlibağ arasında faaliyete geçmesiyle birlikte hatta çalışan münibüsler için son tarihi verdi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metrobüsün Avcılar-Cevizlibağ arasında faaliyete geçmesiyle birlikte gelirleri düşen minibüslerin düşey hatlar üzerinde çalışmaları, farklı boyutta sistem içine dahil edilmeleri veya otobüs şekline dönüştürülmeleri gibi bazı çalışmalar bulunduğunu belirterek, bu sorunun yılbaşına kadar çözümlenmesi talimatı verdiğini söyledi.

Topbaş, Saraçhane'deki belediye binasında düzenlediği basın toplantısının ardından gazetecilerin çeşitli konulardaki sorularını yanıtladı. Bir gazetecinin, "Avcılar-Cevizlibağ arasında metrobüsün hizmete girmesiyle minibüs yolcularında azalma oldu. O hatta çalışan minibüslerle ilgili bir çalışma olacak mı?" şeklindeki sorusu üzerine Topbaş, minibüs esnafının mağdur olmaması için minibüslerle ilgili bir çalışmaları bulunduğunu ifade etti.

Minibüslerin düşey hatlar üzerinde çalışmaları, farklı boyutta sistem içine dahil edilmeleri veya otobüs şekline dönüştürülmeleri gibi bazı çalışmalar olduğunu belirten Topbaş, bu sorunun yılbaşına kadar çözümlenmesi talimatı verdiğini söyledi. Topbaş, "Yılbaşını geçmemesi gerekir, çünkü vatandaş mağdur oluyor. Gelirleri oldukça düştü" dedi.

400-430 BİN YOLCU

"Metrobüse çok övgüler aldıklarını" anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hatta Beylikdüzü'ne kadar uzatılması isteniyor. Mecidiyeköy'e gelince daha farklı olacağına inanıyoruz. Beylikdüzü'ne büyük bir talep var ama yol genişlemeleri, yapılan çalışmalar ciddi maliyetler getiriyor. Bizim Bakırköy'den Beylikdüzü'ne daha sonra Silivri'ye gidecek bir metro çalışmamız var. Metro yapıldığında bu sistemin Beylikdüzü'ne kadar olan bölümüne ihtiyaç kalmayacak. Geçici bir süre için böyle bir yatırımı da doğru bulmuyoruz. Kaynak açısından çok da rahat değiliz. Bunu şu anda yapma imkanımız yok."

Metrobüsün Mecidiyeköy etabını 2008 yılı içinde bitireceklerini belirten Topbaş, bu hat tamamlandığında günde 400-430 bin civarında yolcu taşınacağını söyledi.
Kaynak: Haber7.com

Nedense bana pek inandırıcı gelmiyor bu söylem, yılbaşına kadar metrobüs hattına kaç otobüs ya da kuyruklu körüklü otobüs takviyesi olacak ki minibüslerin yükü sırtlansın, tamam kalksınlar rehabilite edilsinler bir şeyler yapılsınlar ama düşünsenize o kadar aracın trafikten bir günde çekildiğini yerine idame ettirecek bir şeyiniz yoksa sınıfta kalmazmısınız?

Minibüslerin kaldırılması

Gönderilme zamanı: 09 Kas Cum, 2007 08:46
gönderen msyasar
Metrobüs halihazırda pik saatlerde 45 saniyede bir çalışıyor, bu sefer
sıklığının daha da artırılabileceğini pek sanmıyorum.
Yapılması gerekenleri ise bence yanyolda çalışan klasik İ.E.T.T hatlarının
otobüslerini solodan körüklüye çevirmek olabilir.Minibüslerin gerçek alternatifi Metrobüsten ziyade yanyolda çalışmakta olan İ.E.T.T ve ÖHO hatlarıdır.
İşte bu nedenden dolayı ben Metrobüs yolu 2+2 olmalı,istasyon bölgelerinde, geçiş imkanı olmalı ve yanyolda çalışan bütün klasik İ.E.T.T hatlarının da ekspres hat olarak düzenlenip tercihli yola alınması gerektiğini ısrarla söylüyorum. Böylece yanyoldaki en sağ şeridi de normal araç trafiğine katmak suretiyle trafiğin genel akışını bozmadan 2+2 Metrobüs tercihli yolu yapılabilir ve saatte tek yönde 40,000 yolcu taşınabilirdi.

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzr, 2008 20:37
gönderen AyLiN
Cogu yere sadece minibüs gidiyor birden bire o hatlarini nasil dolduracaklar? Bana hic ama hic inandirici gelmiyor. Zamanla belki olabilir ama birden bire olacagini sanmiyorum. Asparagaz haber demiyorum ama 50% asparagaz aciklama olmus olabilir :D.

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzr, 2008 20:50
gönderen Esat
Yok yok kesin çizmişler :) linkteki habere bakarsanız Şubat 1 son diyorlar, http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=184 ya Mart 1 olsun problem değil onların gönlü kırılmasında :PP zaten tamamen bir kaldırma değil aslında sadece 260 kadar minibüsü bir yere veremiyorlar onun dışındakiler planlanmış, örnek vermek gerekirse Bahçelievler metronun kapısından kalkacaklar, Şirinevler metro, Yenibosna metro ve buradan kalkarak içerilere gidecekler e-5 üzerinde çalışmalayacaklar, tamamen kalkmaları ben diyeyim 10 siz deyin 20 sene