Haber aslında devam eden çalışmaların 10. dönem içerisinde bitecek olması ile ortaya çıkacak tabloyu anlatmış, yani bu dönemde çalışmalara ağırlık verilecek, daha çok yapacağız demiyor. Hatta son paragraflara göz atarsanız "otobüs ve metrobüs sistemleri desteklenecek" diyor, ha yemezse raylı sistem bakacağız deniliyor. Belki küçük kentler için doğru ama nüfusu 2 milyon ve üzeri kentler için? Niye illa otobüs zorluyoruz hala, sonra kafamızı vurup ah ah kollarımı açaydımda tramvaya sarılaydım diyoruz, bu bir planlama hatası değil mi? Bence öyle, sen planlarını yap, kent haritalarına işle, sokakları paftaları ona göre düzenle ha yine yapma hemen raylı sistemi ama bunu bile yapmıyoruz, kent planlarına bile gelecek 50 yılda bunu yapacağız, yapmalıyız diyemiyoruz, niye? Kendi seçim dönemimiz içine girmiyor çünkü ne acı insan ömrünün kısa olması.Onuncu Kalkınma Planı'na göre, kentiçi raylı sistem uzunluğu 2018 yılına kadar 455 kilometreden 787 kilometreye çıkarılacak.
Dokuzuncu Kalkınma Planı döneminde, çoğunlukla dış finansman temin edilerek Adana, Antalya, Bursa, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri ve Samsun'da planlanan raylı sistem projeleri önemli oranda tamamlanıp, işletmeye açıldı. Bu dönemde tamamlanan hatların uzunluğu 185 kilometreyken, inşası devam eden hatların uzunluğu ise 145 kilometreye ulaştı. Faaliyetteki raylı sistem hatlarıyla yılda 700 milyonun üzerinde yolcu taşınıyor.
Plan döneminde, Ankara'da Kızılay-Çayyolu, Batıkent-Sincan ve Tandoğan-Keçiören metro projeleri ile Esenboğa raylı sistem, İstanbul'da Üsküdar-Ümraniye, Otogar-Bağcılar, Aksaray-Yenikapı, Bakırköy-Beylikdüzü, Şişhane-Yenikapı, Kartal-Kaynarca, Kabataş-Mahmutbey, Bakırköy-Kirazlı metro, İzmir'de trafik yönetim sistemi, deniz ulaşımı geliştirme, Üçyol-F. Altay metroyla Konak ve Karşıyaka tramvay, Bursa'da 3. aşama, Kayseri'de 2. ve 3. aşama hafif raylı sistem, Gaziantep'te 3. aşama ve Konya'da 2. aşama tramvay projelerinin tamamlanması bekleniyor.
Kentiçi toplu taşımada trafik yoğunluğu ve yolculuk talebindeki gelişmeler dikkate alınarak öncelikle otobüs, metrobüs ve benzeri sistemler tercih edilecek. Bunların yetersiz kaldığı güzergahlarda raylı sistem alternatifleri değerlendirilecek.
-Büyükşehir belediyelerinin mevcut ve planlanan kentiçi raylı sistem projeleri, şehir merkezlerinden geçen demiryolu ana hattına, kentiçi lojistik merkezlerine, şehirlerarası otobüs terminallerine, havalimanlarına ve diğer ulaşım türlerine entegre olabilecek şekilde planlanacak.
http://emlak.haber7.com/emlak-gundemi/h ... na-cikacak