tr-RS.07 » Kentiçi Raylı Sistem Ağı 2 Katına Çıkacak

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-RS.07 » Kentiçi Raylı Sistem Ağı 2 Katına Çıkacak

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Cmt, 2013 13:15

Onuncu Kalkınma Planı'na göre, kentiçi raylı sistem uzunluğu 2018 yılına kadar 455 kilometreden 787 kilometreye çıkarılacak.

Dokuzuncu Kalkınma Planı döneminde, çoğunlukla dış finansman temin edilerek Adana, Antalya, Bursa, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri ve Samsun'da planlanan raylı sistem projeleri önemli oranda tamamlanıp, işletmeye açıldı. Bu dönemde tamamlanan hatların uzunluğu 185 kilometreyken, inşası devam eden hatların uzunluğu ise 145 kilometreye ulaştı. Faaliyetteki raylı sistem hatlarıyla yılda 700 milyonun üzerinde yolcu taşınıyor.

Plan döneminde, Ankara'da Kızılay-Çayyolu, Batıkent-Sincan ve Tandoğan-Keçiören metro projeleri ile Esenboğa raylı sistem, İstanbul'da Üsküdar-Ümraniye, Otogar-Bağcılar, Aksaray-Yenikapı, Bakırköy-Beylikdüzü, Şişhane-Yenikapı, Kartal-Kaynarca, Kabataş-Mahmutbey, Bakırköy-Kirazlı metro, İzmir'de trafik yönetim sistemi, deniz ulaşımı geliştirme, Üçyol-F. Altay metroyla Konak ve Karşıyaka tramvay, Bursa'da 3. aşama, Kayseri'de 2. ve 3. aşama hafif raylı sistem, Gaziantep'te 3. aşama ve Konya'da 2. aşama tramvay projelerinin tamamlanması bekleniyor.

Kentiçi toplu taşımada trafik yoğunluğu ve yolculuk talebindeki gelişmeler dikkate alınarak öncelikle otobüs, metrobüs ve benzeri sistemler tercih edilecek. Bunların yetersiz kaldığı güzergahlarda raylı sistem alternatifleri değerlendirilecek.

-Büyükşehir belediyelerinin mevcut ve planlanan kentiçi raylı sistem projeleri, şehir merkezlerinden geçen demiryolu ana hattına, kentiçi lojistik merkezlerine, şehirlerarası otobüs terminallerine, havalimanlarına ve diğer ulaşım türlerine entegre olabilecek şekilde planlanacak.
Haber aslında devam eden çalışmaların 10. dönem içerisinde bitecek olması ile ortaya çıkacak tabloyu anlatmış, yani bu dönemde çalışmalara ağırlık verilecek, daha çok yapacağız demiyor. Hatta son paragraflara göz atarsanız "otobüs ve metrobüs sistemleri desteklenecek" diyor, ha yemezse raylı sistem bakacağız deniliyor. Belki küçük kentler için doğru ama nüfusu 2 milyon ve üzeri kentler için? Niye illa otobüs zorluyoruz hala, sonra kafamızı vurup ah ah kollarımı açaydımda tramvaya sarılaydım diyoruz, bu bir planlama hatası değil mi? Bence öyle, sen planlarını yap, kent haritalarına işle, sokakları paftaları ona göre düzenle ha yine yapma hemen raylı sistemi ama bunu bile yapmıyoruz, kent planlarına bile gelecek 50 yılda bunu yapacağız, yapmalıyız diyemiyoruz, niye? Kendi seçim dönemimiz içine girmiyor çünkü ne acı insan ömrünün kısa olması.

http://emlak.haber7.com/emlak-gundemi/h ... na-cikacak

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 29 Haz Cmt, 2013 14:11

Kabataş-Mahmutbey yapılacak demişler orası güzel.
Ama bu otobüs işi artık bırakılmalı kentlerimize metro lazım ha pahalı mı geldi o zaman tramvay yapsınlar.Otobüsler sadece küçük semtleri ve kent çıkışındaki semtleri metroya bağlamak için kullanılmalı.Şu an ki büyükşehirlerimiz için artık geç ama şu anki büyükşehir olma noktasına gelmiş şehirlerimiz için yapılabilir.Para yetmez falan demeyin saçma sapan işlere milyon dolarlar yatırılıyor

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Cmt, 2013 14:32

Otobüs? Biz daha minibüs aşamasındayız bir çok kentte ve kasabada. problem orada. Araçlar özel, ÖHO tarzında bile olsa, bunları tam şebekeleştiren yok. Şimdi yavaş yavaş Alanya’da görüyoruz, şebekeleştirme çabaları. Ama Burdur? Denizli bile? İstanbul »belde« araçları? Tramvay iyi ve güzel, ama otobüslerle bile daha şebekeleştirme eksik. Şebekeleştirme ne demek? Hat numarası vermek, güzergâh belirlemek, duraklarda ve etrafta iletişim kurmak, orer, harita, tek taban bilet fiyatları, aktarma. İşte bütün bunlar olduktan sonra, otobüs, troleybüs, tramvay, metro ve banliyö ile herşey işler. Ama özel ada işletmeyle olmaz. Hani minibüs, dolmuş tarzı.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ULAŞIM ANA PLANI

Mesaj gönderen Hector Troas » 10 Oca Cum, 2020 12:05

İstanbul Ulaşım Ana Planı linktedir.

https://www.ibb.istanbul/CorporateUnit/Detail/71

Bugün çalıştayda İmar Daire Başkanı Gürkan bey, 2009'da onaylanan 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı yürürlüktedir, geçerliliğini korumaktadır dedi. İstanbul Ulaşım Ana Planı'nda 2011'de onaylanmıştı. O planda 2014'te toplam raylı sistem ağının 231 km'ye ulaşacağı ifade edilmişti. (Marmaray Banliyö dahil). Şu anda 233 km raylı sistem var. Yani hedeflerin 5 yıl gerisindeyiz.

Peki neden geri kaldık?

Cevap: Plan dışı davrandığımız için. Çünkü başlamamız gereken aşağıdaki hatlara başlamadık.

-Yenikapı-Beylikdüzü/Silivri

Onun yerine planda olmayan Kuzey Havalimanı Metrolarına başladık. Bundan dolayı kentiçi ana aks geri kaldı.

2023 Ağ Hedefi bu idi:

Resim

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön