gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama bu 10 numaralı hat çok özel ve dik bir hat, yani dış görünümü öteki araçlara da benzese, bizim funikülerler gibi (teknik açıdan olmasa da), tepeye tırmanıyor. Bütün geri kalan araçlara (ki onlara Stuttgartta U-Bahn/Stadtbahn diyorlar, yani »hafif şeffaf inceh« metro ) bisikletle binilebilir mi, şimdi hiç bilmiyorum. Aslında bir bakmalı. Tırmanma derken
Stuttgartın özelliği, bizim Barbaros gibi çok yerleri olması, zaten kent bir ova dibiyle etrafındaki yamaçlar, biraz garip bir konumu var, Bopser, Pragsattel
metro araçları acaip bir şekilde tırmanıyorlar, bunu teknik olarak nasıl becermişler, bilmiyorum.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Ne kızıyorsun be abi, anladıysan anladın. Tamam, 17,8'lik eğime tırmanan bir zahnradbahn.
Ama haklısın stutgard U15 Südast linie ile nerdeyse dünya birincisi normal ekartman ve yüzde 8,5
Diğerleri ise aşağıda, aslında bunlara birde welt rekord olarak Bursa Tramvay hattınıda eklemek lazım. Onunda hatırı sayılır bir eğimi var ve İpekböceği tırmanıyor....
Hauptbahnen mit maßgebender Neigung über 25
Freiburg im BreisgauHirschsprungHinterzartenTitisee-Neustadt (Höllentalbahn), maßgebende Neigung 57,14
City-S-Bahn Hamburg, 40
Schnellfahrstrecke KölnRhein/Main mit der Flughafenschleife Köln, 40,0
2. Stammstrecke der S-Bahn München, 40 (geplant)
Nordrampe des City-Tunnels Leipzig, 40
Neuer Berghautunnel der Gäubahn, 39 geplant
City-Tunnel Frankfurt, ca. 39
Verbindungsbahn der S-Bahn Stuttgart, bis zu ca. 38
Flughafenschleife Frankfurt, ca. 36
Neubaustrecke WendlingenUlm, 35 im Bahnhofsbereich und 31 im Schnellfahrabschnitt geplant
Bahnstrecke Raunheim MönchwaldRaunheim Mönchhof, 35
Wuppertal-VohwinkelEssen-Überruhr, 35 im Bereich der Haltestelle Essen-Kupferdreh
ErkrathHochdahl, 33,3
Streckengleis UntertürkheimStuttgart Hauptbahnhof im Tunnel Obertürkheim, 33 geplant
Stammstrecke der S-Bahn München, 32
Tunnel der Nord-Süd-Fernbahn Berlin, 30
Württembergische Schwarzwaldbahn, 30 im Bahnhof Stuttgart-Zuffenhausen
LichtenfelsPressig-RothenkirchenProbstzellaSaalfeld (Frankenwaldbahn), 29
Bahnstrecke Stuttgart-RohrFilderstadt, 29 im Bahnhof Stuttgart Flughafen/Messe
Rohrer Kurve, 26,9 geplant
Neubaustrecke StuttgartWendlingen, ca. 26,55 geplant
AachenRonheideHerbesthal (Ronheider Rampe), 26,5
TharandtEdle KroneKlingenberg-Colmnitz, 25,6
Neuenmarkt-Wirsberg Marktschorgast (Schiefe Ebene), 25
Nebenbahnen mit maßgebender Neigung über 40
SuhlSchleusingen (Friedbergbahn), 66,6 außer Betrieb
BlankenburgElbingerodeTanne (Rübelandbahn), 61,4
IlmenauSchleusingen (Rennsteigbahn), 61,2
BoppardBuchholzEmmelshausen (Hunsrückbahn), 60,9
HerrnbergHirzenhain (Scheldetalbahn), 60 bis 1993 abgebaut
LinzKalenborn (Kasbachtalbahn), 55,9
FreudenstadtBaiersbronnRastatt (Murgtalbahn), 50,0
Eibenstock unt BfEibenstock ob Bf, 50,0 wegen des Baues der Talsperre Eibenstock 1975 aufgelassen
Schönheide SüdCarlsfeld, 50,0 Schmalspurbahn 750 mm; 1967 aufgelassen
OberzissenBrenkEngeln (Brohltalbahn), 50,0 Schmalspurbahn 1000 mm
FreilassingBad ReichenhallBerchtesgaden, 40,8
Werk- und Industriebahnen
Steinbacher Bergwerksbahn (Schmalspur 600 mm), 83,3 stillgelegt
Steilstrecken in Österreich
Linz Pöstlingberg (Pöstlingbergbahn), maximale Neigung 116 steilste Adhäsionsbahn
Leoben Hieflau (Erzbergbahn, Österreich), 71
Innsbruck Mittenwald Garmisch-Partenkirchen (Mittenwaldbahn), 38
Garmisch-Partenkirchen Reutte in Tirol Kempten (Allgäu) (Außerfernbahn), 37,5
Innsbruck Bludenz (Arlbergbahn), 31
Schwarzach-St. Veit Spittal-Millstätter See (Tauernbahn), 28
Gloggnitz Mürzzuschlag (Semmeringbahn), 25
Innsbruck Verona (Brennerbahn), 25
Steilstrecken in der Schweiz
Zürich HBUto Kulm (Uetlibergbahn), maximale Neigung 79 steilste Normalspur-Adhäsionsbahn Europas
St. GallenTrogen (Trogenerbahn, Schmalspurbahn), 76
MontreuxZweisimmen (MOB, Schmalspurbahn), 73
St. MoritzTirano (Berninabahn, RhB, Schmalspurbahn nach Italien), 70
ChurArosa (RhB, Schmalspurbahn), 60
Pfäffikon SZArth-Goldau (SOB), 52
LandquartDavos (RhB, Schmalspurbahn), 45
Weitere Steilstrecken
Saint-GervaisVallorcine (Frankreich; Schmalspurbahn), maximale Neigung 90
HakoneGora (Hakone-Tozan-Linie, Japan), 80
CosenzaSan Giovanni in Fiore (Italien; Schmalspurbahn), 60
MyrdalFlåm (Flåmsbahn, Norwegen), 55
SchlackenwerthJoachimsthal (Tschechien), 50 stillgelegt
Ama haklısın stutgard U15 Südast linie ile nerdeyse dünya birincisi normal ekartman ve yüzde 8,5
Diğerleri ise aşağıda, aslında bunlara birde welt rekord olarak Bursa Tramvay hattınıda eklemek lazım. Onunda hatırı sayılır bir eğimi var ve İpekböceği tırmanıyor....
Hauptbahnen mit maßgebender Neigung über 25
Freiburg im BreisgauHirschsprungHinterzartenTitisee-Neustadt (Höllentalbahn), maßgebende Neigung 57,14
City-S-Bahn Hamburg, 40
Schnellfahrstrecke KölnRhein/Main mit der Flughafenschleife Köln, 40,0
2. Stammstrecke der S-Bahn München, 40 (geplant)
Nordrampe des City-Tunnels Leipzig, 40
Neuer Berghautunnel der Gäubahn, 39 geplant
City-Tunnel Frankfurt, ca. 39
Verbindungsbahn der S-Bahn Stuttgart, bis zu ca. 38
Flughafenschleife Frankfurt, ca. 36
Neubaustrecke WendlingenUlm, 35 im Bahnhofsbereich und 31 im Schnellfahrabschnitt geplant
Bahnstrecke Raunheim MönchwaldRaunheim Mönchhof, 35
Wuppertal-VohwinkelEssen-Überruhr, 35 im Bereich der Haltestelle Essen-Kupferdreh
ErkrathHochdahl, 33,3
Streckengleis UntertürkheimStuttgart Hauptbahnhof im Tunnel Obertürkheim, 33 geplant
Stammstrecke der S-Bahn München, 32
Tunnel der Nord-Süd-Fernbahn Berlin, 30
Württembergische Schwarzwaldbahn, 30 im Bahnhof Stuttgart-Zuffenhausen
LichtenfelsPressig-RothenkirchenProbstzellaSaalfeld (Frankenwaldbahn), 29
Bahnstrecke Stuttgart-RohrFilderstadt, 29 im Bahnhof Stuttgart Flughafen/Messe
Rohrer Kurve, 26,9 geplant
Neubaustrecke StuttgartWendlingen, ca. 26,55 geplant
AachenRonheideHerbesthal (Ronheider Rampe), 26,5
TharandtEdle KroneKlingenberg-Colmnitz, 25,6
Neuenmarkt-Wirsberg Marktschorgast (Schiefe Ebene), 25
Nebenbahnen mit maßgebender Neigung über 40
SuhlSchleusingen (Friedbergbahn), 66,6 außer Betrieb
BlankenburgElbingerodeTanne (Rübelandbahn), 61,4
IlmenauSchleusingen (Rennsteigbahn), 61,2
BoppardBuchholzEmmelshausen (Hunsrückbahn), 60,9
HerrnbergHirzenhain (Scheldetalbahn), 60 bis 1993 abgebaut
LinzKalenborn (Kasbachtalbahn), 55,9
FreudenstadtBaiersbronnRastatt (Murgtalbahn), 50,0
Eibenstock unt BfEibenstock ob Bf, 50,0 wegen des Baues der Talsperre Eibenstock 1975 aufgelassen
Schönheide SüdCarlsfeld, 50,0 Schmalspurbahn 750 mm; 1967 aufgelassen
OberzissenBrenkEngeln (Brohltalbahn), 50,0 Schmalspurbahn 1000 mm
FreilassingBad ReichenhallBerchtesgaden, 40,8
Werk- und Industriebahnen
Steinbacher Bergwerksbahn (Schmalspur 600 mm), 83,3 stillgelegt
Steilstrecken in Österreich
Linz Pöstlingberg (Pöstlingbergbahn), maximale Neigung 116 steilste Adhäsionsbahn
Leoben Hieflau (Erzbergbahn, Österreich), 71
Innsbruck Mittenwald Garmisch-Partenkirchen (Mittenwaldbahn), 38
Garmisch-Partenkirchen Reutte in Tirol Kempten (Allgäu) (Außerfernbahn), 37,5
Innsbruck Bludenz (Arlbergbahn), 31
Schwarzach-St. Veit Spittal-Millstätter See (Tauernbahn), 28
Gloggnitz Mürzzuschlag (Semmeringbahn), 25
Innsbruck Verona (Brennerbahn), 25
Steilstrecken in der Schweiz
Zürich HBUto Kulm (Uetlibergbahn), maximale Neigung 79 steilste Normalspur-Adhäsionsbahn Europas
St. GallenTrogen (Trogenerbahn, Schmalspurbahn), 76
MontreuxZweisimmen (MOB, Schmalspurbahn), 73
St. MoritzTirano (Berninabahn, RhB, Schmalspurbahn nach Italien), 70
ChurArosa (RhB, Schmalspurbahn), 60
Pfäffikon SZArth-Goldau (SOB), 52
LandquartDavos (RhB, Schmalspurbahn), 45
Weitere Steilstrecken
Saint-GervaisVallorcine (Frankreich; Schmalspurbahn), maximale Neigung 90
HakoneGora (Hakone-Tozan-Linie, Japan), 80
CosenzaSan Giovanni in Fiore (Italien; Schmalspurbahn), 60
MyrdalFlåm (Flåmsbahn, Norwegen), 55
SchlackenwerthJoachimsthal (Tschechien), 50 stillgelegt
En son Mehmet keles tarafından 09 Oca Prş, 2014 08:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben kızmadım, gerçekten neden o dişliyi sordun/gösterdin, anlamadım! Bizim funikülerlerle *aynı* olmadığını kendim yazmıştım, ama 10 numaralı hattın da geri kalan U hatlarıyla aynı sistem olmadığını da belirtmiştim galiba. Zaten ondan başka tek bir 15 veya 50 numara diye hat vardı, o da kalktı, o açıdan Stuttgartta artık hiçbir »tramvay« hattı yok, hepsi Straßenbahndan Stadtbahna çevrildi ve önüne U öneki aldılar. Ama sadece merkezde ve bazı elverişli/gerekli yerlerde yeraltından gidiyorlar. Öyle Bursaray gibi.
Türkiye bir gün normalleşsin, belki uğrarım.
Dua edin ki, Alman gibi düşünebiliyorum. Ne derlermiş? Bir işi Türk gibi başla, Alman gibi bitir!
Stuttgart metro şebekesinde acaip yokuşlar var. Belki yanlış hatırlıyorumdur, ama ben sanki kuzeyde de pis bir yokuş var diye biliyordum, ama Stuttgartta insan bazen kuzeyi ve güneyi şaşırıyor, dağlar dağlar. Barış Manço severdi orasını.
O listede gözüme çarpan şu FreiburgSeebrugg hattı var. İsmi Dreiseenbahn. Karaormana çıkıyor. Demiryolu delileri için en önemli hatlardan bir tanesi, zaten Feldberg-Bärental da burada (?) en yüksek istasyon bindörtyüzbilmemkaç metro yukarıda. Trenler genelde çift lokomotifli çıkarlar. Ya çift, ya, gerekirse, üç. Ve her zaman çiftkatlı olurlar, çünkü çok insan kullanıyor bu hattı. Hem normal hayat, iş hayatı için, hem turistik açıdan, çünkü bahsi geçen Feldberg burada bir küçük Uludağ, Titisee çok, çok önemli bir turizm merkezi, küçük Japonya diyebiliriz, Schluchsee de orta derecede bir turizm yeri, bilhassa Almanlar için. Sondurak Seebruggdan da otobüsle Waldshut, St. Blasien ve Bonndorf merkezleri bağlı. O yüzden ormandan geçen bir ana aks, çok garip bir şey. Ve korkunç viyadükleri var. Ben öbürgün yine oralara yolcuyum, ama arabayla gideceğiz (daha da beter! Höllental ismi üzerinde ciddî bir cehennem güneyden doğuya giden tüm TIRlar oradan geziyor (arada bir İstanbul TIRı da bulunur, 360 ° virajlar (!) vs.).
Türkiye bir gün normalleşsin, belki uğrarım.
Dua edin ki, Alman gibi düşünebiliyorum. Ne derlermiş? Bir işi Türk gibi başla, Alman gibi bitir!
Stuttgart metro şebekesinde acaip yokuşlar var. Belki yanlış hatırlıyorumdur, ama ben sanki kuzeyde de pis bir yokuş var diye biliyordum, ama Stuttgartta insan bazen kuzeyi ve güneyi şaşırıyor, dağlar dağlar. Barış Manço severdi orasını.
O listede gözüme çarpan şu FreiburgSeebrugg hattı var. İsmi Dreiseenbahn. Karaormana çıkıyor. Demiryolu delileri için en önemli hatlardan bir tanesi, zaten Feldberg-Bärental da burada (?) en yüksek istasyon bindörtyüzbilmemkaç metro yukarıda. Trenler genelde çift lokomotifli çıkarlar. Ya çift, ya, gerekirse, üç. Ve her zaman çiftkatlı olurlar, çünkü çok insan kullanıyor bu hattı. Hem normal hayat, iş hayatı için, hem turistik açıdan, çünkü bahsi geçen Feldberg burada bir küçük Uludağ, Titisee çok, çok önemli bir turizm merkezi, küçük Japonya diyebiliriz, Schluchsee de orta derecede bir turizm yeri, bilhassa Almanlar için. Sondurak Seebruggdan da otobüsle Waldshut, St. Blasien ve Bonndorf merkezleri bağlı. O yüzden ormandan geçen bir ana aks, çok garip bir şey. Ve korkunç viyadükleri var. Ben öbürgün yine oralara yolcuyum, ama arabayla gideceğiz (daha da beter! Höllental ismi üzerinde ciddî bir cehennem güneyden doğuya giden tüm TIRlar oradan geziyor (arada bir İstanbul TIRı da bulunur, 360 ° virajlar (!) vs.).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yeni alınan bir karara göre İstanbul Ulaşım A.Ş. bünyesindeki raylı sistemlerde bisiklet ile yolculuk kuralları değiştirildi. Yeni uygulamaya göre;
Katlanabilir bisikletler kılıfı ya da bir çanta içerisinde taşınmak şartı ile tüm işletme saatlerinde ücretsiz olarak, katlanmayan büyük bisikletler ise pik saatler dışında yani 09:30-17:00 ve 20:30-00:00 arasında ücretsiz olarak sisteme kabul edilecek.
Katlanabilir bisikletler kılıfı ya da bir çanta içerisinde taşınmak şartı ile tüm işletme saatlerinde ücretsiz olarak, katlanmayan büyük bisikletler ise pik saatler dışında yani 09:30-17:00 ve 20:30-00:00 arasında ücretsiz olarak sisteme kabul edilecek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?
Konya'da, "bisiklet tramvayı" hizmete girmiş: https://www.haberturk.com/son-dakika-ha ... yi-2791984
Konya'da, bisiklet tramvayı ve bisiklet aparatlı otobüs dönemi başladı. 550 kilometreyle Türkiye'nin en uzun bisiklet yolu ağına sahip olan Konya'da Büyükşehir Belediyesi, yıllarca ulaşım yükünü çeken nostaljik tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştürerek, bisiklet kullanıcılarının hizmetine sundu. Konya Büyükşehir Belediyesi, ayrıca ilk etapta 50 otobüse bisiklet aparatları monte ettirdi. Bu otobüslerde de bisikletlerin arkadaki aparatlara asılmasıyla yolculuk yapılabiliyor.
Konya'da, bisiklet tramvayı ve bisiklet aparatlı otobüs dönemi başladı. Nostaljik tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştüren Büyükşehir Belediyesi, ayrıca ilk etapta 50 otobüse bisiklet aparatları monte ettirdi.
Konya'da bisiklet kullanıcıları, özellikle uzun mesafelere varmak veya soğuk havalarda uzun süre bisikletiyle bir noktadan diğer noktaya ulaşmak için artık bisiklet tramvayı ve bisiklet aparatlı otobüsleri tercih edebilecek. Büyükşehir Belediyesi, şehir içi ulaşımda 1992'den 2015 yılına kadar Konyalılara hizmet veren emektar tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştürdü. Bazı ülkelerde yolcuların seyahat ettiği tramvaylara bisiklet ile binilebiliyorken, sadece bisiklet kullanıcılarına özel olarak hizmete sunulan bisiklet tramvayı ise bu yönüyle Konya´yı diğerlerinden farklı kılıyor.
'84 KM DAHA İLAVE BİSİKLET YOLU İNŞA EDECEĞİZ'
Özellikle pandemi sürecinde bisiklet kullanımının öneminin anlaşıldığını belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, "Konya´nın bir bisiklet şehri olması adına bugüne kadar çok önemli projeleri hayata geçirdik. Konya, 550 kilometrelik bisiklet yoluyla Türkiye'nin en uzun bisiklet yoluna sahip ilidir. Bugün itibariyle de yeni projeleri hayata geçirmek için çalışma yapıyoruz. İnşallah 2023 yılına kadar 84 kilometre daha ilave bisiklet yolu inşa edeceğiz. Konya, Türkiye´nin önemli bisiklet şehridir. Bugünden sonra da bunun daha çok vurgulanması için çalışmalar ve projeler hayata geçecek. Özellikle bisiklet otoparkları konusunda ciddi bir çalışma yürütüyoruz" dedi.
'TÜRKİYE'DE İLK KEZ TRAMVAYDA BİSİKLETİNİZLE SEYAHAT EDEBİLECEKSİNİZ'
Bir tramvayın sadece bisikletlere tahsis edildiğini belirten Altay, "Bugün çok önemli bir proje hayata geçiyor. Türkiye'de ilk kez bir tramvayda, toplu ulaşım aracında bisikletinizle birlikte seyahat edebileceksiniz. Bir tramvayımızı sadece bisiklet tramvayı haline dönüştürdük. Artık Akıllı Toplu Ulaşım Sistemi´nde göreceğiniz sefer saatlerinde bisikletinizle birlikte durağa gelerek, bu tramvayımıza bineceksiniz, istediğiniz yere gideceksiniz. Bisikletinizle birlikte işlerinizi halledip sonra tramvayla tekrar istediğiniz durağa geri gelebileceksiniz.
Türkiye´de örnek bir uygulamayı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bu hem bisiklet kullanıcılarımız için yeni bir başlangıç olacak hem de şehirde önemli bir farkındalık çalışması olacak. Çünkü bu tramvay sürekli olarak, bir ring halinde şehirde bisiklet tramvayı olarak seyahatini sürdürecek. Şehrimize hayırlı olmasını temenni ediyorum. Türkiye´de bisikletin tüm şehirlerimizde aktif kullanılmasını temenni ediyoruz. Bunun için Konya Büyükşehir Belediyesi olarak öncü ve önder olmaya devam edeceğiz" diye konuştu.
21 BİSİKLET TAŞINABİLİYOR
Tramvayın bisiklet tramvayına dönüştürülmesi için birtakım revizyonlar yapıldı. Bu kapsamda nostaljik tramvayın çiftli koltukları sökülerek yerlerine bisiklet sabitleme aparatları monte edildi. 21 bisikletin aynı anda tramvayda güvenle taşınabileceği aparatlar, el değmeden kullanılacak şekilde tasarlandı. Tramvaydaki basamaklara ise kapılar ile senkronize çalışan katlanabilir hidrolik rampa düzenekleri monte edildi. Böylece vatandaş, bisikletleriyle duraklarda tramvaya kolayca inip binebiliyor. Alaaddin-Selçuk Üniversitesi tramvay hattında hizmet verecek tramvay, bisiklet yolları ile entegreli duraklarda yolcu alıp yolcu indirecek.
OTOBÜSLER DE BİSİKLETLİ OLUYOR
Toplu ulaşımda Türkiye´ye rol model olan Konya Büyükşehir Belediyesi, şehir içi ulaşımda kullanılan otobüsler için de bisikletli dönemin başlangıcını yaptı. Bisiklet kullanımının yaygınlaşması amacıyla otobüslerin arka kısmına bisiklet taşıma aparatları yerleştirildi. İlk etapta 50 otobüste uygulanmaya başlanan çalışma, yakın zamanda tüm otobüslerde hizmet verecek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?
İstanbul'daki metrolarda, pik saatler haricinde son vagonda bisikletle ücretsiz seyahat edilebilecek: https://www.metro.istanbul/haber/detay/ ... ozel-vagon
İstanbullular 16 Eylül tarihinden itibaren katlanabilir bisikletleriyle gün boyunca, katlanamayan bisikletle ise 07:00-09:00 ve 17:00-20:00 saatleri dışında trenlerin son vagonunda ek ücret ödemeden seyahat edebilecek.
Düzenlemeyle, kent içi ulaşımda intermodal bir yaklaşım ile bisiklet kullanımını artırarak sürdürülebilir kentsel hareketliliği desteklemek amaçlanıyor. Uygulama ayrıca, daha sağlıklı ve sıfır emisyonlu bir yaşama özendirmek hedefini taşıyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?
Bundan iki sene önce falandı. Bir öğlen vakti Yenikapıdan ek ücret vermeden binmiştim. Ben de şaşırdım o zaman demek ki iyi niyetli bir güvenliğe denk geldik