1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Gönderilme zamanı: 30 Eyl Prş, 2021 19:50
gönderen Esat
Son aylarda İstanbul'da sürekli gündeme gelen bir konu var, İBB'nin İstanbul'un toplam 5000 ilave taksi ihtiyacı olduğu ve bunun içinde peyderpey taksi plakası çıkartılması, bu çıkacak plakaların belediye sahipliğinde olması ve bu şekilde yeni bir taksi işletme sistemi kurularak mevcut sistemin ıslah edilmesi olarak özetleyebileceğimiz bir proje.

Sizlerden ricam siyasi parti ya da isimler üzerinden ele almadan konu hakkında izlenimleriniz, yaşadıklarınız, bildikleriniz ve fikirleriniz nelerdir, bunları konuşalım isterim.

Öncelikle sistemin ne olduğu ya da ne olacağı hakkında bilgi sahibimiyiz? Yoksa sadece İBB yeni plaka lazım diyor, taksiciler bağırıp çağırıyor olarak mı biliyoruz :)

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Gönderilme zamanı: 01 Eki Cum, 2021 09:30
gönderen Edil Arda
1990'dan beri taksi sayısının aynı olduğunu biliyoruz.

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Gönderilme zamanı: 01 Eki Cum, 2021 10:28
gönderen Uğur
5000 yeni taksi benim anlayabildiğim kadarıyla aynı İETT otobüsü gibi mülkiyeti Belediye'ye ait olan sürücüsünün gelirinin aylık olarak sabit olduğu bir sistem. Bu sistem kendisi kurumsal bir yapıda olacağı gibi hali hazırda mevcut olan bütün taksicileri de bu kurumsallığa teşvik edeceğinden İBB tarafından bu kadar ısrarcı olunuyor. Yani İBB taksileri mesafe ayrımı yapmadan müşteriye gergin bir yolculuk geçirmeden hizmet vereceği bu sebeple daha çok tercih edileceği için zamanla diğer taksiler de kendilerine çeki düzen verecekler aynı standardı yakalamaya çalışacaklar.

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Gönderilme zamanı: 01 Eki Cum, 2021 14:00
gönderen Esat
Edil Arda yazdı:
01 Eki Cum, 2021 09:30
1990'dan beri taksi sayısının aynı olduğunu biliyoruz.
Evet, aslında bu yetersiz bir iletişim diyebilir miyiz? Yoksa tek başına bu bile yeterli midir?
Uğur yazdı:
01 Eki Cum, 2021 10:28
5000 yeni taksi benim anlayabildiğim kadarıyla aynı İETT otobüsü gibi mülkiyeti Belediye'ye ait olan sürücüsünün gelirinin aylık olarak sabit olduğu bir sistem. Bu sistem kendisi kurumsal bir yapıda olacağı gibi hali hazırda mevcut olan bütün taksicileri de bu kurumsallığa teşvik edeceğinden İBB tarafından bu kadar ısrarcı olunuyor. Yani İBB taksileri mesafe ayrımı yapmadan müşteriye gergin bir yolculuk geçirmeden hizmet vereceği bu sebeple daha çok tercih edileceği için zamanla diğer taksiler de kendilerine çeki düzen verecekler aynı standardı yakalamaya çalışacaklar.
Evet, aynen öyle birinci öncelik bu benim de anladığım kadarıyla, dolayısıyla az kazandım çok kazandım peşinde koşmayan ve bir kurumu temsil etmek zorunda olduğu, sorumsuzluk halinde cezayi müeyyideler işleyeceği için daha çok kendisine çeki düzen veren şoförlerin olacağı, dijital taksi çağrı sistemlerinin daha verimli kullanıldığı ve şoför güvenliğinin de bir şekilde yükseltildiği bir sistem olacak şeklinde anlıyorum ben de.

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Gönderilme zamanı: 02 Eki Cmt, 2021 09:42
gönderen Edil Arda
burada güzel bir derleme var:
https://www.youtube.com/watch?v=f1h7jxuFu8U