tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
İzmir Büyükşehir Belediyesi 2020-2024 Stratejik Planı'nda bu proje, TEHDİTLER başlığı altında yer almıştır. Şehrin nüfusunu arttıracağı ve hayatı pahalılaştıracağı ifade edilmiştir. Zaten İzmir'in talep ettiği bir proje değil idi.
Kaynak: https://www.izmir.bel.tr/tr/StratejikPlanlar/123/44
Kaynak: https://www.izmir.bel.tr/tr/StratejikPlanlar/123/44
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
İzmir-Aliağa-Çandarlı Otoyolu'nun Menemen-Çandarlı arasındaki paralı kesimi, 30 Ekim 2019'da açılmıştı..
İzmir sınırları içinde inşa hâlinde kalan tek otoyol, İzmir Çevre Yolu'nun son 5-6 kilometrelik kesimini oluşturacak olan Koyundere-Menemen kesimiydi..
Uydu görüntülerine göre yaklaşık bir aydır burası da tamamlanmış gibi gözüküyordu, ama bu kesim henüz trafiğe açılmadı: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Cumhurbaşkanı'nın 22 Şubat'ta İzmir'i ziyaret etmesi ve bu son kesimi açması bekleniyormuş: http://www.aliagaekspres.com.tr/siyaset ... re-geliyor
Bu 5-6 kilometrelik kesim kısa, ama vasıtaları Menemen içindeki trafik ışıklarından kurtaracağı için önemli bir işlevi olacak..
Şu anda otoyola girmek için Menemen'in içinden geçip Manisa yönüne doğru ilerlemek gerekiyor, ama bu dolanma nedeniyle otoyolun süre tasarrufunun önemli bir miktarı kayboluyor..
Hayırlı olsun diyelim şimdiden, inşallah 22 Şubat'tan sonra İzmir'den kuzeye (Aliağa-Bergama-Ayvalık-Edremit-Çanakkale) yönelik yolculuklar oldukça rahatlayacak..
İzmir sınırları içinde inşa hâlinde kalan tek otoyol, İzmir Çevre Yolu'nun son 5-6 kilometrelik kesimini oluşturacak olan Koyundere-Menemen kesimiydi..
Uydu görüntülerine göre yaklaşık bir aydır burası da tamamlanmış gibi gözüküyordu, ama bu kesim henüz trafiğe açılmadı: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Cumhurbaşkanı'nın 22 Şubat'ta İzmir'i ziyaret etmesi ve bu son kesimi açması bekleniyormuş: http://www.aliagaekspres.com.tr/siyaset ... re-geliyor
Bu 5-6 kilometrelik kesim kısa, ama vasıtaları Menemen içindeki trafik ışıklarından kurtaracağı için önemli bir işlevi olacak..
Şu anda otoyola girmek için Menemen'in içinden geçip Manisa yönüne doğru ilerlemek gerekiyor, ama bu dolanma nedeniyle otoyolun süre tasarrufunun önemli bir miktarı kayboluyor..
Hayırlı olsun diyelim şimdiden, inşallah 22 Şubat'tan sonra İzmir'den kuzeye (Aliağa-Bergama-Ayvalık-Edremit-Çanakkale) yönelik yolculuklar oldukça rahatlayacak..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Bornova yönünden gelip Koyundere'yi geçtikten sonra Menemen'den çıkarsak (Manisa yolundan) para ödüyor muyuz?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Hayır Hektor Bey (bu vesileyle, lise arkadaşımın babası olan Çanakkaleli Hektor İsmet Öktem'e selamlar), Bornova-Menemen arasında otoyol kullanımı için ücret ödemeyeceksiniz..Hector Troas yazdı: ↑11 Şub Sal, 2020 09:15Bornova yönünden gelip Koyundere'yi geçtikten sonra Menemen'den çıkarsak (Manisa yolundan) para ödüyor muyuz?
İzmir Çevre Yolu'nun Güzelbahçe'den başlayan, Narlıdere, Balçova, Gaziemir, Karabağlar, Buca, Bornova, Bayraklı, Karşıyaka ve Çiğli'den geçerek Koyundere'ye ulaşan kesimi KGM tarafından ücretsiz olarak işletiliyor..
Çevre Yolu'nun son kesimi olan ve 22 Şubat'ta törenle açılacak Koyundere-Menemen arası da KGM tarafından ücretsiz işletilecek..
Bu kesim, şu haritada siyah renkle gösteriliyor: https://yandex.com.tr/harita/?l=trf%2Ct ... 75634&z=12 (haritayı aşağıya da yapıştırıyorum..)
Bu kesimin kuzeye doğru devamındaki Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu (haritada Kuzey Ege Otoyolu olarak belirtiliyor) ise 30 Ekim'de açılmıştı ve Yap-İşlet-Devret yöntemiyle inşa edildiği için ücretli.. (Yanlış hatırlamıyorsam, otomobiller için en uzun mesafe 20 TL olmalı..)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Bornova'dan girip Foça kavşağından çıkmak ücretli sanırım? Menemen'i pas geçmek için mutlaka para vermek zorunda mıyız?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Evet, Menemen'den Foça, Aliağa, Çandarlı, Bergama yönüne doğru otoyolla devam etmek isterseniz, ücret ödeyeceksiniz..Hector Troas yazdı: ↑11 Şub Sal, 2020 10:26Bornova'dan girip Foça kavşağından çıkmak ücretli sanırım? Menemen'i pas geçmek için mutlaka para vermek zorunda mıyız?
Ücret tarifesi: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... ndarli.pdf
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
50-60 km otoyol için ücretleri çok fazla buldum. Bornova'dan Aliağa'ya gitmek için 13 TL gişe ücreti ödeyecek kimseyi tanımıyorum. Gidiş geliş 25 TL ödenecek ! Çok aşırı pahalı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Maalesef YİD yöntemiyle kullanım ücreti döviz cinsinden belirlenen otoyol yapmaya karar verdikten sonra TL'nin aşırı değer kaybı söz konusu olunca, fakirleşmiş oluyoruz..
Ataşehir ile Çeşme arasını tümüyle otoyoldan gittiğimizde, tek yönde 302 TL ödüyoruz..
Ataşehir - Muallimköy: 4,25 TL
Muallimköy - Bursa Kuzey: 156,25 TL
Bursa Kuzey - Bursa Batı: ücretsiz
Bursa Batı - Kemalpaşa: 137,00 TL
Kemalpaşa - Bornova - Güzelbahçe: ücretsiz
Güzelbahçe - Çeşme: 4,50 TL
Ataşehir ile Çeşme arasındaki 556 kilometrelik yol, sakin bir sürüşle ve kısa bir molayla 5 saat sürüyor; süre olarak bakıldığında Ataşehir'den havalimanına ve havalimanından Çeşme'ye ulaşımı katınca uçaktan daha iyi, ama ücreti de maşallah uçakla yarışıyor..
Ataşehir ile Çeşme arasını tümüyle otoyoldan gittiğimizde, tek yönde 302 TL ödüyoruz..
Ataşehir - Muallimköy: 4,25 TL
Muallimköy - Bursa Kuzey: 156,25 TL
Bursa Kuzey - Bursa Batı: ücretsiz
Bursa Batı - Kemalpaşa: 137,00 TL
Kemalpaşa - Bornova - Güzelbahçe: ücretsiz
Güzelbahçe - Çeşme: 4,50 TL
Ataşehir ile Çeşme arasındaki 556 kilometrelik yol, sakin bir sürüşle ve kısa bir molayla 5 saat sürüyor; süre olarak bakıldığında Ataşehir'den havalimanına ve havalimanından Çeşme'ye ulaşımı katınca uçaktan daha iyi, ama ücreti de maşallah uçakla yarışıyor..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Off Topic
Ataşehir ile Çeşme arasını tümüyle otoyoldan gittiğimizde, tek yönde 302 TL ödüyoruz..
Ataşehir - Muallimköy: 4,25 TL
Muallimköy - Bursa Kuzey: 156,25 TL
Bursa Kuzey - Bursa Batı: ücretsiz
Bursa Batı - Kemalpaşa: 137,00 TL
Kemalpaşa - Bornova - Güzelbahçe: ücretsiz
Güzelbahçe - Çeşme: 4,50 TL
Ataşehir - Muallimköy: 4,25 TL
Muallimköy - Bursa Kuzey: 156,25 TL
Bursa Kuzey - Bursa Batı: ücretsiz
Bursa Batı - Kemalpaşa: 137,00 TL
Kemalpaşa - Bornova - Güzelbahçe: ücretsiz
Güzelbahçe - Çeşme: 4,50 TL
Bu arada yeni otoyol Akhisar-Kemalpaşa şeklinde dolandığı için mesafeyi de uzatıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Aynen; eğer aceleniz yoksa ve bölünmüş yolların nispeten tenha olduğu bir gün ve saatte seyahat ediyorsanız, gidiş geliş için 600 TL harcamak büyük lüks..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Osmangazi Köprüsü’nde hisse satışı için JPMorgan’a yetki: https://www.birgun.net/haber/osmangazi- ... tki-287691
Açıldığı dönemde otomobiller için İstanbul ile İzmir arası gidiş dönüş maliyetinin 500 TL'den fazla olması ile çok tartışılan Gebze-İzmir otoyolunun işletmesini üstlenen Otoyol Yatırım AŞ'de potansiyel hisse satışı için uluslararası yatırım bankası JPMorgan'ı danışman olarak yetkilendirildi. Osmangazi köprüsünü de içeren Gebze-İzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009'da Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazanmıştı.
Yetkilendirmeye ilişkin bilgi konuya yakın dört kaynaktan edinildi.
Türkiye’nin en büyük altyapı projelerinden biri olan ve Osmangazi köprüsünü de içeren Gebze-İzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009’da Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı.
Toplam yatırım bedeli 7.3 milyar dolar olan projenin 4.96 milyar doları kredi, 1.5 milyar doları özkaynak ve 800 milyon doları net erken işletme geliri ile fonlandı.
Konu hakkında doğrudan bilgi sahibi bir kaynak JPMorgan’ın yetkilendirilmesinin ardından potansiyel alıcıların değerlendirileceği belirtilerek, “Ne kadarlık bir hisse satışı olacağı, alıcılara, fiyata ve ilgiye bağlı olarak değişir” dedi.
Sözcü.com.tr'nin Reuters'ten aktardığına göre JPMorgan konu hakkında yorum yapmadı, Otoyol AŞ’den ise haberin yazıldığı sırada bir cevap alınamadı.
Projede yüzde 19’un altında payı bulunan İtalyan Astaldi, İtalyan inşaat sektöründeki gerilemeden sert bir şekilde etkilenerek konkordato ilan etmişti. Bu kapsamda Türkiye’deki varlıklarından da çıkan Astaldi geçen sene sonunda da İstanbul üçüncü köprüdeki yüzde 33 hissesini Türk ortağına satmak için anlaşmıştı.
Otoyol Yatırım AŞ’de Nurol İnşaat ve Özaltın’ın yüzde 26.98 hissesi bulunurken, Astaldi’nin yüzde 18.86 ve Göçay’ın da yüzde 0.2 hissesi mevcut.
Gebze-İzmir otoyolunun değer tespiti ve potansiyel alıcıların belirlenmesine yönelik danışman seçimi için girişimlere başlandığı geçen sene başında duyurulmuştu.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
Off Topic
Açıldığı dönemde otomobiller için İstanbul ile İzmir arası gidiş dönüş maliyetinin 500 TL'den fazla olması ile çok tartışılan Gebze-İzmir otoyolunun