Devletin bugün aldığı kararların doğru mu yoksa yanlış mi olduğu projeler hayata geçince ortaya çıkıyor.Osmangazi,3.köprü ve Avrasya Tüneli Yap-İşlet-Devret modeli ile yapıldı ve 3 proje de her yıl çok ciddi para alıyor devletimizden.Bunu gördükten sonra en azından bundan sonra ki projeler de YID modelinden vazgeçmek gerekir diye düşünüyorum.Örneğin son dönemde ülkemizde yapılan Kuzey Marmara Otoyolu ve Çanakkale 1915 köprüsü projelerinin bu kapsamdan çıkartılarak hak ediş usulü yapılması gerekirdi.Demek ki vatandaşın cebinde şirketlere ödenen bu paralar hiç kimsenin umrunda değil.Bu gereksiz yere şirketlere ödenen paraları toplasak her yıl en az 1 dev proje yapılabilirmiş.Kamil16 yazdı:Avrasya Tüneli 2017 yılı işletme raporu:
"Tünel 2017’yi 15.6 milyon araç geçişi ile geride bıraktı. Bize verilen garanti, yıllık 25.6 milyon araca denk geliyor. Bu durumda geçen yıl 10 milyon araçlık eksik geçiş söz konusu. Bu araçların bedelini devlet bize ödeyecek. Garanti kapsamında devletten 123 milyon lira alacağız..."
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... yecek.html
Avrasya Tüneli şehir merkezinin tam ortasinda kalmasina rağmen hala nerdeyse 3/1 oranda garanti araç sayısını bulamaması bana göre projenin ücretlendirme konusunda uyguladıği politika yüzunden.Işte bu yuzden Istanbul trafiğine beklenen/istenen katkıyı yapamadı.Kredi veren firmalar ile geçiş ücretinin düşürülmesi görüşülerek 1. ve 2. köprüdeki fiyat ile eşitlenmesi Avrasya Tüneli'nin hak ettiği etkiyi göstermesini sağlayacaktir.