ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2019 11:16

Kamil16 yazdı:YSS Köprüsü ve KMO İşletmecisinin resmi web sayfasında, son açılan bölümler halen yok.

Çatalca ve Dilovası uzantıları haritaya işlenmemiş. Gişeler arası ücret sorgulamasında da yok.
Kısaca ICA olarak bilinen İçtaş-Astaldi konsorsiyumu, KMO'nun Odayeri - Kurtköy arasındaki 3. Kesim olarak bilinen kesimini ve bu yolun Mahmutbey'e, Çamlık'a, Sabiha Gökçen'e ve Şile Yolu'na bağlantılarını işletiyor..
Yani şu haritada işaretli kesimlerden sorumlu sadece: https://www.ysskoprusuveotoyolu.com.tr/tr/harita

Yeni açılan Çatalca ve Gebze-Dilovası kesimleri ise Kalyon-Cengiz-Limak-Kolin tarafından işletiliyor..
Dolayısıyla, bu Çatalca ve Gebze-Dilovası kesimlerinin ücretini http://www.marmaraotoyolu.com adresinde bulamamanız, bu dörtlü konsorsiyumun umursamazlığından kaynaklanıyor..

Ücretler şurada var: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... rYeni.aspx

Çatalca - Odayeri arası: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... Avrupa.pdf

Odayeri - Kurtköy arası: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... nselim.pdf

Kurtköy - Gebze/Dilovası arası: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... nadolu.pdf

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Mar Prş, 2019 13:12

Geçen haftalarda, KMO'nun D-100, TEM ve Osmangazi Köprüsü bağlantılarının açılışı yapılmıştı, ancak az önce Gebze tarafında gideceğimiz bir adrese bakarken aslında bu kavşakların tüm kollarının henüz açılmamış olduğunu, bazılarının Nisan'ın sonuna doğru açılacağını gördüm..

Açılmamış kollardan birisi, D-100'de İstanbul yönüne giderken Kuzey Marmara Otoyolu'nun YSS Köprüsü yönüne çıkış kolu; ancak burada yonca kavşak yer aldığı için diğer üç kol kullanılarak da sorun çözülebiliyor..

Diğer iki açılmamış kol ise Kuzey Marmara Otoyolu'ndan Osmangazi Köprüsü'ne ve TEM Ankara yönüne geçişi sağlayan kollar..
Eğer Kuzey Marmara Otoyolu'ndan bu kavşağa doğru gelirseniz, bu iki yön için önce Dilovası'nda D-100'e çıkıp sonra yeniden Gebze'de TEM'e çıkmak gerekecek..

İlgili harita: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf%2Ctrf ... 696&z=14.9
Gebze-Dilovasi.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Cum, 2019 08:26

2018 yılında, YSS Köprüsü'nde geçiş garantisi verilen araç sayısının yaklaşık %30'u kadar geçiş olmuş..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar ve CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer'in bu konuda ayrı ayrı verdiği soru önergelerini yanıtladı.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü için de 2018 yılında garanti verilen araç rakamlarına ulaşılamadı. Yıllık 49 milyon 275 bin araç garantisi verilen köprüden 2018 yılında toplam 14 milyon 923 bin araç geçişi oldu. Hazine, işletmeci firmaya 34 milyon 352 bin aracın bedeli olarak, 448 milyon lira ödemek durumunda kaldı.
Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/h ... i-4303907/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 01 May Çrş, 2019 19:31

Engin Y yazdı:
28 Mar Prş, 2019 13:12
Geçen haftalarda, KMO'nun D-100, TEM ve Osmangazi Köprüsü bağlantılarının açılışı yapılmıştı, ancak az önce Gebze tarafında gideceğimiz bir adrese bakarken aslında bu kavşakların tüm kollarının henüz açılmamış olduğunu, bazılarının Nisan'ın sonuna doğru açılacağını gördüm..

Açılmamış kollardan birisi, D-100'de İstanbul yönüne giderken Kuzey Marmara Otoyolu'nun YSS Köprüsü yönüne çıkış kolu; ancak burada yonca kavşak yer aldığı için diğer üç kol kullanılarak da sorun çözülebiliyor..

Diğer iki açılmamış kol ise Kuzey Marmara Otoyolu'ndan Osmangazi Köprüsü'ne ve TEM Ankara yönüne geçişi sağlayan kollar..
Eğer Kuzey Marmara Otoyolu'ndan bu kavşağa doğru gelirseniz, bu iki yön için önce Dilovası'nda D-100'e çıkıp sonra yeniden Gebze'de TEM'e çıkmak gerekecek..
Kuzey Marmara Otoyolu'ndan Osmangazi Köprüsü'ne geçişi sağlayan kol açılmış, ancak TEM Ankara yönüne geçişi sağlayan kol henüz açılmamış: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf%2Ctrf ... 02424&z=15

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 06 May Pzt, 2019 09:47

Dün akşam İzmit'ten İstanbul'a dönerken, Kuzey Marmara Otoyolu'na Dilovası-Gebze arasındaki Muallimköy kavşağından bağlandım ve Çamlık kavşağından TEM'e yeniden bağlanana kadar kullandım..

Aslında yol kilometre cinsinden uzuyor, ama yağmurun etkisiyle TEM'de Şekerpınar-Kurtköy arası yoğunluk vardı, o nedenle Yandex'in önerisine itibar ettik..

18:40 gibi Muallimköy'de TEM'den çıktık ve 19:07'de Çamlık'ta TEM'e bağlandık.. (Genelde hız sınırını aşmamaya çalışıyorum, ama Kuzey Marmara Otoyolu o kadar boş ki insan kendini tutamıyor..)
Aynı yolu Kurtköy'de TEM'den çıkarak gitseydik Yandex'e göre 34 dakika sürecekti, biz ise 27 dakikada aldık..

Dilovası'nda TEM'den çıkılan nokta ile FSM Köprüsü için Çamlık'ta yeniden TEM'e girilen nokta arasındaki seçenekleri aşağıda haritalı olarak belirtiyorum..


i. TEM'den hiç çıkmadan devam etmek: https://www.google.com/maps/dir/40.7930 ... m2!4m1!3e0

49,5 km ile en kısa yol, aynı zamanda en ucuz ve trafik olmadığında en hızlı yol, ancak özellikle Sancaktepe-Dudullu-Ataşehir-Çekmeköy kavşaklarının arası pek çok saatte oldukça yoğun oluyor..


ii. TEM'den Kurtköy'de çıkmak: https://www.google.com/maps/dir/40.7930 ... m2!4m1!3e0

55,1 km ile ilk seçeneğe göre 5,6 km daha uzun bir yol, ancak özellikle Sancaktepe-Dudullu-Ataşehir-Çekmeköy kavşakları arasında TEM yoğun olduğunda, KMO'ya ödenecek ücrete değiyor..


iii. TEM'den Muallimköy'de çıkmak: https://www.google.com/maps/dir/40.7930 ... m2!4m1!3e0

61,8 km ile en uzun seçenek, ancak özellikle dünkü gibi yağışlı havalarda denenebilir, yol bomboş..


TEM'den KMO bağlantı yoluna çıkınca ve D100 kavşağına yaklaşıldığında, işçilerimizin vefat ettiği kazanın yaşandığı viyadükte çalışmalar devam ettiği için ulaşım tek yönde çift yönlü olarak sağlanıyor..
Viyadükten sonra yeniden normal yola giriş sağlanıyor..
TEM'den sonra D100 Kavşağı ve iki adet OSB kavşağı var, buralarda gişe yok, ücret ödemesi SGS ile sağlanıyor..
KMO'nun bağlantı yolunun sonunda, ana gövdeye bağlanma öncesinde normal gişelerden giriliyor..
İstanbul'a gelirken KMO üzerindeki ilk iki kavşak olarak, Gebze OSB ve Tepeören kavşakları karşımıza çıkıyor..
Sonra KMO üzerinde bir gişeye daha geliyoruz ve yolun buraya kadarki kısmının müteahhitlerine (sanırım Cengiz-Kolin-Kalyon-Limak-vs.) ücret ödüyoruz..
Sonra bir gişeye daha geliyoruz ve yolun bundan sonraki kısmına giriş yapıyoruz, orası da IC İçtaş ve Astaldi ortaklığında..
Zaten KMO'nun buradan itibaren İstanbul Havalimanı'na veya Mahmutbey'e kadarki kısmı da bu iki şirketin ortaklığında olduğu için bu noktadan sonra bir de otoyoldan çıkış gişesi görüyorsunuz..

Habire gişeden geçiyor olmak biraz yorucu, ancak aralardaki yavaşlamalara rağmen yolun boşluğu sayesinde 140-150 km/saat hız ile gidebilmek güzel..
Trafik cezası gelirse, bir daha bu yolu kullanmam :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 May Sal, 2019 09:31

Engin Y yazdı:
01 May Çrş, 2019 19:31
Engin Y yazdı:Geçen haftalarda, KMO'nun D-100, TEM ve Osmangazi Köprüsü bağlantılarının açılışı yapılmıştı, ancak az önce Gebze tarafında gideceğimiz bir adrese bakarken aslında bu kavşakların tüm kollarının henüz açılmamış olduğunu, bazılarının Nisan'ın sonuna doğru açılacağını gördüm..

Açılmamış kollardan birisi, D-100'de İstanbul yönüne giderken Kuzey Marmara Otoyolu'nun YSS Köprüsü yönüne çıkış kolu; ancak burada yonca kavşak yer aldığı için diğer üç kol kullanılarak da sorun çözülebiliyor..

Diğer iki açılmamış kol ise Kuzey Marmara Otoyolu'ndan Osmangazi Köprüsü'ne ve TEM Ankara yönüne geçişi sağlayan kollar..
Eğer Kuzey Marmara Otoyolu'ndan bu kavşağa doğru gelirseniz, bu iki yön için önce Dilovası'nda D-100'e çıkıp sonra yeniden Gebze'de TEM'e çıkmak gerekecek..
Kuzey Marmara Otoyolu'ndan Osmangazi Köprüsü'ne geçişi sağlayan kol açılmış, ancak TEM Ankara yönüne geçişi sağlayan kol henüz açılmamış: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf%2Ctrf ... 02424&z=15
Şimdi yine Gebze tarafına giderken haritaya bakıyorum da Kuzey Marmara Otoyolu'ndan TEM Ankara yönüne geçişi sağlayan kol da trafiğe açılmış: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf%2Ctrf ... 02424&z=15

Böylece, Kuzey Marmara Otoyolu - Gebze-İzmir Otoyolu ve İstanbul-Ankara Otoyolu kesişimindeki tüm kavşak kolları açılmış oldu..

Şu anda inşaatı devam eden bir viyadük (çökme nedeniyle işçilerimizin hayatlarını kaybettikleri viyadük) nedeniyle, Kuzey Marmara Otoyolu - D100 Karayolu kavşağındaki tek bir kol trafiğe kapalı, ancak orada da yonca kavşak yer aldığı için o kol yerine diğer üç kolu kullanarak aynı işlev şu şekilde yerine getirilebiliyor: https://www.google.com/maps/dir/40.8098 ... m2!4m1!3e0

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 May Sal, 2019 14:45

Karayolları Genel Müdürlüğü, haritalarını güncellemiş..
Bu otoyolun şu anda hizmete açık olan ve inşaatı devam eden kesimlerini şurada görebilirsiniz: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIma ... tanbul.jpg

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 06:40

Mart ayında, Kuzey Marmara Otoyolu ile Osmangazi Köprüsü, TEM ve D100 yollarının bağlantısını sağlayan Liman Bağlantı Yolu açılmıştı..
İlk açılışta, bazı kavşak kolları trafiğe kapalıydı..
Bu kollardan ikisi (KMO'dan Osmangazi Köprüsü'ne ve KMO'dan TEM Ankara yönüne gidiş) Nisan ayı içinde açılmıştı, ancak kaza yaşanan ve işçilerimizin hayatını kaybettiği viyadük bugüne kadar tek yönlü olarak faaliyet gösteriyordu ve viyadük çıkışındaki D100 İstanbul yönü - KMO kavşak kolu kapalıydı..

http://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/e ... 30-4-4.pdf adresindeki ilana göre, bu gece yarısı bu viyadük çift yönlü olarak açılacak; ayrıca, yolun Kocaeli il sınırlarında kalan 17 km uzunluğundaki bir kesimi de trafiğe açılmış olacak..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
“Kuzey Marmara Otoyolu (3.Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesiminin Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri” işi kapsamında Kesim-4: Kurtköy-Liman Kavşağı Arası Kesimi Liman Bağlantı Yolu üzerindeki V07 viyadüğü (çift yönlü olmak üzere ) ve ayrıca, Kesim-5’te yer alan; Liman Kavşağı (Km:151+500) - Sevindikli Kavşağı (Km:168+225) Arası (Sevindikli Kavşağı dahil, V03 viyadüğü tek yönlü (sol taşıma yolu) olmak üzere ) kesimlerinin 6001 Sayılı Karayolları Kuruluş Kanunu’nun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimleri 30/05/2019 tarih ve saat: 23:59'da trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azamı hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. 120 km./saat)
5. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (Bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. “Kuzey Marmara Otoyolu (3.Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesiminin Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri” işi kapsamında Kesim-4: Kurtköy-Liman Kavşağı Arası Kesimi Liman Bağlantı Yolu üzerindeki V07 viyadüğü (çift yönlü olmak üzere ) ve ayrıca, Kesim-5’te yer alan; Liman Kavşağı (Km:151+500) - Sevindikli Kavşağı (Km:168+225) Arası (Sevindikli Kavşağı dahil, V03 viyadüğü tek yönlü (sol taşıma yolu) olmak üzere ) kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 06:53

Bu gece açılacak olan Liman Kavşağı - Sevindikli Kavşağı arasındaki yolu, aşağıdaki haritada siyah renkli olarak görebilirsiniz..

Harita kaynağı: https://yandex.com.tr/maps/?l=trf%2Ctrf ... 28655&z=12
sevindikli.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 09:34

Bu gece açılacak kavşak, İstanbul-İzmit arasındaki muhtemel bayram yoğunluğuna ilaç olur mu diye bakıyorum: https://www.google.com/maps/dir/40.8857 ... m2!4m1!3e0

Otoyoldan Sevindikli Köyü'ne çıktıktan sonra dağ yolları ile İzmit'e ulaşmak ve Ankara yönünde TEM'e katılmak mümkün..
Bu dağ yolu ile TEM'e ulaşmak, yaklaşık 30 km ve Google'a göre 37 dakika sürüyor; yani yoldaki ortalama hız 48 km/saat oluyor..

Demek ki oldukça dikkatli gidilmesi gereken dar ve bol virajlı bir yol..
Liman Kavşağı'na kadar Kuzey Marmara Otoyolu ile gelinirse, buradan Sevindikli'ye kadarki 17 km yol 8 dakikada alınabilinirse, oradan da İzmit'te TEM'e yeniden girmek 37 dakika sürse, demek ki Liman Kavşağı'ndan İzmit'teki TEM bağlantısına kadar 45 dakikada gelinebilir..
(TEM'in iki şeride düşen tünelleri nedeniyle oluşan tıkanıklığı aşmak, zaman zaman 1-2 saati bulabiliyor..)

Tabii bayram trafiğinden kaçan yüzlerce araba bu köy yollarına girerse, orada nasıl bir ralli ortamı oluşur, o da ayrı bir konu :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 22 Haz Cmt, 2019 10:45

Cuma akşamı, Bursa'da 49 yıllık Arkadaşımın düğünü var. Ama önce Yalova'ya gitmem gerekiyor. Yetişmem gerek, tabii ki yeni rota oluşturduk.. 8)

Çerkezköy - TEM - Çatalca - KMO - YSS - KMO - Gebze Dilovası - OGK - Yalova

Bu şekilde Çerkezköy'den, KMO'nun açık olan tüm güzergahı katederek, Osmangazi Köprüsü üzerinden Yalova'ya ilk kez ulaştım..
Çerkezköy'den 13.55'te yola çıktım ve bu güzergah üzerinden, 16.30'da Yalova'da idim.. 8)

Şimdi tesbitlerimi madde madde yazıyorum. Tabii ki olumsuz olanları ilgili İşletme'ye yazacak kadar bu ülkenin sorumlu bir vatandaşıyım.. 8)

1. KMO Güzergahında kısmen zorunlulukta olsa belli bir yoğunluk oluşmuş. Teknik olarak güzergah'ta bir sorun yok.
2. Çatalca, Ahmediye Bölgesinde, TEM'den KMO'ya bağlantı yolu açılmış. Engin Y Arkadaşımızın sözünü ettiği bağlantı ile artık TEM Çatalca çıkışından sonra, Çatalca gidiş yolunu çok az kullanarak yeni yola çıkıyorsunuz.
Engin Y yazdı:
17 Haz Pzt, 2019 21:38
Bakan, KMO ile TEM bağlantısının bu hafta sonu açılacağını belirtmiş; ama kavşak adı belirtmemiş ve Internet’te aratınca da hangi kavşağı kastettiğini bulamadım..

Yanılıyor olabilirim, ama sanki Çatalca’daki KMO çıkışı ile TEM arasında inşa edilmekte olan kestirme yolu kastediyor..
3. KMO, Avrupa kesiminde Fatih Gişeleri civarında Otoyol üzerinde dolaşan köpekleri yine gördüm. Bu çok tehlikeli.. :shock:
4. KMO, Fatih Gişeleri, Avrupa yönünden gelen ve İstanbul HL dahil, Şehire giriş yapılan nokta kabul edilecek bir süre sonra ve Yeni Mahmutbey olacak.. 8) Ama sadece, 2 adet gişe açıktı! :shock:
5. KMO'nun tüm güzergah üzerindeki Gişelerde AYRI NAKİT - KREDİ Kartı Gişesi yok. Yani aracınızda eğer OGS veya HGS var ise NAKİT Ödemek istesiniz de ödeyemiyorsunuz. :o

Bu önemli bir eksiklik. Oysa "İstanbul - Bursa - İzmir" Otoyolunda, Osmangazi Köprüsü dahil, her çıkışta ayrı bağımsız NAKİT-KREDİ Kartı Gişeleri (Osmangazi'de 2 adet) var.. :)

KMO güzergahı, Dilovasından sonra, İzmit - Sakarya - Akyazı'ya kadar uzanacak. KMO'nun açık güzergahı boyunda ne kadar ücret ödedim? Bunu şu anda bilmiyorum. Zira bazı yerlerde üstteki digital kameralar ile tahsilat yapılıyor. Güzergahın en enteresan noktası da, Dilovasında. Dilovasında, üstten digital kameralı ve bariyersiz, ardarda KMO'dan Otoyol A.Ş.'ye geçiş bölümü ilginç..

Ülkemize hayırlı olsun, Yapanların emeklerine sağlık, Ülkemiz Vatandaşlarına da ödemek nasip etsin diyelim.. :) :)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Haz Cmt, 2019 14:06

Kamil16 yazdı:
22 Haz Cmt, 2019 10:45
KMO'nun tüm güzergah üzerindeki Gişelerde AYRI NAKİT - KREDİ Kartı Gişesi yok. Yani aracınızda eğer OGS veya HGS var ise NAKİT Ödemek istesiniz de ödeyemiyorsunuz. :o

Bu önemli bir eksiklik. Oysa "İstanbul - Bursa - İzmir" Otoyolunda, Osmangazi Köprüsü dahil, her çıkışta ayrı bağımsız NAKİT-KREDİ Kartı Gişeleri (Osmangazi'de 2 adet) var.. :)

KMO güzergahı, Dilovasından sonra, İzmit - Sakarya - Akyazı'ya kadar uzanacak. KMO'nun açık güzergahı boyunda ne kadar ücret ödedim? Bunu şu anda bilmiyorum. Zira bazı yerlerde üstteki digital kameralar ile tahsilat yapılıyor. Güzergahın en enteresan noktası da, Dilovasında. Dilovasında, üstten digital kameralı ve bariyersiz, ardarda KMO'dan Otoyol A.Ş.'ye geçiş bölümü ilginç..

Ülkemize hayırlı olsun, Yapanların emeklerine sağlık, Ülkemiz Vatandaşlarına da ödemek nasip etsin diyelim.. :) :)
Kâmil Bey’in değindiği kredi kartı gişesi bence de önemli bir eksiklik..
Diyelim ki şirket arabasını özel bir iş için kullanıyorsunuz ya da ödünç bir araç kullanıyorsunuz ve gişe ücretini cebinizden ödemek istiyorsunuz, Gebze-İzmir Otoyolu’nda bu mümkün, ama Kuzey Marmara Otoyolu’nda mümkün değil..

Kâmil Bey’e bir de sorum var: KMO’nun Dilovası çıkışından doğruca Osmangazi Köprüsü’ne bağlandığımda, TEM’e hiç bağlanmamama rağmen Karayolları Genel Müdürlüğü’ne de 2,75 TL ödemiş olduğumu görmüştüm.. Sizce de bu ödeme saçma değil mi?

Ücretin açıklamasında da Diliskelesi-Muallimköy yazıyordu, KMO’dan çıkıştaki gişeleri Diliskelesi olarak tanımlamışlar..

Osmangazi Köprüsü’ne dönmeseydim ve TEM’e çıksaydım, Diliskelesi’nden girip Diliskelesi’nden çıkmış olacaktım..
Bu da tuhaf bir durum olacaktı..

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön