ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Pzt, 2019 07:36

öyle kabul edilirse devlet nerden para kazanacak, yolunacak kaz başka kaz var mı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Eyl Pzt, 2019 10:05

Radar, Çamlık’taki bağlantı yolunda mıydı, neredeydi?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Edil Arda » 18 Eyl Çrş, 2019 16:07

140 KM/Sa hayatta çıkmaz bence,
batıda hava kirliliği nedeniyle hız sınırları düşürülüyor.
Radar Ümraniye - Nişantepe arasında bir yerde, beyaz renkli bir araç, ama modelini markasını hatırlamıyorum.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen decimus » 03 Eki Prş, 2019 06:33

Çok uzun zamandır sorduğum fakat cevap alamadığım bir sorunun cevabını sonunda mecliste verilmiş. :lol:

3. Köprü projesinden günlük kaç araç geçtiğini proje açıldığı günden beri merak ediyordum fakat ne projede çaışanlardan ne de başka bir kaynaktan NET bir cevap alamamıştım.

Sonunda gerçek rakamları resmi olarak paylaşmışlar.Günlük 135 bin araç garantisi verilen proje için günlük 41 bin geçiş sağlanmış.

Çok çok düşük bir rakam.İstanbul'un trafik sorununa katkısı olması beklenirken bu kadar araç geçmesi (muhtemelen geçen araçların % 80 zorunlu olarak geçenlerdir) bu projenin ne kadar kotu yonetildiğini gösteriyor.

Bu saatten sonra zaten gunluk 135 bın araç geçişi için para ödüyoruz o zaman fiyatları makul seviyelere düşürülelim de bari en azından bu projeye harcanan milyarlarca doların bir anlamı olur.Bu proje su anda sadece ve sadece bu projeyı yapan firmalara faydası oldu.Yazık gerçekten bu ülkeye ve harcanan paralarımıza..

Kaynak : https://t24.com.tr/haber/3-kopru-de-ara ... adi,842005

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Prş, 2019 06:45

Zorunluluk olmasa kimse geçmez, geçen hafta sonu Hadımköyden Gebzeye gidecek bir arkadaşımızla navigasyondan baktığımızda en hızlı yol olarak 3.köprüyü vermesine rağmen 1.köprüden geçmeyi tercih etti, orası daha yoğun olsa Avrasya tünelinden geçecekti, hem yolu km olarak uzatması hem de geçiş ücreti gibi nedenlerle insanlar doğal olarak kullanmak istemiyorlar

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2019 16:32

Dünya Gazetesi'nde çıkan habere göre, Çinliler ICA'nın %51'ini satın alacak: https://www.dunya.com/sirketler/cinlile ... eri-459184
Çin'in dev şirketlerinden Jiangsu Expressway, Zhejiang Expressway ile China Merchants Expressway'ın oluşturduğu konsorsiyum, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve otoyol inşasını yapan ICA’nın yüzde 51'ini satın alacak.

Çinli bir konsorsiyum Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve otoyol inşasını yapan konsorsiyum ICA’nın yüzde 51 hissesini 659.13 milyon dolara satın alacak.

Öte yandan ICA konsorsiyumunun Türk ortağı IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. bugün rekabet kuruluna konsorsiyumun İtalyan ortağı Astaldi’nin Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ndeki hisselerini devralmak için başvurdu. ICA konsorsiyumunun yüzde 33’ü Astaldi’ye yüzde 67’si IC Içtaş’a ait.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Sal, 2019 06:56

Kanal için finansmanı da Çinlilerin sağlayacağı yönünde bazı duyumlarım var, çevre arazileri Katarlılar almış olsa da inşaat ve işletme için Çin en büyük aday, önümüzdeki günlerde çin ile ilgili başka gelişmelerde olabilir, ekonomik olarak dünyayı domine ettiler, ticaret hacmimizi geliştirmek için heriflere düştük, öyle görünüyor.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 11 Şub Sal, 2020 10:27

Corono virüsü varken çinliler pek iş yapamaz sanırım

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Şub Sal, 2020 16:29

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne 2019 yılı 'garantisi' için 3 milyar TL ödenecek: https://www.birgun.net/haber/yavuz-sult ... cek-284718
2019 yılının ikinci yarısında Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden beklenen sayıda araç geçmediği için devlet, ICA'ya 1.6 milyar TL dolayında ödeme yapacak, böylece 2019 toplam garanti ödemesi 3 milyar TL olacak

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden öngörülen sayıda araç geçmediği için işletmeci IC İçtaş İnşaat-Astaldi konsorsiyumu ICA'ya devletin garanti kapsamında ödeyeceği tutar büyük ölçüde belli oldu.

Ayın son haftasında 1.6 milyar TL civarında bir ödeme konsorsiyuma yapılacak. ICA'ya yılın ilk yarısı için 1 milyar 450 milyon TL ödenmişti.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2020 18:01

Bu arada, duyduğuma göre KMO'nun Çatalca-Kınalı ve Hasdal-Habibler arasında kalan kesimleri, Mart sonu veya en geç Nisan ayı içinde açılacakmış..

Böylece, KMO'nun Avrupa Yakası'ndaki tüm kesimleri açılmış olacak, ama Sevindikli - İzmit - Adapazarı - Akyazı kesiminin açılması 2021'e sarkabilir..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

DOĞRU PROJE Mİ OLDU?

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 14:16

Off Topic
devlet, ICA'ya 1.6 milyar TL dolayında ödeme yapacak, böylece 2019 toplam garanti ödemesi 3 milyar TL olacak
Bi'köprü yaptılar, iyi mi oldu? Kötü mü oldu? Şehre çok uzak kalıyor. Trafiğe çok katkısı olmadı. Bolca ağaç kestiler. Yılda 3 Milyar TL de ödeme yapıyorlar. Kaç sene daha böyle ödeme yapılacak acaba? Devlet kendi cebinden yapsaydı daha ucuza gelirdi. Geçiş ücreti de daha makul olurdu. 1. Köprü ücretinden daha yüksek olmazdı.

Tren geçireceğiz diye köprünün ortasında boşluk bıraktılar. Tren ortada yok. Resmi gazete'de yayınlanan 2020 bütçesine göre, Gebze-3.Köprü-Halkalı projesi için hala etüd yapılıyor. İnşaat için bütçe yok. 20.000.000 TL ayrılmış. Bitiş takvimi 2025 denmiş. Bu sene ihale yok yani.

Daha 2004'te inşaat süreci başlayan 54 km'cik İnönü-Vezirhan arasını bitiremediler. Tünel-26 kaldı. 200.000.000 TL bütçe vermişler. Bitiş 2023 yazıyor. Bu bitmeden kuzeydekine nasıl girişilecek? Bunlar hep para. Doğançay ripajı da bitmedi. O da 2023.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 26 Şub Çrş, 2020 20:02

Haritanın kaynağı: https://yandex.com.tr/harita/106128/cat ... 39949&z=11
Mapse bakında İkitelli TEM Kavşağı kıpkırmızı görülüyor. 20 senedir aynı. Hala çözülemedi ! Zaten kilit olan bir kavşağa, ekstra 3. köprü otoyolunu da bağladılar, çifte kilit oldu. Şimdi Kınalı'yı açacaklarmış. Bak sen ! Bu otoyolların İstanbul trafiğine hiç bir katkısının olmadığını ne zaman anlayacaklar acaba? Dağın başından geçen otoyollarımız, köprülerimiz, havaalanlarımız var. Ne mutlu !!!

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön