ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2020 06:20

yani bu yolu kullanmayacak olanların parasını biz ödemeye devam edeceğiz?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Ağu Pzt, 2020 14:13

Esat yazdı:
17 Ağu Pzt, 2020 06:20
yani bu yolu kullanmayacak olanların parasını biz ödemeye devam edeceğiz?
Şu an için öyle değil abi..

Otoyollar paralı yollar olduğu için açılışları Resmî Gazete'de duyuruluyor; örneğin: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 30-4-4.pdf

Burada ise Kurban Bayramı'nda insanlar sıkıntı çekmesin diye sekiz günlük bir jest yapıldı ve yolun inşaatı henüz devam eden ancak bitmeye yaklaşan kesimi (Gebze ile İzmit arası) ücretsiz olarak dört gün İzmit'e doğru ve dört gün Gebze'ye doğru olacak şekilde geçici olarak kullandırıldı..

Henüz bu kesimin açılışı Resmî Gazete'de duyurulmadığından, taksimetre çalışmaya başlamadı ve devletin garanti ettiği geçişler için de ücret ödenmiyor..

Bu yolu bayramda kullananlar, Gebze-İzmit arasında yer yer iki şeride düşen TEM'in bu dört şeritli otoyolun yanında köy yolu gibi kaldığını söylüyorlar; hayırlısı bakalım..
Bizim hanımın ailesi de İzmit'te yaşadığı için kayınvalide ziyaretlerinde çok işime yarayacak bir kesim burası; açılışı dört gözle bekliyoruz :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Eyl Pzt, 2020 19:15

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Yolu‘nda 2020 yılının ilk yarısında eksik kalan geçişler için devlet tarafından 1,75 milyar TL ödenmiş: https://www.haberturk.com/osmangazi-kop ... 66-ekonomi
Devlet, daha önce köprü ve otoyol projelerinde garanti ödemelerini yıllık yapıyordu. 2018 yılının ağustos ayında döviz kurunda yaşanan şok artışın ardından garantide “ikili ödeme” sistemine geçildi.

İlk uygulama, İÇTAŞ–Astaldi konsorsiyumunun işlettiği Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Kuzey Çevre Otoyolu’nda başlatıldı. Şirkete, geçen yıl bu yöntemle ödeme yapıldı. 2020 yılının ilk yarısı için de temmuz ayında 1 milyar 750 milyon TL düzeyinde garanti ödemesi gerçekleştirildi. Yılın ikinci yarısı için de 2021 yılı Ocak ayında garanti ödemesi söz konusu olacak.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 09 Eyl Çrş, 2020 12:34

Verdiğiniz link Osmangazi köprüsüne ait, Yavuz Sultan Selim değil...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Eyl Çrş, 2020 18:52

Özgür Türkler yazdı:
09 Eyl Çrş, 2020 12:34
Verdiğiniz link Osmangazi köprüsüne ait, Yavuz Sultan Selim değil...
Haklısınız, yazı genel olarak Osman Gazi Köprüsü ile ilgili; ama benin mesajımda alıntıladığım kısmında, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yapılan ödemeden söz ediyor..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Eyl Prş, 2020 09:33

Kuzey Marmara Otoyolu'nun İzmit kesimi, bu Cumartesi'yi Pazar'a bağlayan gece yarısı açılıyor: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 17-4-2.pdf

Benim gibi TEM'in Gebze - İzmit arasındaki kesiminden nefret edenlere hayırlı, uğurlu olsun :)
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde;
• Kesim Kabulü yapılan 5. Kesim kapsamında Sevindikli Kavşağı (Km: 168+225) - Kesim Sonu (Km: 193+500) arası (İzmit Bağlantı Yolu Dahil) ve
• Kısmi Kabulü yapılan 6. Kesim kapsamında Kesim Başlangıcı (Kesim 193+500) - TEM İzmit-1 Kavşağı (Km: 194+565) (TEM-İzmit Bağlantı Yolu Dahil) arası kesiminin, 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 19.09.2020 tarihinde saat: 23:59’dan itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları vb.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde;
• Kesim Kabulü yapılan 5. Kesim kapsamında Sevindikli Kavşağı (Km: 168+225) - Kesim Sonu (Km: 193+500) arası (İzmit Bağlantı Yolu Dahil) ve
• Kısmi Kabulü yapılan 6. Kesim kapsamında Kesim Başlangıcı (Kesim 193+500) - TEM İzmit-1 Kavşağı (Km: 194+565) (TEM-İzmit Bağlantı Yolu Dahil) arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Eyl Cmt, 2020 23:06

Bugün açılan İzmit kesiminin ücret tablosu şu şekilde oluştu: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... nadolu.pdf

Kurnaköy - İzmit Merkez: 31,05 TL (Kandıra Yolu bağlantısı)
Kurnaköy - İzmit OSB: 31,15 TL
Kurnaköy - İzmit Doğu: 33,05 TL (TEM bağlantısı)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eyl Cmt, 2020 18:11

Bugün, yolun geçen hafta açılan Gebze-İzmit kesimini ilk kez kullanmak kısmet oldu..

Öncelikle şunu söyleyim; Dilovası’ndaki virajlı iniş, Hereke’deki ani şerit kayıpları, Derince tarafında üç şerit yapılmak için daraltılan şeritler, İzmit geçişindeki iki şeritli tünellerde tıkanıklık gibi heyecanlar olmayınca, yolun nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz..

Otoyolda beş tane tünel var ve biri 4 kilometreden daha uzun; dolayısıyla daha önce otoyollardaki en uzun tünel olan Orhangazi Tüneli’nden de uzun..
Demek ki artık otoyollardaki en uzun tünel, adını yanlış hatırlamıyorsam T2 Tüneli..

FSM Köprüsü gişelerinden geçerken saat tuttum, İzmit gişelerine kadarki 102 kilometreyi 51 dakikada geldik..
Yol boyunca 130 km/saat hızı hiç geçmedim..
Zaten FSM Köprüsü ve Kavacık tarafları biraz yoğundu; Ataşehir’de de yoğunluk var diye Çamlık’tan girdik Kuzey Marmara Otoyolu’na..

İki kez yola giriş gişesinde, iki kez de para ödeme gişesinde olmak üzere toplam dört kez durduk..

Toplam 95 kilometre KMO kullanımımız için 50 TL ödedik..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Ara Cmt, 2020 09:43

Yolun ana gövdesinin son kesimi olan İzmit-Adapazarı-Akyazı kesimi, bu gece açılıyor: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 18-4-1.pdf

Böylece, yolun ana gövdesi tamamlanmış oluyor..
Yani artık Edirne’den İstanbul’a yaklaşan bir araç, Kınalı Kavşağı’nda TEM’den ayrılıp KMO’ya girebilecek ve YSS Köprüsü ile Asya’ya geçip Sakarya’nın Hendek ilçesi yakınlarına kadar KMO’yu kullanarak, Ankara yönünde yeniden TEM’e bağlanabilecek..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde;
İzmit Kavşağı-Akyazı Kesimi (6. Kesim) kapsamında TEM-İzmit-1 Kavşağı (Km: 194+565) ile TEM-Akyazı Kavşağı (Km: 251+111) arası kesiminin, 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 20.12.2020 tarihinde saat: 00:01’den itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5.Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde;
İzmit Kavşağı-Akyazı Kesimi (6. Kesim) kapsamında TEM-İzmit-1 Kavşağı (Km: 194+565) ile TEM-Akyazı Kavşağı (Km: 251+111) arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Oca Cum, 2021 00:42

1 Ocak zammı ile birlikte Kınalı-Akyazı ücreti otomobil için 189,50 TL oldu, dönüşte ise 27,50 TL’lik YSS Köprüsü ücreti ödenmiyor..

Ücretler için bkz: https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... rYeni.aspx

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Prş, 2021 18:36

İstanbul’un Avrupa Yakası’ndaki 10 km’lik 7. kesim (Hasdal - Habibler arası) yarın gece hizmete açılıyor: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 20-4-8.pdf
Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kınalı-Odayeri (Bağlantı Yolları Dahil) Kesiminin Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde 7. Kesim Habipler-Hasdal kapsamında yer alan Km:61+117,00-Km:71+863,9 arası kesiminin, 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.

Otoyolun bu kesimi 22.05.2021 tarihinde saat: 00:01’den itibaren trafiğe açılacaktır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Prş, 2021 18:40

Yolun devlete geçişi 2023’ten 2027’ye ertelenmiş, sebebini de yakın zamanda öğrenebiliriz inşallah: https://www.sozcu.com.tr/2021/yazarlar/ ... r-6331468/
Normal ülkelerde ve normal koşullar altında, sonuçlanmış bir ihalenin şartları sonradan değiştirilmez. Değiştirilirse, bu durum ihaleye fesat karıştırma olarak anılır. Eğer yapılan ihaleye fesat karıştırma değil de makul bir neden ve hukuksal zemine dayanıyorsa, bunu toplumun bilmesi gerekir.

★★★

Gelin biraz geriye gidelim. Ülkemizin, kamu özel işbirliği (KÖİ) defterindeki önemli sayfalardan biri olan Kuzey Marmara Otoyolu'na (KMO) bakalım. Toplam uzunluğu 377 km olarak tasarlanan KMO, üç ana bölüm olarak projelendirilmişti.

En önce, bizlerin Yavuz Sultan Selim ya da 3. köprü olarak bildiği köprüyü içine alan Odayeri-Paşaköy çalışmaları başladı. İçtaş-Astaldi ortaklığının üstlendiği projede, sadece köprünün geçiş ücreti 3 dolar artı KDV (Astaldi sonra hisseleri Çinli yatırımcılara devretti.)

★★★

KMO'nun ikinci ve üçüncü bölümleri olan 169 km uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı Otoyolu ile 88 km uzunluğundaki Kınalı-Odayeri ihaleleri, yine yap-işlet-devret (YİD) modeline göre 2016 yılının Mayıs ayında yapıldı.

Sonuçlar hakkında dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yaptığı açıklamada önemli bilgiler verildi. AA'nın 17 Mayıs 2016 tarihli haberinde yer alan bilgileri bugün hatırlatalım ve yeniden kayda girsin:

■ İhalelerin Anadolu Yakası'nı kapsayan kısmını Limak-Cengiz Ortak Girişimi, Avrupa Yakası kısmını ise Kolin-Kalyon- Hasen Ortak Girişimi kazanmıştı.

■ YİD'le yapılan pek çok otoyol ihalesinde olduğu gibi, araç/trafik garantisinin verildiği bu ihalede de süreler yarışmıştı. İhaleleri “en az işletme süresini” veren kazanmıştı.

■ Limak-Cengiz Ortak Girişimi'nin verdiği teklifte süre 6 yıl 9 ay 12 gündü.

■ Kolin-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubu'nun teklif ettiği süre ise 7 yıl 9 ay 12 gündü.

1.5 MİLYAR DOLAR

■ Ulaştırma Bakanı Yıldırım, “Buradan yaklaşık 3 yıl yapım süresini çıkarınca 4 yıl 9 ay 12 gün işletme süresi kalacak” dedi.

■ Projenin yatırım tutarı o günün fiyatlarıyla 4.5 milyar TL olarak açıklandı. Bu büyüklük o günün kurlarına göre (1dolar 2.9 TL) yaklaşık 1.5 milyar dolar anlamına geliyordu.

■ Bakan Yıldırım'ın geçiş ücretleri konusunda verdiği bilgiler de şöyleydi:

“Kınalı-havalimanı arası 88 kilometrelik bölüm için toplam geçiş ücreti bugünkü kurlarla 10.5 lira artı KDV olacak. Asya Yakası yani Kurtköy'den Akyazı'ya 169 kilometrelik kesim 19 lira artı KDV olacak. Eğer tamamı olarak düşünürsek, yani kullanıcılar Kınalı'dan girip Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek, Kurtköy'den Akyazı'ya kadar 52 lira artı KDV ödeyecek.”

KÖPRÜLER VE SULAR

Aradan 5 yıl geçti. Köprülerin altından çok sular akmış olmalı ki, CHP Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç'un kısa süre önce verdiği soru önergesi haberini Başak Kaya imzasıyla Sözcü'de okuduk.

Habere göre sözleşmelerde değişiklik yapılmış, araç geçiş garantisi 4 kat artırılırken, işletme süresi 13 yıla uzatılmıştı.

Projelerde ciddi maliyet artışına yol açan bu konularda kamuoyuna bilgi verilmediğini belirten Öztunç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na, “İhale sonrası yapılan bu değişiklikler ile ilgili talimatı kim vermiştir?” diye sordu.

Öztunç ile görüştüm. Bakan Karaismailoğlu'ndan şu ana kadar bir cevap gelmediğini ve halen beklediğini söyledi. Bakalım, Karaismailoğlu, genellikle “ticari sır” diye açıklanmayan YİD Uygulama Sözleşmeleri'nde tıpkı Aydın-Denizli sözleşmesinde olduğu gibi bir sürpriz yaparak bilgi verecek mi? Ulaştırma Bakanı, geçen kasım ayında TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Aydın-Denizli Otoyolu'nun ihale bedelinin 1 milyar 549 milyon Euro olduğunu söyleyerek, finansman ayrıntılarını da paylaşmıştı (Bu açıklamayla daha önce paylaştığım yıllık 91.1 milyon Euro gelir garantisi teyit edilmişti.)

KMO otoyolu uygulama sözleşmesinde, verilen garantiler ve işletme süresiyle ilgili değişiklikler yapılmışsa bunun bütçeye faturasının ağır olacağı açıktır. Ve hepimizin bilmeye hakkı vardır.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön