Dün akşam İzmit'ten İstanbul'a dönerken, Kuzey Marmara Otoyolu'na Dilovası-Gebze arasındaki Muallimköy kavşağından bağlandım ve Çamlık kavşağından TEM'e yeniden bağlanana kadar kullandım..
Aslında yol kilometre cinsinden uzuyor, ama yağmurun etkisiyle TEM'de Şekerpınar-Kurtköy arası yoğunluk vardı, o nedenle Yandex'in önerisine itibar ettik..
18:40 gibi Muallimköy'de TEM'den çıktık ve 19:07'de Çamlık'ta TEM'e bağlandık.. (Genelde hız sınırını aşmamaya çalışıyorum, ama Kuzey Marmara Otoyolu o kadar boş ki insan kendini tutamıyor..)
Aynı yolu Kurtköy'de TEM'den çıkarak gitseydik Yandex'e göre 34 dakika sürecekti, biz ise 27 dakikada aldık..
Dilovası'nda TEM'den çıkılan nokta ile FSM Köprüsü için Çamlık'ta yeniden TEM'e girilen nokta arasındaki seçenekleri aşağıda haritalı olarak belirtiyorum..
i. TEM'den hiç çıkmadan devam etmek: https://www.google.com/maps/dir/40.7930 ... m2!4m1!3e0
49,5 km ile en kısa yol, aynı zamanda en ucuz ve trafik olmadığında en hızlı yol, ancak özellikle Sancaktepe-Dudullu-Ataşehir-Çekmeköy kavşaklarının arası pek çok saatte oldukça yoğun oluyor..
ii. TEM'den Kurtköy'de çıkmak: https://www.google.com/maps/dir/40.7930 ... m2!4m1!3e0
55,1 km ile ilk seçeneğe göre 5,6 km daha uzun bir yol, ancak özellikle Sancaktepe-Dudullu-Ataşehir-Çekmeköy kavşakları arasında TEM yoğun olduğunda, KMO'ya ödenecek ücrete değiyor..
iii. TEM'den Muallimköy'de çıkmak: https://www.google.com/maps/dir/40.7930 ... m2!4m1!3e0
61,8 km ile en uzun seçenek, ancak özellikle dünkü gibi yağışlı havalarda denenebilir, yol bomboş..
TEM'den KMO bağlantı yoluna çıkınca ve D100 kavşağına yaklaşıldığında, işçilerimizin vefat ettiği kazanın yaşandığı viyadükte çalışmalar devam ettiği için ulaşım tek yönde çift yönlü olarak sağlanıyor..
Viyadükten sonra yeniden normal yola giriş sağlanıyor..
TEM'den sonra D100 Kavşağı ve iki adet OSB kavşağı var, buralarda gişe yok, ücret ödemesi SGS ile sağlanıyor..
KMO'nun bağlantı yolunun sonunda, ana gövdeye bağlanma öncesinde normal gişelerden giriliyor..
İstanbul'a gelirken KMO üzerindeki ilk iki kavşak olarak, Gebze OSB ve Tepeören kavşakları karşımıza çıkıyor..
Sonra KMO üzerinde bir gişeye daha geliyoruz ve yolun buraya kadarki kısmının müteahhitlerine (sanırım Cengiz-Kolin-Kalyon-Limak-vs.) ücret ödüyoruz..
Sonra bir gişeye daha geliyoruz ve yolun bundan sonraki kısmına giriş yapıyoruz, orası da IC İçtaş ve Astaldi ortaklığında..
Zaten KMO'nun buradan itibaren İstanbul Havalimanı'na veya Mahmutbey'e kadarki kısmı da bu iki şirketin ortaklığında olduğu için bu noktadan sonra bir de otoyoldan çıkış gişesi görüyorsunuz..
Habire gişeden geçiyor olmak biraz yorucu, ancak aralardaki yavaşlamalara rağmen yolun boşluğu sayesinde 140-150 km/saat hız ile gidebilmek güzel..
Trafik cezası gelirse, bir daha bu yolu kullanmam
