
tr-L.04.09 » Güncel Şehirler Arası Otobüsler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06
Gülen Turizm
Arkadaslar, aceba Gülen Turizm sirketinin fotosu var mi, veya hiç seyahat eden oldumu bu sirketle ??????
Saygilarimla.
Bagis Esmek
Saygilarimla.
Bagis Esmek
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gülen turizm ile hiç seyahat etmedim, hangi güzergahlarda çalışıyor? Fotoğrafı varsa da kesin bu başlık içindedir :)Konuyu dağıtacak ama benim yolculukta en çok tercih ettiğim firma Metro, bir ara Hidayet Turizm i de kullanmıştım bir kaç yolculukta, hizmet ikram falan iyiydi. Bazen biraz daha konfor aradığımda ise Ulusoy u kullanıyorum, fiyat farkı o zamanlar bayağı vardı ama ne bileyim daha rahat.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bence Türkiye'deki tüm şirketler artık 2+1 düzenine geçmeli. Ben yer bulabildiğim sürece Kamil Koç rahatla seyahat ediyorum.Otobüs adından anlaşılacağı üzere gerçekten çok rahat. Koltuklar ve koltuk araları daha geniş. Uzun boylu birisi olarak ben bile çok rahat sığıyorum. Gazete servisi de var.
Bence Ulaştırma bakanlığı yasal bir düzenleme yaparak 2+1 koltuk sistemini zorunlu kılmalı ayrıca koltuk aralarıda daha geniş olacak şekilde düzenlenmeli.
Bence Ulaştırma bakanlığı yasal bir düzenleme yaparak 2+1 koltuk sistemini zorunlu kılmalı ayrıca koltuk aralarıda daha geniş olacak şekilde düzenlenmeli.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
2+1 Ulusoy ve Varan' da yoktu diye hatırlıyorum, gerçi en son 6 yıl önce yolculuk ettim
daha sonra hatırladığım ve İstanbul otogarından bildiğim kadarı ile BOSS diye bir firma çıkmıştı ve 2+1 sistemini hayata geçirmişti hatta biraz aşırı konforlu koltukları ile anlatılırdı
Fakat ben bu sisteme firmaların yanaşacağını sanmıyorum, diğer taraftan bunun bakanlık dayatması ile yapılması da ne kadar doğru olur?
İşin şu tarafından bakarsak ve katıksız olarak aslında karayolu ile böyle yolculuklara karşıyım, ama bu bir sektör ve ülkemizde çok büyük bir sektör. Halihazırda son yıllarda düşen uçak bileti fiyatları zaten sistemin yolcusunu çaldı, diğer taraftan bizzat devletin tekelinde bulunan bir sektör yani demiryolunda ciddi yatırımlar var ve bir aksilik olmaz ise 10 yıl sonra demiryoluda otobüs ile seyahatin en büyük rakibi olacak, insanların ihtiyacı konformudur yoksa güvenli ve hızlı seyahatmidir? Bir otobüs ile konforu sağlayabilirsiniz ama güvenli ve hızlı seyahati ne sağlayabilir ne de taahhüt edebilirsiniz, bu büyük bir handikap. Yani kendi içindeki rekabetin bile büyük bir sorun olduğu sektörde dış rekabetinde başladığı bir dönemde 2+1 firmaların yarıdan fazlasının iptal olması demektir. Bu sektöre yolculuk ve hizmet kalitesi katar, fakat buna kim dayanabilir, böyle bir hizmet için biçilen ücretlere kaç yolcu evet der?
Bugün Ulusoy, Varan ve Kamil Koç gibi firmaların zaten bir kadrolu yolcusu var, bu insanlar başka firmaya binmezler. Arada benim gibileri çıkar, bu firmaların büyük bir kaybı olacağını sanmıyorum, artısı eksisi ile iyi düşünülüp planlanmalıdır, evet otobüsçüleri çok eleştiririm pekte sevmem ama böylesi bir uygulamanın ekonomiye katmadeğer sağlayan bir sektöre darbe vurması da ne kadar kabul edilebilir. Bu mantıkla minibüslere cevaz verdiğim sanılmasın, onların kaldırılması vaciptir
:)


İşin şu tarafından bakarsak ve katıksız olarak aslında karayolu ile böyle yolculuklara karşıyım, ama bu bir sektör ve ülkemizde çok büyük bir sektör. Halihazırda son yıllarda düşen uçak bileti fiyatları zaten sistemin yolcusunu çaldı, diğer taraftan bizzat devletin tekelinde bulunan bir sektör yani demiryolunda ciddi yatırımlar var ve bir aksilik olmaz ise 10 yıl sonra demiryoluda otobüs ile seyahatin en büyük rakibi olacak, insanların ihtiyacı konformudur yoksa güvenli ve hızlı seyahatmidir? Bir otobüs ile konforu sağlayabilirsiniz ama güvenli ve hızlı seyahati ne sağlayabilir ne de taahhüt edebilirsiniz, bu büyük bir handikap. Yani kendi içindeki rekabetin bile büyük bir sorun olduğu sektörde dış rekabetinde başladığı bir dönemde 2+1 firmaların yarıdan fazlasının iptal olması demektir. Bu sektöre yolculuk ve hizmet kalitesi katar, fakat buna kim dayanabilir, böyle bir hizmet için biçilen ücretlere kaç yolcu evet der?
Bugün Ulusoy, Varan ve Kamil Koç gibi firmaların zaten bir kadrolu yolcusu var, bu insanlar başka firmaya binmezler. Arada benim gibileri çıkar, bu firmaların büyük bir kaybı olacağını sanmıyorum, artısı eksisi ile iyi düşünülüp planlanmalıdır, evet otobüsçüleri çok eleştiririm pekte sevmem ama böylesi bir uygulamanın ekonomiye katmadeğer sağlayan bir sektöre darbe vurması da ne kadar kabul edilebilir. Bu mantıkla minibüslere cevaz verdiğim sanılmasın, onların kaldırılması vaciptir
