Çoktandır O303 lere dair bir şeyler göndererek özellikle genç arkadaşlarımızı bu otobüs hakkında bilgi sahibi yapmak istiyordum.Aşağıya O303 ile ilgili bazı resimleri yüklüyorum.Yorumları daha sonra hep birlikte yapacağız.
Ancak temel düşünce olarak şunu söyleyebilirim.15 bin civarında üretilerek bir döneme damgasını vurmuş O302 sonrası üretilmiş gerçekten hem yolcu ve hem de şoför ve mal sahibine hitab edebilir nitelikte bir otobüstü O303.Geniş bagajı,yüksek yapısı,körüklü süspansiyonu,V8 ve dinamik bir motoru ,6 vitesli şanzumanı ve yeni nesil yolcu kabini yapısıyla o zamana kadar imal edilmiş otobüslere göre güzel yeniliklerdi.
Aslında O303 için nostalji oldu yakıştırmasına da ben katılmıyorum.Halen bile kısa mesafelerde O304 ve 404 ve hatta ilk üretim O403 lerden bile daha çok tercih edilen bir otobüs.Ancak Mercedes-Benz'in haris politikalarına yenik düşerek üretimden çabuk çekilen bir model oldu.
Lafı bırakalım,şu güzelliğe bakalım.Resimler hiç tadilat görmemiş bir araca ait olmaları dolayısıyla ayrı özellik taşıyor.
Bu resimde O303 e ait kaptan köşkünü görüyoruz.Kullanılan malzemenin pek çoğunu en son üretimlerde de ve hatta diğer marka otobüslerde de görebilirsiniz.
Bu bölümü o yıllarda ilk defa hizmete girişi dolayısıyla muavinlerin oldukça başına bela olmuş bir köşe olarak özellikle iliştirdim.Önceleri bu çay-kahve işi yolcuya çok hoş gelmekle birlikte bizim alaylı muavinlere hiç de iyi gelmemişti.Evinde kalkıp bir bardak çay doldurmamış insanlar bu sistemin varoluşu nedeniyle Fatsa-Bolaman virajlarında çay servisi yapmaya kalkışınca hem kendilerini hem de yolcuları bayağı bir yaktılar.Ama daha sonra herkes tecrübe sahibi olunca bu tür haşlanma olayları çok azaldı.
Bu resmi de tuvaleti olan otobüsle yolculuk yapıp da utandığından tuvalete gidemeyen ve "otobüste tuvalet nasıldır acaba" diye merak edenler için yükledim.İlk tuvaletli otobüslerde ve hatta halen bile bu tuvalet genellikle depo olarak kullanılır ve yolcuya kullandırılmazdı.Bu resimde dikkat ederseniz aslında O302 arka kapı tutacağından tutacak ve kül tablası gibi oldukça ayrıntının düşünülerek yolcunun rahat ettirilmeye çalışıldığını görebilirsiniz.
Bunlar da bagajdan sandık klima sistemi,lüks ve geniş koltuklar,havalandırma nozülleri ve diğerleri....
Herkese selamlar....