
gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Yemin ediyorum böyle insanlarla aynı ülkenin havasını soluduğum için aynı yerde yaşadığım için tiksiniyorum. Bana olan bir olayı anlatayım 10'lu 12'li yaşlardaydım. Küçük kumla'da bisikletimle evin arka sokağında turluyordum.Bir doblo marka araba arkamdan geldi aynı sırada kenara çekildim. Geçerken yüzüme "Gebertirim" dedi. Tabi o zamanlar küçüktüm. Şimdi olsa kim kimi gebertiyo. Kafasını eğmiştimde geçti gitti 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir bisiklet merakıdır aldı gidiyor, haydi hayırlısı. İstanbul' da son yılların gözde işletmecisi İSPARK metro istasyonlarının girişlerine bisiklet park alanları kurmaya başlamış. Geçenlerde Bağcılar istasyonunda fotoğrafını çekmiştim ama İSPARK a ait olduğuna hiç dikkat etmemişim, bunu da böylece öğrenmiş olduk.
Tabii bu gerçekçi bir bisiklet kullanımı amacı gütmüyor, daha çok mevcutta bisikleti var olan kişileri en azından metro istasyonuna kadar bu şekilde gelmelerini amaçlıyor, burada araçlarını bu demirlere bağlayıp metro ile devam etmeleri hedefleniyor, henüz İSPARK ya da belediye kaynaklarında duruma bakmadım, sadece aşağıda vereceğim linkteki haber üzerinden yorumladım.
http://www.haber7.com/guncel/haber/1074 ... e-devam-et

Tabii bu gerçekçi bir bisiklet kullanımı amacı gütmüyor, daha çok mevcutta bisikleti var olan kişileri en azından metro istasyonuna kadar bu şekilde gelmelerini amaçlıyor, burada araçlarını bu demirlere bağlayıp metro ile devam etmeleri hedefleniyor, henüz İSPARK ya da belediye kaynaklarında duruma bakmadım, sadece aşağıda vereceğim linkteki haber üzerinden yorumladım.
http://www.haber7.com/guncel/haber/1074 ... e-devam-et
Buraya kadar her şey güzel benim merak ettiğim bu park alanları ücretli mi? P+R den faydalanan kişilere özel bir jeton ücretlendirmesi mümkün mü? (sanmıyorum ama) metroya çok yakın oturmayanları bisiklet ile gelmeye yöneltmekten başka faydası ne? Bu madem bir park alanı, buna ücret ödüyormuyum, ödüyor isem başında değnekçisi var mı? Bunlar merak ettiğim sorularKadıköy-Kartal arasında başlattığı akıllı bisiklet uygulamasında başarılı olan İSPARK, uygulamasını genişleterek, "Bisikletini Park Et Metro ile Yoluna Devam Et" sloganıyla Kadıköy-Kartal, Bağcılar-Başakşehir, Zeytinburnu-Kabataş ve Hacıosman-Taksim metro hatlarında 32 istasyona ücretsiz bisiklet park ünitesi kurdu.
Vapur hatları, metro, metrobüs ve uygun olan ulaşım akslarına bisiklet üniteleri kurmaya devam eden İSPARK, projeyi ulaşımın her ayağına entegre ederek yaygınlaştırmayı hedefliyor. İSPARK, İstanbul genelinde halen 48 noktada yaklaşık 600 kapasiteli bisiklet parklarında bisikletseverlere hizmet veriyor.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bisikletliler ve İstanbul ile ilgili son haber, otobüslere bisikletle binilecek!!!!!! Bu haberi bir kaç ay önce facebook üzerinde görmüştüm ve bir iki yorumda yapmıştım diye hatırlıyorum, bence uygulamada çok zor olacak, diğer yolcular ne kadar sabır gösterecek, önüne baktığı şüpheli otobüsler arkada bisiklet koyanı alanı nasıl görecek, bekleyecek? Sorular da sorular, iyi niyetli bir çalışma olduğu muhakkak ama pratikte işlerlik kazanması zor, her zaman ki gibi bir şey yapıyoruz ama bunun uygulamada kimleri karşı karşıya getireceği ya da toplumda ne gibi sorunlar açacağı hakkında zerre kadar fikrimiz yok. Bisikletçiler derneği bir kazanım elde edeyim de ne olursa olsun diyor belediye de aha fırsat bak moderen oluyoruz demek için bahane bulmuş oluyor bence. Yapıldıktan sonra takip etmek lazım, belki de işe yarar, belki de benim sokakta gördüğüm agresif ve her an kavga küfür eden insanlar sadece benim geçtiğim semtlerdedir bilemiyorum, ben yine yanılayım da proje işe yarasın. Ama bir yolcu olarak şahsi görüşüm bineceğim otobüste böyle bir şey istemiyorum. Doğru düzgün bisiklet yollarının sayısı arttırılıp, sürücülere eğitim verilsin, bisikletlilere karşı trafik tacizi ve kazalarda cezalar yaptırımlar arttırılsın. Biz geriye mühendislik tabirini yanlış anlıyoruz hep, işi çözmeden yapmaya en son aşamasından başlıyoruz.
http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... a-basliyor
15 gün içerisinde seferlere başlayacak otobüslerin ön ve arka kısmında özel bisiklet aparatları olacak. İETT'nin alım yaptığı otobüs firmasının özel olarak tasarladığı otobüsler, pilot hatlarıyla birlikte toplamda 52 hatta hizmet verecek.
Yol kenarlarına yapılan bisiklet yollarının aktif olarak kullanılmasına özendirmek ve sabah-akşam yolculuk yapan vatandaşların araçlardan etkilenmeden bisiklet sürebilmeleri için, özel aparatlı otobüsler getirilecek. 52 hatta 52 otobüs bisiklet taşıma özelliğine sahip olacak. Bisiklet kullanan vatandaşların sürüş parkurlarında kesintiye uğraması nedeniyle 2 yıl önce İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'a ve diğer yetkililere çağrılar yapılmıştı. Büyükşehir Belediyesi ile yapılan görüşmeler sonucunda anlaşma sağlandı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bisikletle otobüse binmek iyi güzel, ama a) bu sadece bazı hatlarda mantıklı (meselâ Şileye), ve b) bu resim yine ne? ŞOVVV
Bisikletli otobüsleri Karaormanda var bir kaç tane, belirli hatlarda çalışıyorlar. Yani, bir, iki, üç hat belki. Bunlar körüklü otobüsler, arka kesim bisiklet deposu, ön kesim yolcular için. Veya tam tersi, unuttum. Bunun resimlerini bir bulmalı, ama ben şimdi çıkıyorum yine.
Genel olarak, bildiğim kentlerde bisikletle banliyö ve metro trenlerine binilebilir. Tramvay ve otobüse pek binilmez. Her neyse. Dediğim gibi, kırsal bölgeler için mantıklıdır, ama merkezde?

Bisikletli otobüsleri Karaormanda var bir kaç tane, belirli hatlarda çalışıyorlar. Yani, bir, iki, üç hat belki. Bunlar körüklü otobüsler, arka kesim bisiklet deposu, ön kesim yolcular için. Veya tam tersi, unuttum. Bunun resimlerini bir bulmalı, ama ben şimdi çıkıyorum yine.
Genel olarak, bildiğim kentlerde bisikletle banliyö ve metro trenlerine binilebilir. Tramvay ve otobüse pek binilmez. Her neyse. Dediğim gibi, kırsal bölgeler için mantıklıdır, ama merkezde?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gayet güzel açıklamışsın bence, hep diyoruz ya İstanbul' u alamanyanın köy kentleri ile kıyaslamayalım işte iyi bir örnek. İstanbul - Metropol - 15 milyon üzeri nüfus ve tıklım tıkış toplu taşıma ve bisikletle binme isteği, ben makul bulmuyorum. Bisiklet yoluna ve bisikletlilere taciz yapılmasını kesinlikle kabul etmiyorum ama otobüs ve tramvaya bisikletle binmek? Zor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şimdi şöyle, İstanbulda bazı yerlerde turistik şekilde bisikletli otobüs servisi yapmak mantıklı olur, ki turistik derken, ilk aklıma gelen yerel turist. Çevreciliğe uygun olarak (!) Şile, Belgrat Ormanı veya Çatalca taraflarına bir kaç bisikletli hat yapmak mümkün.
Ama kentte? Hiç olmaz demeyeyim, ama bana İstanbulda ve şu anda çok garip gelir. İstanbul kapsamında 4000 otobüs mü var? 800010000 arası olsa, buradaki taşımacılık kalitesine varılmış olur. Buradaki derken de açıkçası daha çok Berlin veya Londra aklımda, ki bunlar da »burada« günlük ve genel değıller (ne yazık ki). Ama hamsi konserve ekispiresle olmaz bu iş.
Karaormanda bahsettiğim otobüslerin hiçbir resimini bulamadım, şaştım biraz. WaldshutSt- Blasien hattını iyi tanırım, onun dokümentasyonu da var nette, ama onda bile römorklu otobüs resimleri gösteriliyor, halbuki ben körüklü otobüs görüyorum hep. Belki bunun biraz da sezonla ilgisi vardır, çünkü yazın hafif turistik gibi olan bir şey, baharlarda daha çok ciddî bir ulaşım konusu olabilir, St. Blasien ve Waldshut aksında bu gerekli. Bundan yaklaşık 25 sene evvel o turu ben bisikletle gezmek istedim, öldüm gittim. Arada % 16lık eğımler var. Ama St. Blasienden Bahlingene bir kere gittim, hem de yüklü
9 saat sürdü. Bilet alacak param yoktu, gençtim, deliydim ve çok bisikletçi asker tipiydim
Bir takım resimcikler ve servisler, ilk elde Esatı ilgilendirir herhâlde:
http://www.hochschwarzwald.de/Radfahren-Mountainbike
http://www.suedbadenbus.de/suedbadenbus ... berg.shtml
http://www.wtv-online.de/v1/80-aktuelle ... eldung.php
Ama kentte? Hiç olmaz demeyeyim, ama bana İstanbulda ve şu anda çok garip gelir. İstanbul kapsamında 4000 otobüs mü var? 800010000 arası olsa, buradaki taşımacılık kalitesine varılmış olur. Buradaki derken de açıkçası daha çok Berlin veya Londra aklımda, ki bunlar da »burada« günlük ve genel değıller (ne yazık ki). Ama hamsi konserve ekispiresle olmaz bu iş.
Karaormanda bahsettiğim otobüslerin hiçbir resimini bulamadım, şaştım biraz. WaldshutSt- Blasien hattını iyi tanırım, onun dokümentasyonu da var nette, ama onda bile römorklu otobüs resimleri gösteriliyor, halbuki ben körüklü otobüs görüyorum hep. Belki bunun biraz da sezonla ilgisi vardır, çünkü yazın hafif turistik gibi olan bir şey, baharlarda daha çok ciddî bir ulaşım konusu olabilir, St. Blasien ve Waldshut aksında bu gerekli. Bundan yaklaşık 25 sene evvel o turu ben bisikletle gezmek istedim, öldüm gittim. Arada % 16lık eğımler var. Ama St. Blasienden Bahlingene bir kere gittim, hem de yüklü


Bir takım resimcikler ve servisler, ilk elde Esatı ilgilendirir herhâlde:
http://www.hochschwarzwald.de/Radfahren-Mountainbike
http://www.suedbadenbus.de/suedbadenbus ... berg.shtml
http://www.wtv-online.de/v1/80-aktuelle ... eldung.php
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04
ANTBİS Projesi Hayata Geçiyor

Antalya Büyükşehir Belediyesinin bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak için planladığı Antalya Bisiklet Sistemi (ANTBİS) projesi deneme aşamasına geldi. Büyükşehir Belediyesi önüne kurulan ilk istasyonda 5 test bisikleti, elektronik kontrol ünitesi ile birlikte denendi.
Antalyanın değişik noktalarına kurulacak 6 istasyonla, vatandaşların kredi kartı ve ANTBİS abone kartıyla bisiklet kiralama hizmeti alacağı ANTBİS projesinde sona yaklaşıldı.Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı destekli proje kapsamında Antalya Büyükşehir Belediyesi önüne ilk istasyon kuruldu. Büyükşehir Belediyesi tarafından insan odaklı kent içi ulaşım uygulamalarının yaygınlaştırılması için yapılan planlamalar dahilinde hazırlanan ANTBİS projesinde Antalya halkı, akıllı şehir bisikletleri ile tanışacak.
İSTASYON YERLERİ BELİRLENDİ
Antalya Büyükşehir Belediyesi önüne kurulan ANTBİS istasyonunu yerinde inceleyen Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Mehmet Aktekin, sistemi kuran firma yetkililerinden bilgi aldı. Bisikletli ulaşımı kent içi toplu ulaşım sisteminin bir parçası haline getirmeyi amaçladıklarını söyleyen Aktekin, istasyon ve bisiklet sayısının artacağını söyledi.
ANTBİS istasyonları, Büyükşehir Belediye Binası yanı, Doğu Garajı, Muratpaşa Cami Karşısı, Türkan Saylan Heykeli yanı, İl Sağlık Müdürlüğü binası önü ve Konyaaltı Kent Meydanı köşesinde hizmet verecek.
ŞUBATTA FAALİYETE GEÇİYOR
İstasyonlarda yer alan kiosklarda 24 saat çalışan 3er adet kamera bulunacak. Sistemdeki tüm hareketler tek merkezden izlenebilecek. Projenin hayata geçirilmesi ile birlikte herkes kredi kartıyla ya da ANTBİS abone kartlarıyla istasyonlardan bisiklet alabilecek. Akıllı bisikletlerin ücreti Büyükşehir Belediye Meclisinin belirleyeceği tarife üzerinden belirlenecek. İlk olarak yetkili teknik personel tarafından kent merkezinde test edilecek ANTBİSin Şubat ayı içerisinde faaliyete geçmesi planlanıyor. Vatandaşlar sistemle ilgili merak ettikleri soruları antbis@antalya.bel.tr adresine göndererek, cevaplarını alabilecek.

http://www.antalya.bel.tr/content.asp?M ... &LISTMN=41

Antalya Büyükşehir Belediyesinin bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak için planladığı Antalya Bisiklet Sistemi (ANTBİS) projesi deneme aşamasına geldi. Büyükşehir Belediyesi önüne kurulan ilk istasyonda 5 test bisikleti, elektronik kontrol ünitesi ile birlikte denendi.
Antalyanın değişik noktalarına kurulacak 6 istasyonla, vatandaşların kredi kartı ve ANTBİS abone kartıyla bisiklet kiralama hizmeti alacağı ANTBİS projesinde sona yaklaşıldı.Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı destekli proje kapsamında Antalya Büyükşehir Belediyesi önüne ilk istasyon kuruldu. Büyükşehir Belediyesi tarafından insan odaklı kent içi ulaşım uygulamalarının yaygınlaştırılması için yapılan planlamalar dahilinde hazırlanan ANTBİS projesinde Antalya halkı, akıllı şehir bisikletleri ile tanışacak.
İSTASYON YERLERİ BELİRLENDİ
Antalya Büyükşehir Belediyesi önüne kurulan ANTBİS istasyonunu yerinde inceleyen Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Mehmet Aktekin, sistemi kuran firma yetkililerinden bilgi aldı. Bisikletli ulaşımı kent içi toplu ulaşım sisteminin bir parçası haline getirmeyi amaçladıklarını söyleyen Aktekin, istasyon ve bisiklet sayısının artacağını söyledi.
ANTBİS istasyonları, Büyükşehir Belediye Binası yanı, Doğu Garajı, Muratpaşa Cami Karşısı, Türkan Saylan Heykeli yanı, İl Sağlık Müdürlüğü binası önü ve Konyaaltı Kent Meydanı köşesinde hizmet verecek.
ŞUBATTA FAALİYETE GEÇİYOR
İstasyonlarda yer alan kiosklarda 24 saat çalışan 3er adet kamera bulunacak. Sistemdeki tüm hareketler tek merkezden izlenebilecek. Projenin hayata geçirilmesi ile birlikte herkes kredi kartıyla ya da ANTBİS abone kartlarıyla istasyonlardan bisiklet alabilecek. Akıllı bisikletlerin ücreti Büyükşehir Belediye Meclisinin belirleyeceği tarife üzerinden belirlenecek. İlk olarak yetkili teknik personel tarafından kent merkezinde test edilecek ANTBİSin Şubat ayı içerisinde faaliyete geçmesi planlanıyor. Vatandaşlar sistemle ilgili merak ettikleri soruları antbis@antalya.bel.tr adresine göndererek, cevaplarını alabilecek.

http://www.antalya.bel.tr/content.asp?M ... &LISTMN=41
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
http://www.haberlere.com/wp-content/upl ... e0fc11.jpg
İett bu türden bir uygulamaya başladı, pendikte bu otobüslerden birine rastladım. Metroya gelince, bizim metro hatlarının seyrek olduğu zamanlar çok az. Yolcunun az olacağı/olduğu zamanlarda zaten sefer aralıkları açılarak yine kalabalıklaştırılıyor. Yani headway bizde hep kalabalık yolcuya göre ayarlanır. Banliyo hattında sanırım bu daha kolay olacak. Lakin metro tramvayda zor görünüyor. Bunun yerine metro istasyonlarına büyük bisiklet parkları yapmak elzem. Münich passing istasyonuna devasa katlı bir bisiklet parkı yapmışlar. Böyle parklar bizede lazım....
İett bu türden bir uygulamaya başladı, pendikte bu otobüslerden birine rastladım. Metroya gelince, bizim metro hatlarının seyrek olduğu zamanlar çok az. Yolcunun az olacağı/olduğu zamanlarda zaten sefer aralıkları açılarak yine kalabalıklaştırılıyor. Yani headway bizde hep kalabalık yolcuya göre ayarlanır. Banliyo hattında sanırım bu daha kolay olacak. Lakin metro tramvayda zor görünüyor. Bunun yerine metro istasyonlarına büyük bisiklet parkları yapmak elzem. Münich passing istasyonuna devasa katlı bir bisiklet parkı yapmışlar. Böyle parklar bizede lazım....
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende metro, tramvay ve otobüs gibi araçlara bisiklet ile binilmesine sıcak değilim, Mehmet kalabalık olayını açıklamış bana da en doğru çözüm öyle istasyon kenarına yalandan iki demirle değil de biraz daha gerçekçi çözümler ile Bisiklet P+R noktaları oluşturulmasından yana, tamam adam indiği yerde de bisikleti ile devam etmek isteyebilir ama bu yolcu yoğunluğu ile pek mümkün değil. Otobüsün önüne takılan aparat ile ilgili yorum yapmak istemiyorum, bisikletlileri göz ardı edelim demiyorum ama o otobüs dalgası biraz garip yahu 

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence metroya ve banliyöye bisikletle (kısmen) binilebilir. Tabiîki oradaki duruma bakar, her zaman mı, pik saat dışı mı. Tramvaylarda herhâlde biraz zor, ama tramvaya da bakar, çok kenar bölgede, dışarı işleyen bir hatta mantıklı olabilir, merkezde mantıksız. Otobüs için de böyle. Bence merkezde mantıksız. Belki Şile veya Ağva gibi uzak yerlere giden hatlarda elverişli olabilir. Ama iyi bir plânlama ister. Ve çok farklı bir »taşım görüşü«. Bizde araç dolu taşmış olmadıkça, okey değildir ya, halbuki boş, ferah araçlar da bir şehircilik kültürü. İstanbul otobüsleri gibi araçlar ben dünyanın hiçbir kentinde görmedim, yaşamadım. Uzak Asyaya gitmedim ama, Çin, Japon öyle olabilir.
Şu kent bisikleti tarzı şeyler ben Alanyada da görmüştüm, 2009da. Resmetmiştim

Şu kent bisikleti tarzı şeyler ben Alanyada da görmüştüm, 2009da. Resmetmiştim

-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Pendik bostancı arası 25 Km. mükemmel bisiklet yolu var genellikle kullanırım ayrıca ispark bu kiralık bisiklet olayını bu güzergahta yaptı. Örn. kartaldan bisiklet kiralayıp kadıköye iade ediyorsun tamamen elektronik güzel bir uygulama ama benim derdim güvenilir bisiklet parkı bulamamak. Birde SSB stutgart'ta bisiklet aparatlı tramvay (dişli tramvay) görmüştüm çok güzel bir uygulama. Rampayı tramvayla çıkıyorsun. Aşağı bisikletle. veya her ikisinide tramvayla şehirde bisikletine biniyorsun.

