gnl-TS.26 » Maket ve Model Araçlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-TS.26 » Maket ve Model Araçlar

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Pzr, 2020 10:41

Engin Y yazdı:
26 Ara Cmt, 2020 19:24
Excel’de yapıyorum abi, hatta durun bak bir tanesini biraz güzelleştireyim de paylaşayım sizinle :)
bunlar için programlarda var, hatta bende bir tane vardı orjinal, kolilere bakayım istanbula gelirken getirdim mi hatırlamıyorum

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: gnl-TS.26 » Maket ve Model Araçlar

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Ara Pzr, 2020 15:33

Aşağıdaki resim, benim çizimim..
Burada virajlarda %2 ve düz yollarda (köprü, tünel ve istasyon platformları hariç) %4 eğim var, ama bunu %3'e çevireceğim; oyuncak tren gibi gözüksün istemiyorum..

Bütün rayların toplam uzunluğu 21,9 metre, modelin eni 2,44 metre ve boyu 3,30 metre; küçük, ama bizim ev de küçük :)

Ölçeğimiz HO (1:87) bu arada..

Ocak gibi bu işe merak sarınca, Ocak-Mart arası teorik/teknik araştırma ve youtube’daki yapım videolarını izlemekle geçti..
Tam aşağıdaki gibi üç katlı bir tren geçişi hayal etmiştim ki Covid muhabbeti başladı ve gündemimiz değişti, bu iş de aksadı..

HO Scale - 4-2.PNG

Tünelden (206 cm) başlıyorum anlatmaya..
Soldaki 0 ve sağdaki 0 kotlarının arası (turuncu) bir tünel..
Tünelin sağından çıkan tren sola dönerek yükselmeye başlıyor ve yeşil düzlük ve bir sola dönüş daha yaptıktan sonra bir vadiden geçerek tünelin de üzerinden geçiyor..
Tünelin yüksekliği 8 cm ve 2 cm üstündeki zemin olacağı için tünelin üstünden geçen yolun en az 10 cm kotunda olması gerek; onu kıl payı sağlıyoruz..

Sonra tren dönüşler yapmaya ve tırmanmaya devam ediyor ve tünelin hizasında düz tırmanışa devam ederek köprüye (sarı) ulaşıyor..
Köprünün uzunluğu 51,5 cm ve kotu 22,8 cm; dağların eğimli olduğunu düşünürsek altındaki vadinin tabanı da en az 10 cm genişliğinde oluyor ve böylece, köprünün altından trenin de geçmesi mümkün oluyor..

Köprü çıkışında trenimiz alçalmaya başlıyor ve sol alttaki garda (kırmızı) duruyor..
Oranın alt tarafına bir kasaba (dağ kasabası - kayak merkezi - hatta bir teleferik belki) yerleştireceğim..

Trenimiz sonra alçalmaya devam ediyor ve sağ üstteki garda duruyor..
O garın da sağ tarafına bir kasaba (düz bir kasaba, tramvayı da olacak) yerleştireceğim..

Trenimiz alçalmaya devam ediyor ve sol üstteki garda duruyor..
O garın da üst tarafına bir kasaba (deniz kasabası - hatta bir füniküler belki) yerleştireceğim..

Sonra tren alçalmaya devam ediyor ve yeniden tünele giriyor..

Virajlarda kullanacağım raylar Märklin R3 (51,5 cm): https://www.maerklinshop.de/en/maerklin ... c-track-r3
Düzlüklerde kullanacağım raylar: https://www.maerklinshop.de/en/maerklin ... ight-track

Bu düz raylardan üç tanesi 51,5 cm yapıyor, o yüzden daha uzun (mesela 36 cm) olan rayları pek tercih etmedim..

Tabii kaliteli olunca, fiyatlar da o biçim; 90 derece dönüş (80,9 cm) 17 avro, 103 cm düzlük ise 18 avro..
Önce strafor, macun ve alçıdan manzarayı bir inşa edeyim, sonra ray ve en son tren yatırımı yapacağım :)

Tırmanılan dağlarda da küçük hikâyeler (üst kesimdeki dağın denize bakan yamacında zeytinlik yanında bir traktör, aşağı kesimdeki dağda çam ormanı ve ormancılar, sağ kesimde kömür madeni gibi) olacak..
Muhtemelen benim manzarayı inşa etmem beş on yıl sürer, o zamana kadar da raylar ve tren için para biriktiririm :)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Harita-Broşür-Efemera-Maket-Model” sayfasına dön