3. sayfa (Toplam 17 sayfa)

Gönderilme zamanı: 05 May Sal, 2009 16:38
gönderen Mehmet Kasım
Taksim-Şişhane arası dediğin gibi. İki hattın birbirine göre konumu doğru. Benim kastettiğim şu; Metro düz bir çizgi ile inse, kıvrılmasa daha doğru olur.

Nostalji de onun üstünde üçgen gibi yapar.

Nostaljik hat kuzeyinde metronun farkındayım. Üçgeni de kuzeyine yaparsın. Bu daha doğru olur. Hatta nostaljik hattın Lise'ye kadar metro ile aynı güzergahta olduğunu bile ima edebilirsin çizimde.

Gönderilme zamanı: 05 May Sal, 2009 16:48
gönderen Esat
Tamam şimdi söylediğini daha iyi anladım, Şişhane kısmında metroyu o şekilde çevirmek pek doğru olmamış haklısın, şimdi Google Earth den baktım düz indirmek daha doğru, ama tramvay da bahsettiğin üçgen orada oluşturulamaz, yani İstiklal caddesinin şekli itibari ile ortaya çıkan üçgeni orada çizemezsin, çünkü açılar 45 ve 90 derece olarak ilerler, bir haritanın tamamında bu kurala uyup bir hatta dışında bırakırsan hem görsellik olarak hemde standartlara uymak olarak hemde çalışmanın tutarlılığı açısından doğru olmaz.

Eğer coğrafi ya da kendi kafamıza göre bir harita çiziyor isek sorun değil, orada bir kavis ile de gösterebiliriz, ki bazı haritalar da metro uzatmaları şu anda o şekilde gösterilmiş, bu Ağ Haritası dediğimiz haritalar için yanlış bir yöntem, bu doğrusu.

Gönderilme zamanı: 31 May Pzr, 2009 20:32
gönderen Mehmet Kasım
Ulaşım A.Ş RAYLI SİSTEMLER HARİTASINI GÜNCELLEMİŞ. Şişhane, Atatürk Oto Sanayi ve Topkapı bağlantılarını eklemişler. Harita Otogar-Bağcılar arasında açılış olacak izlenimi veriyor. Kesik kesik çizgilerle gösterilmiş. Maddi hata diyebiliriz. Çünkü proje Kirazlı'ya ötelendi. Bağcılar istasyonunda henüz bir numara yok.

Resim

Gönderilme zamanı: 31 May Pzr, 2009 22:32
gönderen Esat
iyi yakalamışsın Kirazlı' yı, yani bir takım başka küçük şeylerde var ama benim burada sözünü etmem yanlış olur.

Gönderilme zamanı: 01 Haz Pzt, 2009 08:43
gönderen Mehmet Kasım
Bu haritalar kaç ayda bir güncellenir. Periyod var mı? Yoksa kafaya estiği zamanmı yapılır. 2 hattı kesik kesik göstermişler. Demek ki açılışa yakın diye göstermişler. Ama Hacıosman ve Darüşşafaka'da açılışa yakın. Onu göstermemişler. 29 Ekim'de açılacak Darüşşafaka. Seyrantepe Ağustos gibi. Darüşşafaka'yı haritaya koymadıklarına göre harita 3 aylık diyebilirmiyiz?

Buradan da Otogar-Bağcılar 3 ay içinde açılacak diyebilirmiyiz? Aristotales???

Başakşehir'i koymadıkalrına göre 2010'a atar?

Gönderilme zamanı: 19 Haz Cum, 2009 14:58
gönderen Esat
Miraç yazdı:Bu haritalar kaç ayda bir güncellenir. Periyod var mı? Yoksa kafaya estiği zamanmı yapılır. 2 hattı kesik kesik göstermişler. Demek ki açılışa yakın diye göstermişler. Ama Hacıosman ve Darüşşafaka'da açılışa yakın. Onu göstermemişler. 29 Ekim'de açılacak Darüşşafaka. Seyrantepe Ağustos gibi. Darüşşafaka'yı haritaya koymadıklarına göre harita 3 aylık diyebilirmiyiz?

Buradan da Otogar-Bağcılar 3 ay içinde açılacak diyebilirmiyiz? Aristotales???

Başakşehir'i koymadıkalrına göre 2010'a atar?
Öyle bir mantık yok Miraç, olabilirdi belki ama emin ol o harita da öyle bir mantık yok :)

Bir de yukarıdaki mesajlarını ben o hattın başlığına taşıyacağım çünkü onlar bir hattın lokal kısmını gösteriyor yani bir Sistem Haritası değil, burada kaybolacaklarına ilgili başlıkta daha görünür olsunlar.

Gönderilme zamanı: 19 Haz Cum, 2009 18:00
gönderen Esat
Resim

İstanbul Raylı Sistemler Ağ Haritasının benim eski tasarım üzerine oluşturduğum 2009 versiyonu, şimdilik ufak halini yayınlıyorum. Mehmet daha önce bahsettiğin Şişli kesimindeki hata aklımda düzelteceğim :) onun dışında diğer görüşleriniz ile ilgili gerekçeleride size geri dönüş yapmıştım, dediğim gibi ben bu doğrudur demiyorum, ama konsept ve ağ harita tasarımına uygun olacaksa en azından bu olmalıdır diyorum :)

Gönderilme zamanı: 19 Haz Cum, 2009 18:16
gönderen hasancicek37
Resmi büyütemediğimiz için soruyorum..İstanbul'u Doğu'dan Batı'ya ikiye bölen o çok büyük sarı hat tam olarak ne oluyor_? :? :?:

Gönderilme zamanı: 19 Haz Cum, 2009 18:40
gönderen Esat
Metrobüs hattı, harita raylı sistemler haritası olsada metrobüsün sistemin entegrasyonu ve bağlantıları sağlamak adına büyük etkisi var dolayısı ile haritaya onu eklemek doğru bir fikir gibi görünmüştü, o sarı çizgi metrobüs :) haritada düzeltmem gereken bazı noktalar var ondan sonra büyük halini yayınlacağım birtakım eksik ve hataları gidermeliyim.

İnşallah becerebilirsek bir yayında da makale olarak haritanın gelişimini anlatacağım, sitemizde var olan makalemin genişletilmiş ve gözden geçirilmiş hali olacak.

Gönderilme zamanı: 19 Haz Cum, 2009 19:16
gönderen alabay
Aman aman! Esat, orada Berlin ağı dediğin sadece metrotram/tramvay ağı! Onu değiştir ... U+S ağını almak gerek. Şu yani ...
http://www.bvg.de/index.php/de/Common/D ... ktuell.pdf

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Sal, 2009 23:57
gönderen regyonalekspres
Esat bey çalışmalarınızı dikkatle takip ediyorum bugüne kadar.. Benim de bu harita konusuna ilgim var.. kendi amatör çalışmalarım da var..

Aslında Yurtdışından İstanbul'a gelecek arkadaşlarım için sizin haritanızı vermek isterdim ama şu anda büyük haline ulaşılamıyor.. Tabi size ait olduğu için bu sizin karar vereceğiniz bir konu.. ama bir işletme hat haritası yaparken bugün sizin de dediğiniz gibi sistemi bütünleştirmek adına önemli bir rol oynayan metrobüs'ü haritasına koymaması sorgulanabilir diye düşünüyorum.. Sizin haritanız bir çok açıdan işletmenin haritasından daha "okunur" olduğu için sizin haritanızı dostlarıma vermek isterdim. ayrıca Sabiha Gökçen'e giden E otobüs hatları da yabancılar için olan versiyona konulabilir.. A3 ya da A4 boyutunda bir pdf le çok fayadlı bir işe imza atabilirsiniz. Tabi ki de üstünde tasarımın size ait olduğunu belirterek.. Hatta arkaplana gölge şeklinde yazarak..

İnşallah bir gün bizim işletme de Kuzey ülkelerinin haritalarına benzer bir hem ağa hem ağ haritasına sahip olur..

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Çrş, 2009 00:05
gönderen regyonalekspres
Bu da benim Wikipedia daki High Speed Rail in Turkey başlığı için tasarladığım harita..

Mavi yuvarlaklar kent nüfuslarının büyüklüğünü belirtmektedir..

Resim

Harita'yı geometrik değil coğrafi olarak hazırladım çünkü yolcu kullanımından çok hatların inşaatıyla ilgili bir yerde kullanmak içindi..

Katkılarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum