tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Taksim-Şişhane arası dediğin gibi. İki hattın birbirine göre konumu doğru. Benim kastettiğim şu; Metro düz bir çizgi ile inse, kıvrılmasa daha doğru olur.
Nostalji de onun üstünde üçgen gibi yapar.
Nostaljik hat kuzeyinde metronun farkındayım. Üçgeni de kuzeyine yaparsın. Bu daha doğru olur. Hatta nostaljik hattın Lise'ye kadar metro ile aynı güzergahta olduğunu bile ima edebilirsin çizimde.
Nostalji de onun üstünde üçgen gibi yapar.
Nostaljik hat kuzeyinde metronun farkındayım. Üçgeni de kuzeyine yaparsın. Bu daha doğru olur. Hatta nostaljik hattın Lise'ye kadar metro ile aynı güzergahta olduğunu bile ima edebilirsin çizimde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamam şimdi söylediğini daha iyi anladım, Şişhane kısmında metroyu o şekilde çevirmek pek doğru olmamış haklısın, şimdi Google Earth den baktım düz indirmek daha doğru, ama tramvay da bahsettiğin üçgen orada oluşturulamaz, yani İstiklal caddesinin şekli itibari ile ortaya çıkan üçgeni orada çizemezsin, çünkü açılar 45 ve 90 derece olarak ilerler, bir haritanın tamamında bu kurala uyup bir hatta dışında bırakırsan hem görsellik olarak hemde standartlara uymak olarak hemde çalışmanın tutarlılığı açısından doğru olmaz.
Eğer coğrafi ya da kendi kafamıza göre bir harita çiziyor isek sorun değil, orada bir kavis ile de gösterebiliriz, ki bazı haritalar da metro uzatmaları şu anda o şekilde gösterilmiş, bu Ağ Haritası dediğimiz haritalar için yanlış bir yöntem, bu doğrusu.
Eğer coğrafi ya da kendi kafamıza göre bir harita çiziyor isek sorun değil, orada bir kavis ile de gösterebiliriz, ki bazı haritalar da metro uzatmaları şu anda o şekilde gösterilmiş, bu Ağ Haritası dediğimiz haritalar için yanlış bir yöntem, bu doğrusu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ulaşım A.Ş RAYLI SİSTEMLER HARİTASINI GÜNCELLEMİŞ. Şişhane, Atatürk Oto Sanayi ve Topkapı bağlantılarını eklemişler. Harita Otogar-Bağcılar arasında açılış olacak izlenimi veriyor. Kesik kesik çizgilerle gösterilmiş. Maddi hata diyebiliriz. Çünkü proje Kirazlı'ya ötelendi. Bağcılar istasyonunda henüz bir numara yok.


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bu haritalar kaç ayda bir güncellenir. Periyod var mı? Yoksa kafaya estiği zamanmı yapılır. 2 hattı kesik kesik göstermişler. Demek ki açılışa yakın diye göstermişler. Ama Hacıosman ve Darüşşafaka'da açılışa yakın. Onu göstermemişler. 29 Ekim'de açılacak Darüşşafaka. Seyrantepe Ağustos gibi. Darüşşafaka'yı haritaya koymadıklarına göre harita 3 aylık diyebilirmiyiz?
Buradan da Otogar-Bağcılar 3 ay içinde açılacak diyebilirmiyiz? Aristotales???
Başakşehir'i koymadıkalrına göre 2010'a atar?
Buradan da Otogar-Bağcılar 3 ay içinde açılacak diyebilirmiyiz? Aristotales???
Başakşehir'i koymadıkalrına göre 2010'a atar?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öyle bir mantık yok Miraç, olabilirdi belki ama emin ol o harita da öyle bir mantık yokMiraç yazdı:Bu haritalar kaç ayda bir güncellenir. Periyod var mı? Yoksa kafaya estiği zamanmı yapılır. 2 hattı kesik kesik göstermişler. Demek ki açılışa yakın diye göstermişler. Ama Hacıosman ve Darüşşafaka'da açılışa yakın. Onu göstermemişler. 29 Ekim'de açılacak Darüşşafaka. Seyrantepe Ağustos gibi. Darüşşafaka'yı haritaya koymadıklarına göre harita 3 aylık diyebilirmiyiz?
Buradan da Otogar-Bağcılar 3 ay içinde açılacak diyebilirmiyiz? Aristotales???
Başakşehir'i koymadıkalrına göre 2010'a atar?

Bir de yukarıdaki mesajlarını ben o hattın başlığına taşıyacağım çünkü onlar bir hattın lokal kısmını gösteriyor yani bir Sistem Haritası değil, burada kaybolacaklarına ilgili başlıkta daha görünür olsunlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul Raylı Sistemler Ağ Haritasının benim eski tasarım üzerine oluşturduğum 2009 versiyonu, şimdilik ufak halini yayınlıyorum. Mehmet daha önce bahsettiğin Şişli kesimindeki hata aklımda düzelteceğim


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metrobüs hattı, harita raylı sistemler haritası olsada metrobüsün sistemin entegrasyonu ve bağlantıları sağlamak adına büyük etkisi var dolayısı ile haritaya onu eklemek doğru bir fikir gibi görünmüştü, o sarı çizgi metrobüs
haritada düzeltmem gereken bazı noktalar var ondan sonra büyük halini yayınlacağım birtakım eksik ve hataları gidermeliyim.
İnşallah becerebilirsek bir yayında da makale olarak haritanın gelişimini anlatacağım, sitemizde var olan makalemin genişletilmiş ve gözden geçirilmiş hali olacak.

İnşallah becerebilirsek bir yayında da makale olarak haritanın gelişimini anlatacağım, sitemizde var olan makalemin genişletilmiş ve gözden geçirilmiş hali olacak.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aman aman! Esat, orada Berlin ağı dediğin sadece metrotram/tramvay ağı! Onu değiştir ... U+S ağını almak gerek. Şu yani ...
http://www.bvg.de/index.php/de/Common/D ... ktuell.pdf
B. Alabay
http://www.bvg.de/index.php/de/Common/D ... ktuell.pdf
B. Alabay
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 01 Eyl Sal, 2009 21:23
Esat bey çalışmalarınızı dikkatle takip ediyorum bugüne kadar.. Benim de bu harita konusuna ilgim var.. kendi amatör çalışmalarım da var..
Aslında Yurtdışından İstanbul'a gelecek arkadaşlarım için sizin haritanızı vermek isterdim ama şu anda büyük haline ulaşılamıyor.. Tabi size ait olduğu için bu sizin karar vereceğiniz bir konu.. ama bir işletme hat haritası yaparken bugün sizin de dediğiniz gibi sistemi bütünleştirmek adına önemli bir rol oynayan metrobüs'ü haritasına koymaması sorgulanabilir diye düşünüyorum.. Sizin haritanız bir çok açıdan işletmenin haritasından daha "okunur" olduğu için sizin haritanızı dostlarıma vermek isterdim. ayrıca Sabiha Gökçen'e giden E otobüs hatları da yabancılar için olan versiyona konulabilir.. A3 ya da A4 boyutunda bir pdf le çok fayadlı bir işe imza atabilirsiniz. Tabi ki de üstünde tasarımın size ait olduğunu belirterek.. Hatta arkaplana gölge şeklinde yazarak..
İnşallah bir gün bizim işletme de Kuzey ülkelerinin haritalarına benzer bir hem ağa hem ağ haritasına sahip olur..
Aslında Yurtdışından İstanbul'a gelecek arkadaşlarım için sizin haritanızı vermek isterdim ama şu anda büyük haline ulaşılamıyor.. Tabi size ait olduğu için bu sizin karar vereceğiniz bir konu.. ama bir işletme hat haritası yaparken bugün sizin de dediğiniz gibi sistemi bütünleştirmek adına önemli bir rol oynayan metrobüs'ü haritasına koymaması sorgulanabilir diye düşünüyorum.. Sizin haritanız bir çok açıdan işletmenin haritasından daha "okunur" olduğu için sizin haritanızı dostlarıma vermek isterdim. ayrıca Sabiha Gökçen'e giden E otobüs hatları da yabancılar için olan versiyona konulabilir.. A3 ya da A4 boyutunda bir pdf le çok fayadlı bir işe imza atabilirsiniz. Tabi ki de üstünde tasarımın size ait olduğunu belirterek.. Hatta arkaplana gölge şeklinde yazarak..
İnşallah bir gün bizim işletme de Kuzey ülkelerinin haritalarına benzer bir hem ağa hem ağ haritasına sahip olur..
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 01 Eyl Sal, 2009 21:23
Bu da benim Wikipedia daki High Speed Rail in Turkey başlığı için tasarladığım harita..
Mavi yuvarlaklar kent nüfuslarının büyüklüğünü belirtmektedir..

Harita'yı geometrik değil coğrafi olarak hazırladım çünkü yolcu kullanımından çok hatların inşaatıyla ilgili bir yerde kullanmak içindi..
Katkılarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum
Mavi yuvarlaklar kent nüfuslarının büyüklüğünü belirtmektedir..

Harita'yı geometrik değil coğrafi olarak hazırladım çünkü yolcu kullanımından çok hatların inşaatıyla ilgili bir yerde kullanmak içindi..
Katkılarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum