ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Cum, 2013 23:02

10 - 50 € ya İstanbul zaten yok var diyene de inanmıyorum, ben hiç görmedim o biletleri. Vergiyi kast ediyorsan zaten öyle bir vergi yok AHL nin vergisi gayette yüksek buna rağmen çatır çatır firmalar uçmaya çalışıyor, İstanbul'un turist potansiyeli konu ise havalimanından önce otel/yatak sayısı ve kısmen de kalitesi söz konusu edilebilir, bir açık söz konusu ise ancak konaklama ve kent içi ulaşımdaki sorunlar ele alınmalıdır, yani bütüne bakılmalıdır. Havalimanı yetiyor diyorsun neye göre? Bence sadece sana göre, yani uzaktan yetiyor. Peki Havalimanının kapasitesine göre ne, yapılamayan uçuşlar ne olacak? Kapasiten artarsa uçan da artar, ayrıca 3. limanın fonksiyonu gerçekte İstanbul u beslemek mi yoksa doğu batı arasında bir aktarma merkezi olmak mı? Birincisi asla değil ve zaten bende bu yüzden AHL kapanmamalı diyorum ama yaptım olazak ile yapılazak ve insanlar kent ile bana göre alakası olmayan cehennemin dibindeki bu limana gitmek zorunda bırakılacak, paşa paşa gideceğiz.

Ayrıca İstanbul'daki bir liman sadece İstanbul turizmi değil tüm Marmara turizmi içinde gerekli çünkü kimsenin küçük havalimanları yapmaya, açmaya ya da işletmeye niyeti yok, yani İzmit, Bursa bunlar avuç yalayacak gibi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Cum, 2013 23:10

Vergi yakıt vergisi, kerozin yakıt vergisi. O da Almanya’da şaka. Ben şahsen 49,– €’ya uçtum :-) O biletler var, hem de bol bol. Burada var, Avusturya’yı bilemem.

Bir daha … iyi bir havalimanı yapmak kadar güzel ve gerekli az şey var. Ama vurgulaması İYİ’de. Alman möhhendis kafası dünyanın en âlâsı ya … Berlin’deki BER? Haha! İşte bu olduktan sonra tek sözüm mega aman yavaş, aheste! Yani, yanmış ekmeğin kokusunu bilerek çerezi anlatıyoruz.

Turizm konusuna gelince, İETT hat numaralarına bakarsam, şu yevroppaî aktarma sistemini anlamaya çalışırsam (ki hiçbir ülkede ve kentte çuvallamadım henüz, en yabanîsinde bile akıl alır bir aktarma sistemi olur, Afrika kısmen hariç belki), gişede bir milyon ile 2000000 yazılarını da hatırlarsam (eskiden, hehe), turist zaten istenmiyor derim :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzt, 2013 20:06

Tek icraatı yapılan her şeye (doğru ya da yanlış) mahkemede itiraz etmek olan bir takım siyasiler 3. havalimanı ihalesininde iptali için mahkemeye başvurmuşlar, gerekçe de asıl olarak ÇED raporuna atıf yapılmış, raporun pek çok açıdan yapılacak limanın olumsuzluklarını belirttiğini ama buna rağmen Olur Raporu alınmadan ihaleye çıkıldığını bu yüzden iptalini istemişler. Normal şartlar da başta belirttiğim gibi bu arkadaşların memleket yerinde saysında nasıl sayarsa saysın" mantığı ile yaptıkları itirazlara kıl olan bir adamım, çok nadiren makul ve mantıklı gerekçeler ortaya koyuyorlar, tabii ben bir vatandaş gözü ile çed konusundaki düşüncemi söyledim, ortada bir rapor var ama okuyup anlayacağım bile şüpheli ve diğer taraftan gerçekten bu kadar kısa zamanda böyle büyük bir projenin raporu nasıl hazırlandı, bıraktım raporu geçtim yav, adamlar ihale aldı ortada proje yok!!!! Kimse kusura bakmasın, liman yapılmasın demiyorum ama bu usül bu tarz bana göre değil, yaptım olazak, herşeyin doğrusunu bir ben bir de ben bilirim diyebilen bir adam değilim. Çoğu zaman kesin bildiğim şeylerde bile karşıdakinin düşüncesini bir bakalım derim (bazen aksi oluyor ama nadiren :D) Bu yüzden biraz kılım bu işe, liman yapılsın ama biraz da bilgi olsun ya, dönyanın en böyyüğü ama bina için bir yarışma yapın kardeşim, yok, diğer projeler nerede? Ya birileri geçmişte yapmış bitirmiş, bu projeyi sunmuş ve yönetim kabul etmiş herhalde, yani "burada çizilmişi var" "burada yapılmışı var" :)

Neyse, açıkçası komple bir iptali bende istemiyorum. Bu büyüklükte bir limana öyle ya da böyle ihtiyaç bence de var, fakat süreç yanlış.

http://emlak.haber7.com/emlak/haber/104 ... oturuluyor

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İstanbul'a 3.Havalimanı'na GEREK yok...

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Tem Pzt, 2013 20:47

2006 yılına kadar sinek avlayan SGH, 2012'de14 milyonu çoktan geçti. Tam ikinci pist planlandı yapım aşamasına gecilecek iken, işletmecisi, 3.Havalimanına ortak olan beşli içinde yer alınca yatırım askıya alındı.

SGH, örnek bir yapılanma ile büyüdü derken bölgesel havalimanlarına kilit vurdurduğu da acı bir gerçek. 8)

Türkiye'nin 4.büyük şehri, Bursa yaklaşık 3 milyona yakın nüfusu ile Havalimansız bir şehir. Yenişehir Havalimanı tam gelişecek iken tüm uçuşlar durduruldu. altında yatan gerçek SGH'tır.

Şimdi aynı etkiyi 3.Havalimanında göreceğiz. önce devletin yıllık 1 M$ gelirden vazgeçtiği Atatürk HL kapatılacak ve SGH'ın gelişimi de engellenecek. Tüm yolcular bir şekilde 3.Hava Limanına yönlendirilecek.

Atatürk Havalimanı yapılacak 4.pist ile ve ek Terminal binaları ile büyütülebilir, iç hatlarda ve ucuz havayolları uçuşları SGH'a ya yönlendirilerek, gelecek 50 yıl garanti alınır idi ancak amaç başka.. 8)

3.Köprü, araç geçiş garantili ihale edildi. İstanbul'u katledecek Kuzey otoyolu ve 3.Köprüye suni talep yaratılacak. 8)

Diğer bir gizli hedefte "Atatürk" adı verilmiş eserleri birer birer yok etmek. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzt, 2013 20:56

Bir kaç nokta dışında söylediklerinize hak veriyorum, bunun gerçekten planlı bir iş olup olmadığı kafamda net değil ve dediğim gibi ben havayolundan anlamam tek bildiğim AHL bana yakın kardeşim :) niye kapanıyor :) işin uzmanı adamlarda diyor ki pist ve terminal ilavesi ile uzun süre gider, SGH nın geliştirilmesi dahil tabii ki.

Şimdi bölgesel bir merkez olmak, güzel fikir olsun niye olmasın ama AHL de yapılmış sözleşme var, bu iptal edilince bu adamlara para ödenecek mi? SGH niye geliştirilmiyor, etrafı bana göre hala müsait, AHL de yapılan hatalar yapılmasın, adam pistin karşısına bina dikerken devlet nerede idi? Ya da şöyle diyeyim AHL de pist hariç bir kaç milyon lirayı istimlake harcayıp bir pist daha yapılsa kapasitesi artsa fena mı olur du? Bunların cevaplarını istemek neden hemen "istemezükçülük" oluyor bunu da anlamıyorum. Kayıtsız şartsız sadece Allah a iman ettim başkasına sözüm yok, üzgünüm :) 3. liman yapılsın ama şöyle bir oturaklı süreç geçirsin, gerçekten görelim, katılımcı olalım, ortak paydaları bulalım.

Hub mı olucaz, olalım, alamanın canına ot tıkayalım, bundan korktukları apaçık ortada, ellerinden gelse Lufthansa yı bize kaktıracakları ortada, THY nin büyümesi dünyada göz dolduruyor, 3. limanı yapalım, sadece şeffaf olalım istiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Tem Sal, 2013 08:46

Sen Alamana ot tıkayıncaya kadar o sana on kat başka şeyler bir yerlerine tıkar :lol: Çünkü plânlamanın, masterlerin ve süreçlerin icadını yapmış. Problem burada. Ve öyle olduğu hâlde, BER’i yüzüne gözüne bulaştırdı! İşte BU »ulan, uyan« gibi yankılar doğurmalı bence.

Ayrıca SGH neden Bursa’yı tıkıyor, pardon, ama buna da kafam ermiyor! Bu basbayağı gerikafalık, irtica.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ne oldu Bursa'ya?

Mesaj gönderen Kamil16 » 02 Tem Sal, 2013 22:35

alabay yazdı:Ayrıca SGH neden Bursa’yı tıkıyor, pardon, ama buna da kafam ermiyor! Bu basbayağı gerikafalık, irtica.
Simple question oder einfache frage :
Pegasus, Anadolu Jet ve Sun Express, SGH'ı kullanıyorlar. Hub gibi 8)
Bu arada Sun Express, Bursa'dan Trabzon, Erzurum, Van, Antalya ve İzmir giderek sefer çeşidini arttıyordu ki birden tüm seferlerini aniden durdurdu ve Yenişehirden çekildi!!! :shock: :shock:

Şimdi Bursa, İzmit, Yalova caddelerinde Pegasus servis otobüsleri cirit atıyor, SGH'a yolcu taşıyorlar!!!
:oops:

Geçmiş olsun....

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Tem Çrş, 2013 07:34

Kısacası: Mesele para?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Çrş, 2013 17:28

Benim ara sira kullandigim bir lafim vardir Başar "uyu geçer" :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Tem Prş, 2013 12:08

Böyle şeyler okuyunca, uykum kaçıyor ama! ¬

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=426592 ... ka=4&kb=21

Bunlar mı ÇED raporu yapıyor, yöneltiyor, yönetiyor? Bişii olmazcı düşünceler mi? Bu mu çevrecilik? Ve en son soru: Ya o süre dolduğundan Rusiye diye bir şey yoksa artık? Misal yani :evil:

Geçmez. Belki uyanırsak, geçer.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Cum, 2013 11:51

İhaleyi kazanan firma Mayıs ayında inşaata başlamayı planladıklarını duyurmuş ve proje tamam demiş. İşte yine kıl olduğum bir konu, bu proje işleri bu kadar kolay mı ya? Yani böyle büyük bir havalimanı projesi pat diye yapılıverilebiliyormu? Keşke mimar olaydım ya.

http://ekonomi.haberturk.com/is-yasam/h ... vuracaklar
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul'a yapılacak 3. havalimanında projeyi tamamladıklarını, Mayıs başında inşaata başlayacaklarını söyledi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Eyl Cum, 2013 12:57

Yapılamıyor. Ulu önder Alaman tekno kafa bile yapamıyor. Bak BER. Berlin-Brandenburg Böyyüg Havalimanı. Nasıl çöktü, çökertti.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön