İstanbulun sonunun yıkıntılar altında milyonlar olmasından iyidir, kentin kayacağı yerde orman olduğunu düşünmüyorum, Anadolu yakasının kuzeyi deseniz tamam ama Avrupa yakasının o kuzey kesiminde orman tam olarak nerede başlıyor nerede bitiyor? İkinci olarak tabii ki profesörlerin görüşüne saygı duyuyorum, adam diyor ki orası madenler var diye orman arazisi değil mi? Değil. Adam toprağın cinsinden bahsederek orası orman arazisi diyor, yani madenleri olduğu gibi bırakın, oralara ağaç ekin çatır çatır yetişir diyor, eyvallah sonuna kadar haklıdır. Ama arkasından gerekçeyi söylüyor, döküm arazisi, evet İstanbul'a döküm arazisi lazım, o kadar inşaat o kadar iş yapılıyor, hafriyat ne olacak, ha o iş mafya işi o başka konu. Ama gel gelelim bugünkü işlevi ile orası orman arazisi vasfında mıdır? Bu mantık ile o zaman lütfen Anadolu yakasında Çavuşbaşını falan komple yıkın, evlerin enkazını kaldırın çünkü altındaki toprak orman arazisi.alabay yazdı:Esat, havalimanı ve ormanlık derken, ben bütünü görüyorum, orada sırf bir havalimanı olmayacak herhâlde. Bütün kent o taraf doğru kayıyor, bence bu İstanbul’un sonunun başı olabilir.
ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
3.Havalimanı ile Sabiha Gökçen İstanbul'
Esat yazdı:Yeni İstanbul projesinin açıklanması ile birlikte dile getirilen İstanbul'un 3. ve bu proje planına göre de asıl havalimanı durumuna gelmesi muhtemel yeni havalimanı ile ilgili de bir görsel yayınlanmış.
Yeni yerleşim alanı projesini tasvir eden çizimde zaten kabaca yeri gösterilmiş olan havalimanı için biraz daha net bir arazi parçası ortaya çıkıyor, Tayakadın bölgesinde yapılması planlanan havalimanı için düşünülen proje yüksek kapasitesi ile oldukça önemli bir havalimanı olacağını gösteriyor.
Yapılacak olan SGH'ın İç Hatlar ve Low-Cost Airlines için merkezileştirilmesi, yeni yapılacak havalimanının sadece dış uçuşlara tahsisi olmalıdır.
SGH'ın ikinci pist yatırımı hemen başlatılmalıdır.
Bu havalimanından Ankara'ya, İzmir'e uçmak kulağı ters göstermek gibi birşey olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şentürk, Çorlu İstanbul için çok uzak bir ihtimal ha Çorlu havalimanı daha verimli kullanılabilir mi? Açıkçası Trakya'da ne kadar bir havayolu potansiyeli var onu bilmiyorum, sadece yurtdışından gelenler desek ki, yurtdışında yaşayan trakyalıların çoğu da karayolu ile geliyorlar çünkü hemen sınırda en az km yi yaparak yurda varıyorlar, ama havayolu ile İstanbul'a gelenlerde açıkçası zulüm çekiyorlar, dediğim gibi İstanbul için çok uzak ihtimal, hızlı trenle bağlansa bile, pozisyonu itibari ile bölgenin kent merkezlerine de uzak, bilemedim ya şimdi ben ne diyeyimsenturk90 yazdı:Bir yere yazmıştım ama şimdi hatırlamıyorum. Acaba Çorlu havalimanı İstanbul'un 3. havalimanı olabilir mi acaba çok mu uzak? 80 km galiba. Sirkeci-Kapıkule arası var olan hızlı tren projesini Çorlu havalimanına doğru ayarlayıp, havalimanından İstanbul yönüne doğru insanları şehre hızlı tren ile ulaştırmak düşünülebilir mi? Hem otoyolda var. Alın size yeni bir tartışma konusu. Ama ölü doğacak bir çocuktan mı bahsediyorum?
Düzeni terse çevirmeye gerek varmı? Yani yıllardır Anadolu yakasında oturanlar AHL ye ulaşmak için çırpınıp durdular, şimdi bunu terse çevirip Avrupa yakasındakilerimi SGH ya ulaştırmak için çırpındıracağız, bana göre zaten İstanbul 2'ye bölünmelidir ya neyse. Dediğim gibi İstanbul'un büyük çoğunluğu için yeni liman raylı ulaşım ile 2 seçenekle buluşturulur ise hiçte uzak olmayacak, neden iç uçuşlar için SGH ya geçeyim, aktarmalı uçuşlar ne olacak? Bence SGH aynı fonksiyonunu korumalı, yolcusunu arttırsın ona eyvallah.Kamil16 yazdı:Yapılacak olan SGH'ın İç Hatlar ve Low-Cost Airlines için merkezileştirilmesi, yeni yapılacak havalimanının sadece dış uçuşlara tahsisi olmalıdır.
SGH'ın ikinci pist yatırımı hemen başlatılmalıdır.
Bu havalimanından Ankara'ya, İzmir'e uçmak kulağı ters göstermek gibi birşey olacak.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Neden SGH
SGH iç hatlarda seçme nedeni aslında tamamen mantıksal yani parasal, Yoksa duygusal değil. Tabii ki Kadıköylüler için daha yakın.Esat yazdı:Avrupa yakasındakilerimi SGH ya ulaştırmak için çırpındıracağız, bana göre zaten İstanbul 2'ye bölünmelidir ya neyse. Dediğim gibi İstanbul'un büyük çoğunluğu için yeni liman raylı ulaşım ile 2 seçenekle buluşturulur ise hiçte uzak olmayacak, neden iç uçuşlar için SGH ya geçeyim, aktarmalı uçuşlar ne olacak? Bence SGH aynı fonksiyonunu korumalı, yolcusunu arttırsın ona eyvallah.
Neyse örnek vereyim. THY sabah 06 öncesi Ankara uçuşları 100-120 TL civarında, 06'dan sonra fiyatlar 250 civarına çıkıyor. Öğleden sonrada 15-17 arasında bir fiyat düşmesi oluyor o kadar. Yani AHL'den uçmak pahalı.
Sabiha Gökçen'den gün içinde medeni bir saatte hemde 100 -120 TL'ye Ankara'ya uçmanız mümkün.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zaten mevcuttaki yesil alanlara dokunmadik demenin tek caresi komur ocaklari bolgesi ama haberde dikkat ceken detay projenin EN BOOYYUK kismi, havalimani uzaydan gorulebilecekmis yani Discovery hala ucuyormu bilmiyorumda bir dahaki inisinde yolu sasirirsa bize inebilir biliyorum cok aptalca seylere takiliyorum ama sorayim, uzay ile kast edilen neresi atmosfermi, yoksa bildigimiz space mi? Ikinci olarak yillarin geyigi "uzaydan gorulebilen tek insan yapisi cin seddidir" in ici bos bir laf oldugu ve uzaydan gorulebilen insan yapisi bir bina olmadigi gercegini kim soyleyecek sayin bakana? Belki su dubaideki yapay adalar, ama uzay neresi? Ya da uzaydan ne ile gormek, kamera goz? Neyse ya, koca proje, o kadar istihdam, bla bla bla, bende ortaligi bulandiriyorum.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
SGH İşletmecisi, 3.Havalimanına talip
"3. havalimanına da Yeşilköy’e de talibiz
Havaalanı işletmeciliğinde Sabiha Gökçen’le söz sahibi olan Limak, şimdi gözünü İstanbul’a yapılması planlanan üçüncü havalimanına dikti. Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “İddialıyız. İhaleyi kazanmak için elimizden gelen bütün gayreti, tempoyu göstereceğiz” diyor"
http://ekonomi.milliyet.com.tr/3-havali ... efault.htm
Havaalanı işletmeciliğinde Sabiha Gökçen’le söz sahibi olan Limak, şimdi gözünü İstanbul’a yapılması planlanan üçüncü havalimanına dikti. Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “İddialıyız. İhaleyi kazanmak için elimizden gelen bütün gayreti, tempoyu göstereceğiz” diyor"
http://ekonomi.milliyet.com.tr/3-havali ... efault.htm
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh tabii ki bir silahşör mü denir, tetikçi mi denir bulunmak zorunda idi, bu sefer bu işe bu firma talip olmuş. İBB topu bakanlığa atıyor ama ne diyor haberde boşa çıkınca kararı verecek olan İBB diyor, UBAK ne diyor orayı düşük kapasiteli kullanacağız ama sermaye ne diyor? Orası değerli, ve şimdiden orasının ne olacağını bile söylüyor. Ben size ihaleye girerken sunacakları şartı söyleyeyim mesela 3. Havalimanının ederi nedir? Atıyorum yolcu garantisi verin yıllık 150 milyon TL ödeyeyim (rakamı atıyorum ciddiye almayın) diyecek ki bana yolcu garantisi + yeşilköy arazisini verin ben yıllık 200 milyon TL ödeyeyim.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
III. Havalimanı etap etap yapılacak. Gelecek 50 yılda neler olup biteceğini tam bilmiyoruz ama dünyada hava trafiğinin daha da çok talep göreceği kesin gibi. Havalimanı 150 milyon yolcu kapasitesi düşünelerek konumlandırılsın ama ilk başta da dediğim gibi Istranca Dağları'nı, ormanlarını ve doğal yaşamı; Trakya'nın ekili-dikili alanları, sanayi tesisleri ve onların kirlettiği akarsular ve yerleşim alanlarından korumak lazım. Aksi halde İğneada'da nükleer santral, Karadeniz sahilinde havalimanı, havalimanının hemen yanında otoyol ve onların yanına konumlanacak yeni yeni şehirler, villalar, tesisler... Öte yanda Trakya'nın sanayi ve yerleşim alanları, diğer yandan İstanbul'un su ihtiyacını karşılamak için bölgeden istifade edilmesi Istranca Dağları'nı, ormanlarını ve doğal yaşam alanlarını alt-üst edebilir.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
İhale 2013'te
"İstanbul’a yapılması planlanan yeni havalimanı için yerli şirketler harekete geçerken, yabancılar “Noel” sonrasını beklemeye başladı. Sabancı, Limak, Kolin ve TAV şimdiden ihalede yer alacaklarını açıklarken, talep gösteren yabancı şirketler için ise ‘Noel’ tatilinin bitmesinin beklendiği açıklandı."
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21983457.asp
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21983457.asp