ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Dünkü Resmi Gazete'de ilginç bir ayrıntı daha vardı. Şöyle ki Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın İstanbul'da yetkilendirildiği alanların gösterildiği pdf'te III. havalimanının da koordinatları verilmişti.
Anlaşılıyor ki Başakşehir ve Sultangazi arasındaki Topkule Kışlası, Küçükçekmece Gölü çevresindeki alanlar ve Halkalı civarı, Kayabaşı ile Bahçeşehir arasındaki alan, Sazlıdere Barajı'nın etrafı Arnavutköy ilçesinin önemli bir kısmı yeni yerleşim alanı olarak tespit edilmiş. En Kuzey'de de Havalimanı konumlandırılmış. O da tahminen Karadeniz sahilindeki Akpınar-Ağaçlı-Yeniköy-Tayakadın köylerine denk düşüyor.
Not: Fotolar üst üste binerken sınırlar tam denk düşmemiş olabilir ama büyük ölçüde fikir verir niteliktedir.
-------------------------------------------------------------------------------------
8 Eylül 2012 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28405
İstanbul'da bulunan ve ekli kroki ile listede sınır ve koordinatları gösterilen alanın, olası afet riskini bertaraf etmek için ruhsatsız, iskânsız ve afet riski altındaki yapılar tasfiye edilerek, yeni yerleşim alanı olarak kullanılması amacıyla, 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi kapsamında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilendirilmiştir.
http://www.resmigazete.gov.tr/default.aspx#
-------------------------------------------------------------------------------------
Anlaşılıyor ki Başakşehir ve Sultangazi arasındaki Topkule Kışlası, Küçükçekmece Gölü çevresindeki alanlar ve Halkalı civarı, Kayabaşı ile Bahçeşehir arasındaki alan, Sazlıdere Barajı'nın etrafı Arnavutköy ilçesinin önemli bir kısmı yeni yerleşim alanı olarak tespit edilmiş. En Kuzey'de de Havalimanı konumlandırılmış. O da tahminen Karadeniz sahilindeki Akpınar-Ağaçlı-Yeniköy-Tayakadın köylerine denk düşüyor.
Not: Fotolar üst üste binerken sınırlar tam denk düşmemiş olabilir ama büyük ölçüde fikir verir niteliktedir.
-------------------------------------------------------------------------------------
8 Eylül 2012 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28405
İstanbul'da bulunan ve ekli kroki ile listede sınır ve koordinatları gösterilen alanın, olası afet riskini bertaraf etmek için ruhsatsız, iskânsız ve afet riski altındaki yapılar tasfiye edilerek, yeni yerleşim alanı olarak kullanılması amacıyla, 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi kapsamında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilendirilmiştir.
http://www.resmigazete.gov.tr/default.aspx#
-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm güzel döküman, iyi oturmuş ya üst üste bence gayet anlaşılır, bir de o yazıdaki bir ifadeden anladığım kadarı ile bakanlık buradaki arazileri kentsel dönüşümde kullanmak istiyor, yani afete dayalı, depreme dayanıksız binaların yıkımı sırasında kentlinin taşınması öngörülen yeni alanlar. İşte bu ne bileyim iyi güzel de ama biraz da garip bir iş olacak. Sonuçta insanları toplu ulaşımdan uzak, pek çok eksiği olan yeni yerlere taşınmaya ikna etmek ya da zorlamak pek iyi değil, diğer taraftan depremde hasar görmesi kaçınılmaz binalar için yerinde dönüşüm mümkün olsaydı keşke. Bu bölgeler tamamen ormanlık değil ama yine de İstanbul'un yeşil alanları idiler, böyle bir kentleşme ya da taşınma projesine açma fikride çok hoş gelmiyor kulağa.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-------------------------------------------------------------------------------------
Atatürk Havalimanı kapanacak!
Habertürk gazetesi yazarı Güntay Şimşek, üçüncü havalimanının inşa edilmesiyle birlikte Atatürk Havalimanı'nın devre dışı kalmasının gündemde olduğuna dikkat çekti
İstanbul Avrupa yakası için düşünülen yeni havalimanının ihalesinin ekim ayına yetiştirilmesi planlanıyor. Yaklaşık 8 milyar Euro gibi bir rakama mal olması beklenen büyük yarış için hazırlanan ihale sözleşmesinin, terminal ve meydan mimari projelerin, mali, teknik ve finansman gibi oldukça ayrıntılı hazırlanması gereken detayların ciddi zaman alması nedeniyle eylül ayına yetişmediği belirtiliyor.
İhalenin sağlıklı yapılabilmesi, yerli ve yabancı yatırımcıların aklında soru işaretlerine sebep olacak belirsizliklere meydan verilmemesi için de çeşitli kurumlardan en ince ayrıntısına kadar görüş alınıyor. Uzun bir süredir üzerinde yoğun bir şekilde çalışılarak hazırlanan ihale sözleşmesinin en önemli tarafı ise Atatürk Havalimanının ne olacağı hususu. Bakanlık yetkililerinden aldığım bilgiye göre, genel kanaat Atatürk Havalimanı ile yeni havalimanının arasındaki mesafenin kuş uçuşuyla 35 km olması nedeniyle iki meydan hava trafiğinin yönetilmesinde teknik sorunların ortaya çıkma ihtimalinin yüksek olacağı yönünde bir kanaat oluşmuş. Ayrıca her iki meydanın aynı anda hizmet vermesi halinde trafik ayrıştırmasında nasıl bir kriter uygulanacağı sıkıntılara meydan vereceği için Atatürk Havalimanının tamamen kapatılması düşüncesi ağırlık kazanmış gibi görünüyor. Özetle; üçüncü havalimanının faaliyete geçmesiyle Atatürk Havalimanının devre dışı kalması gündemde...
İHALEDE SÜRE YARIŞI SÖZ KONUSU OLMAYACAK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü yetkilileri tarafından uzun süredir hazırlanan ihalenin bir başka önemli tarafı ise şu ana kadar uygulanan Yap-İşlet-Devret (YİD) modellerinde olduğu üzere süre açısından yarışın yapılmayacak olması. Öncelikle yeni havalimanı için sabit bir işletme süresi belirlenecek. Bu hususta da ortaya çıkan genel temayül, 25 ile 30 yıllık bir işletme süresi. İhaleye katılacak olan yatırımcılar, en az işletme süresi gibi bir yarışa girmeden tespit edilen süre üzerinden teklif verecekler.
SÖZLEŞME ADPYİ TATMİN EDECEK Mİ?
Atatürk Havalimanı ile ilgili tartışmalara, kısa süre önce TAVın yüzde 38 hissesini 874 milyon dolara satın alan Aeroports de Paris (ADP) de Fransadan dahil olmuş, Kandırıldık mı? sorusunu gündeme getirmişlerdi. Bu sebeple ihale sözleşmesinin yabancı yatırımcılar için belirsizlikleri ortadan kaldıran, ADPyi de tatmin edecek şekilde hazırlandığı ifade ediliyor. Atatürk Havalimanının geleceğinin ne olacağı yönündeki kaygılar ile Başbakan Erdoğanın bu alanda yeni bir kentsel dönüşüm projesi istediği yönündeki detayların da yakın bir zamanda daha açık bir şekilde ortaya çıkacağı gelen haberler arasında.
http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... -kapanacak
-------------------------------------------------------------------------------------
Atatürk Havalimanı kapanacak!
Habertürk gazetesi yazarı Güntay Şimşek, üçüncü havalimanının inşa edilmesiyle birlikte Atatürk Havalimanı'nın devre dışı kalmasının gündemde olduğuna dikkat çekti
İstanbul Avrupa yakası için düşünülen yeni havalimanının ihalesinin ekim ayına yetiştirilmesi planlanıyor. Yaklaşık 8 milyar Euro gibi bir rakama mal olması beklenen büyük yarış için hazırlanan ihale sözleşmesinin, terminal ve meydan mimari projelerin, mali, teknik ve finansman gibi oldukça ayrıntılı hazırlanması gereken detayların ciddi zaman alması nedeniyle eylül ayına yetişmediği belirtiliyor.
İhalenin sağlıklı yapılabilmesi, yerli ve yabancı yatırımcıların aklında soru işaretlerine sebep olacak belirsizliklere meydan verilmemesi için de çeşitli kurumlardan en ince ayrıntısına kadar görüş alınıyor. Uzun bir süredir üzerinde yoğun bir şekilde çalışılarak hazırlanan ihale sözleşmesinin en önemli tarafı ise Atatürk Havalimanının ne olacağı hususu. Bakanlık yetkililerinden aldığım bilgiye göre, genel kanaat Atatürk Havalimanı ile yeni havalimanının arasındaki mesafenin kuş uçuşuyla 35 km olması nedeniyle iki meydan hava trafiğinin yönetilmesinde teknik sorunların ortaya çıkma ihtimalinin yüksek olacağı yönünde bir kanaat oluşmuş. Ayrıca her iki meydanın aynı anda hizmet vermesi halinde trafik ayrıştırmasında nasıl bir kriter uygulanacağı sıkıntılara meydan vereceği için Atatürk Havalimanının tamamen kapatılması düşüncesi ağırlık kazanmış gibi görünüyor. Özetle; üçüncü havalimanının faaliyete geçmesiyle Atatürk Havalimanının devre dışı kalması gündemde...
İHALEDE SÜRE YARIŞI SÖZ KONUSU OLMAYACAK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü yetkilileri tarafından uzun süredir hazırlanan ihalenin bir başka önemli tarafı ise şu ana kadar uygulanan Yap-İşlet-Devret (YİD) modellerinde olduğu üzere süre açısından yarışın yapılmayacak olması. Öncelikle yeni havalimanı için sabit bir işletme süresi belirlenecek. Bu hususta da ortaya çıkan genel temayül, 25 ile 30 yıllık bir işletme süresi. İhaleye katılacak olan yatırımcılar, en az işletme süresi gibi bir yarışa girmeden tespit edilen süre üzerinden teklif verecekler.
SÖZLEŞME ADPYİ TATMİN EDECEK Mİ?
Atatürk Havalimanı ile ilgili tartışmalara, kısa süre önce TAVın yüzde 38 hissesini 874 milyon dolara satın alan Aeroports de Paris (ADP) de Fransadan dahil olmuş, Kandırıldık mı? sorusunu gündeme getirmişlerdi. Bu sebeple ihale sözleşmesinin yabancı yatırımcılar için belirsizlikleri ortadan kaldıran, ADPyi de tatmin edecek şekilde hazırlandığı ifade ediliyor. Atatürk Havalimanının geleceğinin ne olacağı yönündeki kaygılar ile Başbakan Erdoğanın bu alanda yeni bir kentsel dönüşüm projesi istediği yönündeki detayların da yakın bir zamanda daha açık bir şekilde ortaya çıkacağı gelen haberler arasında.
http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... -kapanacak
-------------------------------------------------------------------------------------
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Berlinde de kentiçinde iki havalimanı var(dı), kent kenarında da 3. bir tane. O 3. büyütülüyor, ama plânlanan olmadığı için, kentiçi Tegel havalimanı hâlâ işlemek zorunda. Tempelhof havalimanı kapandı. Liman alanı yeşillik galiba. Binaları koruma altında 1930lardan bir havalimanıydı. Tegel kapanınca, oraya yerleşim gelecek herhâlde, ya da sanayi.
AHL alanı ne olur acaba? Yerleşim alanı mı? Sanayi mi? Genel olarak sanayileşmede batı rüzgârlarını hesaba katmakta fayda vardır. Berlinde o yüzden bacalı sanayiler doğuda konumlanır. İstanbulda da batı rüzgârları bu şekilde esiyorsa (bilmiyorum), İstanbulun Asya yakası sanayi için daha elverişli olur. Her ne olursa, orada sonlanan bir veya iki raylı hat uzatılabilir. Ama Marmaraydan plânlanan üçüncü ulaşım hattı da bütün bunlar yine de yapılır mı? Yoksa atıl mı kalır?
AHL alanı ne olur acaba? Yerleşim alanı mı? Sanayi mi? Genel olarak sanayileşmede batı rüzgârlarını hesaba katmakta fayda vardır. Berlinde o yüzden bacalı sanayiler doğuda konumlanır. İstanbulda da batı rüzgârları bu şekilde esiyorsa (bilmiyorum), İstanbulun Asya yakası sanayi için daha elverişli olur. Her ne olursa, orada sonlanan bir veya iki raylı hat uzatılabilir. Ama Marmaraydan plânlanan üçüncü ulaşım hattı da bütün bunlar yine de yapılır mı? Yoksa atıl mı kalır?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yorum yazmak istemedim aslında, yani Ahmet Kaya bir şarkısında diyordu ki "nerden baksan ahmakça" şimdi ben nerden baksan ahmakça dersem o şarkının adı gibi "Başım Belada" olur Geçen bununla ilgili bir mesaj yazmıştım bir sektör profesyoneline danışarak, ne demişti arkadaş THY büyüme hedefini devam ettirmek ve Dubai ile yarışmak istiyor ise yeni limana geçip yıllık 100 milyon yolcu hedefini koymalı, bunun bende kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum THY oraya taşınmalı ama o limandanda nakliye uçağı ve kısa mesafe yurtdışı ve yurtiçi uçuşlar yapan bir şirket ya da şirketler faydalanmaya devam etmeli, mesela Anadolu Jet! Ama yukarıdaki ifade olayın bittiğini gösteriyor, Başbakan talimatı vermiş, yenisini yapın AHL yi boşaltın ben orayı TOKİ ye vereceğim, ya da paralı bazı arkadaşlara satacağım, çünkü ülkemize sıcak para akışı sağlamanın yolu maalesef bir şeyler satmak, çünkü tarımımızı öldürdük, hayvancılığımızı öldürdük bunları satamıyoruz, meyveciliğimiz zaten bilinçsiz üretim nedeni ile her gün klasman düşüyor, teknoloji dediğin şeyi zaten üretemiyoruz, geriye kalan tek seçenek taşınmaz satmak ve AHL nin yeri trilyon arap dolarları eder herhalde. Yazık olur, yazacağım çok şey varda tutuyorum dilimi, çünkü parti içi muhalefet diye bir kavrama dahi tahammül yok, bunu kafası alacak partili de yok, zinharr beni küffar ilan ederler falan, tırsıyorum.kenanmar yazdı:Atatürk Havalimanı’nın geleceğinin ne olacağı yönündeki kaygılar ile Başbakan Erdoğan‘ın bu alanda yeni bir kentsel dönüşüm projesi istediği
Başar senin yazdıklarına gelince, AHL alanı ne olur yukarıda değindim, bir kentsel dönüşüm alanından ziyade harika bir zenginlere pazarlama alanı olur, başka da bir halt olmaz. Oraya sanayi flan olmaz tabii ki, niye öyle saçma bir şey düşündün anlamadım ya neyse, ama ona da değineyim İstanbul'da sanayi için rüzgar hesaba katılacak sa ki hiç sanmıyorum, sanayi bölgelerinin kentin kuzeyinde olması gerekirdi, sanırım poyraz ı nadir ama lodos u bol alıyoruz, geçen okuduğum bir yazıda iklim değişikliği nedeni ile de artık lodosu daha sık alacağı yazıyordu. Bir de bu haberler ışığında DLH nın Marmaray'dan AHL ye bağlantı yapma fikrini rafa kaldıracağını düşünebiliriz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Ben açıkçası Atatürk Havalimanı'nın kapatılmasından rahatsız olmam çünkü lodoslu günlerde kabusa dönen bir yer. Ayrıca orada sıkıştı kaldı. Yeşilköy -Ataköy ahalisi aşırı uçak gürültüsünden epey rahatsız ve çok haklılar. Öte yandan o boş arazi yıllardır havalimanı sebebiyle sağlamlaştırılan zeminiyle emlak projelerine çekici gelecektir. Bence bunda bir sakınca yok. Türkiye lüks konut satıp para çekiyorsa kasasına ne ala! Kapitalizm böyle bir şey desteklemek lazım.
Umarım yeni III. havalimanı da Karadeniz kıyısında özellikle kışın Balkanlar'dan veya Sibirya'dan esen soğuk rüzgarlar sebebiyle kilitlenip kalmaz. Kilyos sahilini bilen bilir. Kışın Karadeniz İstanbul'da bile çok haşin dalgalanır. Varın rüzgarını karını yağmurunu siz düşünün.
Ha bir de misal bu kış Arnavutköy ilçesi İstanbul'dan bir süreliğine koptu. Sebebi yoğun kar yağışıydı. Bir anlamda İstanbul'da karasal iklimin etkisindeki kar yağışlarını açık bir alan. Kışın kar veya aşırı soğuklarda III. havalimanına bağlantı yolları ve de Kuzey Marmara Otoyolu ve hatta III. Köprü'nün nasıl bir sınav vereceğini şimdiden merak ediyorum.
Bilen bilir kışın bir hayli kar yağdığında TEM Otoyolu büyük oranda kapanır.
Umarım yeni III. havalimanı da Karadeniz kıyısında özellikle kışın Balkanlar'dan veya Sibirya'dan esen soğuk rüzgarlar sebebiyle kilitlenip kalmaz. Kilyos sahilini bilen bilir. Kışın Karadeniz İstanbul'da bile çok haşin dalgalanır. Varın rüzgarını karını yağmurunu siz düşünün.
Ha bir de misal bu kış Arnavutköy ilçesi İstanbul'dan bir süreliğine koptu. Sebebi yoğun kar yağışıydı. Bir anlamda İstanbul'da karasal iklimin etkisindeki kar yağışlarını açık bir alan. Kışın kar veya aşırı soğuklarda III. havalimanına bağlantı yolları ve de Kuzey Marmara Otoyolu ve hatta III. Köprü'nün nasıl bir sınav vereceğini şimdiden merak ediyorum.
Bilen bilir kışın bir hayli kar yağdığında TEM Otoyolu büyük oranda kapanır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Trakya otoyolu ilk yapıldığı yıllarda kara saplanıp kalan araçta donarak ölen olmuştu, yanlış hatırlamıyor isem 93 ya da 94 te bizde Kumburgaz'da kalmıştık, o boylamda garip bir kar yağışı var, yani Büyükçekmece'ye kadar bir şey yoktur Mimar Sinan'ı tırmanır Kumburgaz'a yaklaşırsınız birden fırtına tipi basar, kuzey kıyı da durum nedir bilmiyorum ama poyraz estiğinde serttir onu biliyorum.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Trakya Otoyolu
Hadımköy'ü unutmuşsunuz. İyi kar tutar. Hemde B.Çekmece gölü tarafı.Esat yazdı: o boylamda garip bir kar yağışı var, yani Büyükçekmece'ye kadar bir şey yoktur Mimar Sinan'ı tırmanır Kumburgaz'a yaklaşırsınız birden fırtına tipi basar,
3.Havalimanı için siyasi irade yapılacak diyorsa yapılacaktır. Ancak AHL'de TAV'ın 2021'e kadar kontratı var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
3. limanın ihalesini TAV dışında alabilecek birisi varmı? TAV ın buradaki sorunu AHL ye aldığı sanırım Fransız dı galiba, onun sorunu o ortak. Onunla yaptığı anlaşmadan dolayı zora düşer, tabii ki elinde anlaşması var ise haklı ama dediğiniz gibi irade kararını vermiş kalemi kırmış, bize orada yapılacak alışveriş merkezine gitmek düşer, rezidans almak için biraz daha çalışmamız lazım
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Haberin kendisinde bir harita var ama sanırım onlar da benim bu başlığın 2. sayfasında hazırladığım haritanın benzerini yapmışlar. Ortada netleşmiş ayrıntılı bir proje gözükmüyor.
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul da yapılması planlanan üçüncü havalimanının Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlandığı ileri sürülen haritası ortaya çıktı. Havalimanının koordinatlarının, pistlerin, bağlantı yollarının belirlendiği harita üzerinden zemin etüt çalışmalarına başlandı. Bu çalışmanın ardından pistler ve yapılması planlanan binaların yerleri netleşecek. Haritaya göre yeni havalimanı Karadenizin kıyısında Eyüp ile Arnavutköy ilçe sınırlarına kurulacak. Havalimanının kuzeyinde Yeniköy ve Akpınar Köyü, güneyinde ise Tayakadın ve Işıklar Köyü var. Eski maden ocakları ile ormanlık alana kurulacak havalimanının yüzölçümü 63 milyon metrekare olacak. Dev tesisin, yılda 150 milyon yolcu kapasitesiyle Türkiye nin en büyük havalimanı olması bekleniyor.
İhaleye çıkılmadı
Alanla ilgili şu ana kadar ihaleye çıkılmadı. Arazi spekülatörlerine karşı havalimanının tam olarak nereye yapılacağı sır gibi saklanıyordu. Radikal in ulaştığı haritaya göre Karadeniz kıyısına kurulacak alandaki altı pistin tam yerleri gösterilmiş. Bir pist, Akpınar Köyü yakınlarındaki göletin tam üzerinden geçecek. Havalimanı, bölgedeki kırsal yerleşim alanlarını içine almıyor. Tamamı ormanlık arazi ve eski maden arazileri üzerine planlanıyor.
1\25 bin ölçekli hazırlanmış haritaya göre Karadenize dik uzanan beş pist var. Bir pist ise Akpınar Köyünün hemen güneyindeki üç küçük göletin olduğu alana yapılacak. Pistlerin dördü haritada işaretlenen havalimanı sınırında, ikisi ise sınırın dışında kalıyor.
Bakanlık: Haritayı biz hazırlamadık
Haritada alan içindeki yollar, havaalanına giden bağlantı yolları, viyadükler gibi detaylı çalışmalar var. Haritada yeni alanın tüm ayrıntıları yer alırken, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri ise haritanın kendilerince hazırlanmadığını, projenin ihale edilmediğini söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbula havalimanıyla ilgili daha önceki açıklamalarında, alanın altı pistten oluştuğunu, Türkiyenin en büyük havalimanı olacağını, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını ancak ilk etabın 2015te 90 milyon yolcu kapasitesiyle hizmete açılacağını söylemişti.
Bakanlar kurulu karar aldı
Bakanlar kurulu da 13 Ağustos 2012de yeni havalimanının yerini ilan etti. Kararda, havalimanı için aynı noktada dokuz hektarlık alan ayrıldı. Ancak havalimanın detaylı haritası ile Bakanlar kurulunun haritasında yerleşim yerleri olan bazı noktalar havalimanı sınırları dışında tutulmuş. Bu nedenle 90 milyon metrekarelik alanın 63 milyon metrekaresi havalimanına ayrılmış. Ayrıca, İstanbulun 1/100 bin ölçekli imar planına göre yeni havalimanı yapılacak arazinin yüzde 70si ormanlık alan. Karadeniz kıyısındaki bölgeler bozulmuş arazi, geri kalan alanlar ise tarım arazisi.
Maksat yeni yerleşim yeri açmak
Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman: Çok büyük bir hafriyat olacağı belli. Türkiyede özellikle de İstanbulda ormanlık alanlarda herkesin gözü var. Bu alanın tekrar orman vasfına döndürülmesi gerekiyordu. Havalimanı yapılmakla kalmayacak. Yanındaki tüm alanlar da yapılaşma baskısı altına girecek. İkinci köprü yapılırken bunu yaşadık. Kuzeyde yapılmasının başlıca nedeni yeni yerleşim alanlarını tetiklemek ve önlerini açmak. İstanbula yeni yük getirecek. İstanbula tek yapılaşma yapılacak yer burası. Maksat havalimanı değil, yeni yerleşim yerleri açmak.
Bu gidişle ne köprü yeter ne havalimanı
İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesinden Prof. Dr. Adil Çalışkan: Eski maden ocaklarını doldurup yapacaklarsa sorun yok. Ancak İstanbulun yeşil alanları orada olduğu için yeşil alanlara da zarar verecek. İstanbulda nüfus artışını durdurmadıktan sonra çözümü yok. Yoksa yeni havaalanı, üçüncü köprü de yetmez.
Sulak alanda ekolojik yıkım olacak
Yeşiller Partisi üyesi Serkan Köybaşı: Havalimanının kuzeye kaydırılması tam bir kıyıma neden olacak. 3. köprüden araç geçmesini garanti altına almak için proje buraya kaydırıldı. Havaalanına ihtiyaç var ancak bunun çözümü ormanın, ekolojinin ortasına yapmak değil. Sulak alanların tam ortası burası.
Milyarlarca liralık zemin iyileştirmesi
Mimarlar Odası İstanbul Şubesinden Mücella Yapıcı: Korkunç bir çevre felaketi olur. Böyle bir yere yapılabilmesi için milyarları bulan zemin iyileştirmesi yapılmalı. Tarım alanları var. Asla yapılaşmaya açılmaması gereken alanlar. Sazlıdere ve Terkos Barajı şu anda İstanbulun içme suyu açısından korunmuş yerleri.
Denize dev dolgular yapılacak
Harita Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Mehmet Yıldırım: Arşivleri karıştırıp İstanbulun 1/25 binlik planlarına baksak şu anda havalanının yapılacağı yerde denizin ne kadar doldurulduğunu görürüz. 1950lerde deniz sınırı farklıydı. Haritaya baktığımızda denizdeki sınırlara kadar alanların yeniden doldurulacağını görüyoruz. Deniz ile kara arasında 100 metrelere varan farklar var o bölgede. Projeye göre devasa yarmalar ve devasa dolgular yapılacak. Kıyı dolgusu, doğal halinin bozulması demek. Burası sadece havaalanı olarak kalmayacak, belli ki etrafında da yerleşim yerleri olacak.
İstanbulun bu bölgesi özenle korunuyordu
Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Ahmet Atalık: İlkesel olarak yıllardır İstanbul yerleşim alanlarının kuzeye doğru kayması özenle önlenmişti. Tarım arazileri, ormanlık alanlar, kente su sağlayan alanlar, doğal varlıklar kentin bu bölümünde yer almaktadır. Dolayısıyla kentin kuzeyine yapılacak üçüncü köprü ve devamında iki şehir, devamında da bir havaalanı, nüfusu kuzeye doğru hareket ettirecek. Su kaynakları ve onları besleyen doğal varlıkları tehdit edecek. İstanbulun nüfus varlığı ve aldığı göç göz önünde bulundurulduğunda telafisi mümkün olmayacak. Bu nedenle İstanbulun kuzeyi bakir kalmalı. Nüfusu kalabalık kentler, geri kalmışlığın göstergesi. Almanya da
4 milyonu geçen kent yok. Türkiye kırsal alanı güçlendirmeli, nüfusunu kırsal alana kaydırmalıdır.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul da yapılması planlanan üçüncü havalimanının Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlandığı ileri sürülen haritası ortaya çıktı. Havalimanının koordinatlarının, pistlerin, bağlantı yollarının belirlendiği harita üzerinden zemin etüt çalışmalarına başlandı. Bu çalışmanın ardından pistler ve yapılması planlanan binaların yerleri netleşecek. Haritaya göre yeni havalimanı Karadenizin kıyısında Eyüp ile Arnavutköy ilçe sınırlarına kurulacak. Havalimanının kuzeyinde Yeniköy ve Akpınar Köyü, güneyinde ise Tayakadın ve Işıklar Köyü var. Eski maden ocakları ile ormanlık alana kurulacak havalimanının yüzölçümü 63 milyon metrekare olacak. Dev tesisin, yılda 150 milyon yolcu kapasitesiyle Türkiye nin en büyük havalimanı olması bekleniyor.
İhaleye çıkılmadı
Alanla ilgili şu ana kadar ihaleye çıkılmadı. Arazi spekülatörlerine karşı havalimanının tam olarak nereye yapılacağı sır gibi saklanıyordu. Radikal in ulaştığı haritaya göre Karadeniz kıyısına kurulacak alandaki altı pistin tam yerleri gösterilmiş. Bir pist, Akpınar Köyü yakınlarındaki göletin tam üzerinden geçecek. Havalimanı, bölgedeki kırsal yerleşim alanlarını içine almıyor. Tamamı ormanlık arazi ve eski maden arazileri üzerine planlanıyor.
1\25 bin ölçekli hazırlanmış haritaya göre Karadenize dik uzanan beş pist var. Bir pist ise Akpınar Köyünün hemen güneyindeki üç küçük göletin olduğu alana yapılacak. Pistlerin dördü haritada işaretlenen havalimanı sınırında, ikisi ise sınırın dışında kalıyor.
Bakanlık: Haritayı biz hazırlamadık
Haritada alan içindeki yollar, havaalanına giden bağlantı yolları, viyadükler gibi detaylı çalışmalar var. Haritada yeni alanın tüm ayrıntıları yer alırken, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri ise haritanın kendilerince hazırlanmadığını, projenin ihale edilmediğini söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbula havalimanıyla ilgili daha önceki açıklamalarında, alanın altı pistten oluştuğunu, Türkiyenin en büyük havalimanı olacağını, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını ancak ilk etabın 2015te 90 milyon yolcu kapasitesiyle hizmete açılacağını söylemişti.
Bakanlar kurulu karar aldı
Bakanlar kurulu da 13 Ağustos 2012de yeni havalimanının yerini ilan etti. Kararda, havalimanı için aynı noktada dokuz hektarlık alan ayrıldı. Ancak havalimanın detaylı haritası ile Bakanlar kurulunun haritasında yerleşim yerleri olan bazı noktalar havalimanı sınırları dışında tutulmuş. Bu nedenle 90 milyon metrekarelik alanın 63 milyon metrekaresi havalimanına ayrılmış. Ayrıca, İstanbulun 1/100 bin ölçekli imar planına göre yeni havalimanı yapılacak arazinin yüzde 70si ormanlık alan. Karadeniz kıyısındaki bölgeler bozulmuş arazi, geri kalan alanlar ise tarım arazisi.
Maksat yeni yerleşim yeri açmak
Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman: Çok büyük bir hafriyat olacağı belli. Türkiyede özellikle de İstanbulda ormanlık alanlarda herkesin gözü var. Bu alanın tekrar orman vasfına döndürülmesi gerekiyordu. Havalimanı yapılmakla kalmayacak. Yanındaki tüm alanlar da yapılaşma baskısı altına girecek. İkinci köprü yapılırken bunu yaşadık. Kuzeyde yapılmasının başlıca nedeni yeni yerleşim alanlarını tetiklemek ve önlerini açmak. İstanbula yeni yük getirecek. İstanbula tek yapılaşma yapılacak yer burası. Maksat havalimanı değil, yeni yerleşim yerleri açmak.
Bu gidişle ne köprü yeter ne havalimanı
İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesinden Prof. Dr. Adil Çalışkan: Eski maden ocaklarını doldurup yapacaklarsa sorun yok. Ancak İstanbulun yeşil alanları orada olduğu için yeşil alanlara da zarar verecek. İstanbulda nüfus artışını durdurmadıktan sonra çözümü yok. Yoksa yeni havaalanı, üçüncü köprü de yetmez.
Sulak alanda ekolojik yıkım olacak
Yeşiller Partisi üyesi Serkan Köybaşı: Havalimanının kuzeye kaydırılması tam bir kıyıma neden olacak. 3. köprüden araç geçmesini garanti altına almak için proje buraya kaydırıldı. Havaalanına ihtiyaç var ancak bunun çözümü ormanın, ekolojinin ortasına yapmak değil. Sulak alanların tam ortası burası.
Milyarlarca liralık zemin iyileştirmesi
Mimarlar Odası İstanbul Şubesinden Mücella Yapıcı: Korkunç bir çevre felaketi olur. Böyle bir yere yapılabilmesi için milyarları bulan zemin iyileştirmesi yapılmalı. Tarım alanları var. Asla yapılaşmaya açılmaması gereken alanlar. Sazlıdere ve Terkos Barajı şu anda İstanbulun içme suyu açısından korunmuş yerleri.
Denize dev dolgular yapılacak
Harita Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Mehmet Yıldırım: Arşivleri karıştırıp İstanbulun 1/25 binlik planlarına baksak şu anda havalanının yapılacağı yerde denizin ne kadar doldurulduğunu görürüz. 1950lerde deniz sınırı farklıydı. Haritaya baktığımızda denizdeki sınırlara kadar alanların yeniden doldurulacağını görüyoruz. Deniz ile kara arasında 100 metrelere varan farklar var o bölgede. Projeye göre devasa yarmalar ve devasa dolgular yapılacak. Kıyı dolgusu, doğal halinin bozulması demek. Burası sadece havaalanı olarak kalmayacak, belli ki etrafında da yerleşim yerleri olacak.
İstanbulun bu bölgesi özenle korunuyordu
Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Ahmet Atalık: İlkesel olarak yıllardır İstanbul yerleşim alanlarının kuzeye doğru kayması özenle önlenmişti. Tarım arazileri, ormanlık alanlar, kente su sağlayan alanlar, doğal varlıklar kentin bu bölümünde yer almaktadır. Dolayısıyla kentin kuzeyine yapılacak üçüncü köprü ve devamında iki şehir, devamında da bir havaalanı, nüfusu kuzeye doğru hareket ettirecek. Su kaynakları ve onları besleyen doğal varlıkları tehdit edecek. İstanbulun nüfus varlığı ve aldığı göç göz önünde bulundurulduğunda telafisi mümkün olmayacak. Bu nedenle İstanbulun kuzeyi bakir kalmalı. Nüfusu kalabalık kentler, geri kalmışlığın göstergesi. Almanya da
4 milyonu geçen kent yok. Türkiye kırsal alanı güçlendirmeli, nüfusunu kırsal alana kaydırmalıdır.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77
-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla oradaki endişelerin çoğuna katılıyorum aslında, yani bunun için jeoloji ya da ne bileyim bilmemne mühendisi olmaya gerek yok, biraz düşününce herkesin bir takım endişeleri olmalı, ben öyle aman dolgu falan olayına pek takılmıyorum, oradaki kömür madenleri zaten galeri değildi, ama tabii ki bir dolgu gerekecek, deniz dolgusundan da korkmuyorum elin adamı yapıyor biz niye yapamayalım ama acaba oradaki içme suyu kaynakları ve yeşil alanlar nasıl etkilenecek, hep yok bir şey olmayacak diyorlar ama ben bu konularda maalesef bakanlığa hiç güvenmiyorum, herşey oldu bitti ile yapılıyor, kimse sorgulamayacak sorgulayanlarda zaten mahkeme kapılarından geri dönecek, resmen kolluk bende kıllık bende dönemini yaşıyoruz, benim için üzücü, böyle olmasını beklememiştim açıkçası.