6. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Sal, 2016 14:14
gönderen Anatolian
Geçtiğimiz yıllarda her sene yolcu sayısında %10 civarında artış yakalanan AHL'de bu sene kriz nedeniyle yolcu sayısı %0.8 azalmış. Avrupa sıralamasında da 3.lüğü zaten küçük bir farkla geçtiği Frankfurt'a kaptırmış.
Turisttik yerlerdeki havalimanlarının durumu ise,
Antalya -%35
Dalaman -%28
Gazipaşa -%18
:?

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 06 Ağu Pzr, 2017 13:30
gönderen Esat
http://emlak.haber7.com/emlak/haber/239 ... ar-verildi
Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan üçüncü havalimanı inşaatının bitmesinin ardından "Atatürk Havalimanı ne olacak?" sorusuna şu yanıtı verdi:

''Atatürk Havalimanı ile üçüncü havalimanının aynı uçuş güzergahını kullanıyor. Üçüncü havalimanı yapılınca Atatürk Havalimanına zaten gerek kalmayacak. Ancak burası kesinlikle yapılaşmaya açılmayacak. Dünya çapında bir fuar alanı kurulacak. Dünya ile rekabet edebilen bir fuar merkezi olacak. Kesinlikle AVM ya da konut olmayacak. Atatürk Havalimanı arazisi şehir merkezinde kalmış çok büyük bir alan o yüzden fuar alanının yanında yeşil alan da yapılacak.''
inşallah, ben görene kadar pek ümitli değilim

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 06 Ağu Pzr, 2017 17:08
gönderen Engin Y
İnşallah öyle olur, ama bakan her ne demiş olursa olsun yarın bir gün birisinin çıkıp burayı konut imarına açıyoruz demesi durumunda bu sözlerin hepsi yutulmuş olacak..

Bekleyip göreceğiz..

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 06 Ağu Pzr, 2017 22:45
gönderen Uğur
Müthiş bir fikir mesela Yüksek Hızlı tren garı? Metro bağlantılı Metrobüse yakın Demiryolu burnunun dibinde madem Havalimanı kalamıyor Tren garı olsun. Geri kalanı da yeşil alan şehir parkı adına ne dersiniz artık :) İstanbul'un metropol alanının sadece %2,5u yeşil alan bence buna ihtiyacımız var.

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 13 Ağu Pzr, 2017 17:07
gönderen Engin Y
Gayet makul bir öneri, ama Halkalı'da gar projesi yaparken, buraya da YHT garı yaparlar mı?

Bu kadar kentin ortasında kalan bir alanı affetmezler, en geç on yıl sonra parsel parsel müteahhitlere satarlar..

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 16 Ağu Çrş, 2017 07:02
gönderen Kamil16
Atatürk HL, Berlindeki Almanya'nın en eski havaalanlarından sayılan Tempelhof gibi, Türkiye Havacılık geçmişi ile birlikte değerlendirilebilir.

http://www.thf-berlin.de/

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Çrş, 2017 09:11
gönderen okay71
Kamil16 yazdı:Atatürk HL, Berlindeki Almanya'nın en eski havaalanlarından sayılan Tempelhof gibi, Türkiye Havacılık geçmişi ile birlikte değerlendirilebilir.

http://www.thf-berlin.de/

Bu çok güzel bir fikir ...

Atatürk Havalimanı’na Veda Ederken..

Gönderilme zamanı: 14 Eyl Cum, 2018 15:52
gönderen Kamil16
Atatürk Havalimanı’na Veda Ederken..
Yeşilköy, 1900’lü yıllarda başlayan havacılık faaliyetleri ile zaman içinde Yeşilköy Hava Meydanı’na dönüştü ve şimdi İç Hatlar Terminali olarak kullanılan yapı 1983 yılında Dış Hatlar Terminali olarak açıldı ve 1985 yılında adı, “İstanbul Atatürk Havalimanı” olarak değiştirildi. Şu anki modern Dış Hatlar Terminali, 2000 yılında açıldı ve sonrada yapılan eklemeler ile kapasitesi büyütüldü.
Atatürk Havalimanı, konumu itibarı ile Marmara denizinden alçalarak yüksek güvenlik içinde mevcut Pistlere yaklaşım ve iniş yapılabilmektedir. İlk Pist, 1800 metre uzunluğunda ve 05/23 olarak konumlanmıştır. Şu anda genellik ile iniş pisti olarak kullanılan 05/23 Pisti, yakın zamanda 2600 metreye kadar uzatılarak inişlerin daha güvenli olması sağlanmıştır. 1972 yılında açılan 17/35R Pisti ise 3000 metre uzunluğundadır.
Atatürk Havalimanı’nı kaderini etkileyen konu pistlerin konumlandırılması ve ileriye yönelik uzun vadeli planlamaların başından itibaren yapılmaması oldu. Zaman içinde uçuş trafiğinin artması ile 3.Pist ihtiyacı doğmuş ancak 3000 Km uzunluğunda olan ve Paralel yapılan 3.cü Pist, yapım süresince ve daha sonrada bitmeyen tartışmalara neden olmuştur. 2003 yılında hizmete alınan 17/35L Pisti, uçakların aynı anda kalkış yapılabilmesi için, iki paralel pist arasında olması gereken minimum mesafe 760 metre yerine sadece 150 metre uzaklıkta yapılabilmiştir. Çünkü bu cephede Havaalanı arazisi, konut alanı ve yol sınırına dayanmıştır. Uluslararası Prosedürlere göre, Paralel Pistlerde aynı anda operasyon yapılması için minimum 760 metre mesafe olması zorunluluğu vardır. Bu neden ile çoğunluk ile İki Paralel Pist, birbirini yedekleme işlevi görmekte ve verimli kullanılamamaktadır.
Londra’daki Heathrow Havalimanın’da sadece 2 Pist vardır ama 78 Milyon Yolcu ile Dünya sıralamasında 7.ci dir. İstanbul Atatürk Havalimanı ise 3 Pist ile ve 63 Milyon Yolcu ile 15.ci sıradadır. Burada örnekleri arttırmak mümkün. Atatürk Havalimanı, zamanında iyi bir planlama yapılabilse idi ve devlet iradesi ile örneğin 1999 depremi sonrasında arsa fiyatlarının da gerilemesi ile çevresinde kamulaştırma ile arazi büyütülebilir ve 150 metre mesafe ile 3 Km’lik Paralel Pist yapmak zorunda kalınmaz idi.
Burada özet ile anlatıldığı gibi Pistlerin konumlandırılmasındaki bu tarihi ve teknik hata, Atatürk Havalimanının kaderini belirlemiştir. 2010’lu yıllarda 4.cü Pist için yer bulundu, çizimler, etütler yapıldı ama kamulaştırma maliyeti nedeni ile vaz geçildi.
Sonuç olarak Atatürk Havalimanı, sadece adı için değil bulunduğu konum, Raylı Sistem entegrasyonu ve hatta Denize kanal ile bağlantı bile yapılabilirdi vs. gibi olanakları dolayısı ile 16 Milyonluk şehir için çok iyi bir konumdadır. Bu avantajları nedeni ile korunmalı, yaşatılmalı idi. Oysa şimdi kapatılıyor. Çok ciddi dış kaynak ve borçlanma ile devasa yeni bir havalimanı yapıldı. Yeni Havalimanında, yaklaşık 3 yıl raylı ulaşım olmayacak. Vatandaşlar, otobüsler ile taşınacak. Yeni Havalimanının, kente uzaklığından ve ulaşım zorluğundan dolayı yolcu kaybına uğrayacağını düşünüyorum. Sabiha Gökçen Havalimanı, önümüzdeki yıl bitecek metro bağlantısı, 2.Pisti ve yeni Terminal yatırımları ile birçok yolcu için birinci derecede tercih edilecektir.

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Cmt, 2018 22:51
gönderen Edil Arda
alternatif pistleri paylaşmanız harika olmuş, teşekkürler...

Sözde üçüncü, gerçekte taşınma olan havaalanının adı için buradan imza verebilirsibiz: https://www.change.org/p/istanbul-3-hav ... BCrk-olsun

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Pzr, 2018 10:36
gönderen Kamil16
Mevcut Atatürk Havalimanı nasıl değerlendirilmeli? Bir örnek ile başlayalım. Berlin’de şehir merkezindeki Tempelhof Havalanı, hem müze hem park olarak kullanılıyor. Yeşilköy’deki bu alan ve yapılarda, Türkiye’nin Havacılık geçmişi, müze olarak değerlendirilebilir. Türkiye Havacılık ve Uzay Endüstrisi merkezi, Havacılık – Uzay Bilimleri Üniversitesi, Pilot Yetiştirme Okulları açılabilir. 3 Pisten, 2 tanesi, acil durumlarda kullanım için, güvenlik amaçlı korunmalıdır. Ayrıca Kargo uçakları bu alanı kullanmaya devam edebilir. Toptan yıkılıp, konut alanı yapılması, Türkiye’nin geçmişine ve bu ülkeye kuranlara saygısızlıktır.

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Pzt, 2018 06:26
gönderen Esat
park olacağı açıklandı, konut olmayacağı söyleniyor. Ayrıca havalimanının komple yıkılmasının ülkeyi kuranlara saygısızlıkla hiçbir ilgisi ve alakası olamaz.

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Pzt, 2018 11:26
gönderen Kamil16
Esat yazdı:park olacağı açıklandı, konut olmayacağı söyleniyor. Ayrıca havalimanının komple yıkılmasının ülkeyi kuranlara saygısızlıkla hiçbir ilgisi ve alakası olamaz.
Şu anda Atatürk Havalimanı diye adlandırılan bölge'de havacılık faaliyetleri 1910 yılına kadar gidiyor.

"Türkiye’de ilk havacılık girişimleri 1911-12’de, bugün Atatürk Havalimanı olan arazinin yakınında kurulan iki hangar ve küçük bir meydanla başlamıştır. İlk kullanım amacı askeridir; Harbiye Nazırı Mahmut Şevket Paşa orduda kullanılacak uçaklar için bir tesis oluşturmak istemiştir."

"Cumhuriyetin ilanının ardından 1925’te kurulan Türk Tayyare Cemiyeti’yle sivil havacılığın ilk adımları atılmaya başlanmıştır. Yeşilköy’deki tesis 1933 yılına kadar askeri amaçla kullanılmış, bu tarihteyse Amerika’dan alınan iki King Bird modeli uçakla sivil uçuşlar başlamıştır. Bir hangar ve yanındaki kagir bina sivil uçuşlara ayrılırken, binanın üst katına bir bekleme odası ve bilet satış gişesi kurularak terminal oluşturuldu. Şubat 1933’te ilk protokol yolcuları İstanbul-Ankara uçuşunu gerçekleştirdi. O tarihte yakıt ikmali gerektiğinde uçaklar Eskişehir’e iniyor, ardından Ankara’ya devam ediyordu.Ankara’da Gazi Eğitim Enstitüsü’nün yanındaki bir tarla pist olarak kullanılıyordu. Yine 1933’te beş uçaklık bir filo Türk Hava Postaları adı altında çalışmaya başladı.."

Bu alanda Türkiye'nin Osmanlı'dan başlayan bir havacılık geçmişi var. 1930'lı yıllarda bu ülke'de uçak üretildi ve yurt dışına bile satıldı. Hatta yolcu uçağı bile üretildi.
Benim önerdiğim, bu havacılık geçmişi yaşatılarak, Pilot Eğitim Tesisleri, Hava-Uzay Endüstrileri kurulmasında. Yüksek Teknoloji içeren ürünleri üreten teknopark alanı olarak değerlendirilmesidir.

Geçmişin izlerinin tamamen silinerek, park alanı yapılmasının uygun olmadığı görüşündeyim..