1. sayfa (Toplam 7 sayfa)

gnl-HV.07 » A380 İstanbul' da

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Sal, 2007 22:41
gönderen Esat
Dünyanın en büyük yolcu uçağı A380, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda İstanbul Atatürk Havalimanı’na inecek. Avrupalı imalatçı Airbus’ın 555 koltuklu, 560 ton maksimum kalkış ağırlığına sahip dev yolcu uçağının 30 Ekim’de Türk Hava Yolları yetkililerine tanıtılması planlanıyor.

BİR GÜN KALACAK Çin’in Şanghay şehrinden İstanbul’a uçacak A380, inişinden sonra havacılık geleneklerine göre havalimanı itfaiyesinin suyla yapacağı takın altından geçecek. Bir gece Atatürk Havalimanı’nda kalacak A380, ertesi gün THY yetkililerine 2 saatlik "demo" olarak adlandırılan tanıtım uçuşu yapacak. Öğleden sonra yerde havalimanı personelinin gezmesi için kapılarını açacak A380, 30 Ekim akşamı şirketin ana merkezi olan Fransa’nın Toulouse kentine geri dönecek.

Airbus İstanbul uçuşunu kabin testlerinde kullanılan, içinde farklı tasarımlı first, business ve ekonomi sınıfı koltuklara sahip 7 numaralı fabrika uçağı ile gerçekleştirecek. Bu uçuş aynı zamanda Atatürk Havalimanı için de önemli bir test olacak. Airbus’ın yaptığı araştırmaya göre İstanbul, artan yolcu sayısıyla 2015’ten itibaren A380 gibi dev yolcu uçaklarını besleyebilecek kapasiteye ulaşacak.

THY’YE A380 TEKLİFİ THY’nin önümüzdeki 10 yılın filo planlarında yer alan çift motorlu yolcu uçağı ihalesine A350 XWB tipi uçakla hazırlanan Airbus ayrıca THY’ye üç adetlik A380 yolcu uçağı opsiyonu da sunmayı planlıyor. Airbus, THY’nin Kuzey Amerika ve Uzakdoğu’ya yaptığı seferlerde A380’i doldurabileceğine inanıyor. Bu uygulamayla THY’nin New York JFK, Tokyo Narita gibi çok yoğun havalimanlarına "slot" olarak adlandırılan uçuş sınırlamalarına girmeden tek uçuşla çok sayıda yolcuyu uygun fiyatla ulaştırabileceğinin, pazarda rakiplerinin önüne geçebileceğinin altını çiziyor.
Kaynak : Airport Haber

Dıştan Görünüm
Resim

İçten Görünüm
Resim

Teknik Çizim
Resim

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Sal, 2007 22:45
gönderen abhazyalı ugur
Bu ucagı gezmek lazım bizi içeri sokabilecek birilerini tanıyan varmı :D

A380 Gezisi

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Çrş, 2007 07:03
gönderen Esat
Rıfat Behar ile görüş 1 Nisan' a doğru bize yardımcı olabilir :D

Not: Bilmeyenler için sevgili Rıfat Behar geçen 1 Nisan da bizi bu konuda bir güzel işletmişti, gördüğüm en profesyonel şakaydı, tabii bir de Karaköy Beşiktaş metrosu haberi vardı :)

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2007 02:45
gönderen AyLiN
Pistlerden sorumlu Devlet Hava Meydanları (DHMİ) 555 koltuk ve 560 ton ağırlığındaki uçağın inişte ağırlığından dolayı pisti çatlatabileceği endişesini taşıyor.

Dünyanın en büyük uçağı Airbus A380 ekim ayında İstanbul'a gelecek. DHMİ yetkilileri, dev uçağın İstanbul'a inişine izin verilip verilmeyeceği yönünde henüz bir karar verilmediğine işaret ederek, ''A380 4 bin metrelik piste iniş yapabiliyor.

Bizim pistimiz ise 3 bin metre. 73 metre uzunluğu, 24.1 metre yüksekliğindeki uçağın inip inmeyeceğine THY yöneticileriyle yaptığımız görüşme ile karar verilecek'' dedi.

Resim

Gönderilme zamanı: 16 Eki Sal, 2007 22:28
gönderen AyLiN
Bugün okuduğum habere göre ilk A380 ler Singapur Havayollarına teslim edilmiş ve ilk Ticari sefer 9 gün sonra Singapurdan Sydneye doğru yola çıkacak.

Resim
Resim
Resim
Resim

Ilk teslimat

Gönderilme zamanı: 19 Eki Cum, 2007 08:59
gönderen Kemal Çevik
Sevgili arkadaşlar,

Ilk Airbus 380 geçtiğimiz pazartesi (15 ekim) Singapur havayollarına teslim edildi, birkaç gündür Toulouse'da havayolunun pilotlarınca uçuruluyor, hafta sonu "eve" doğru yola çıkacak. Bir numaralı ilk seri üretim 380 ilk seferini i 25 Ekimde Singapur - Sidney hattında yapacak. Biletleri bir yıldır açık artırmada olan bu sefer için 450 meraklı bir milyon dolardan fazla ödemiş, havayolları da normal ücretin üstünde kalan kısmı başta sınırsız doktorlar olmak üzere hayır kurumlarına bağışlayacağını açıklamıştı.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK

Gönderilme zamanı: 15 Oca Sal, 2008 11:03
gönderen Mehmet Kasım
Bu uçağa hayranım. THY sanırım pistlerin çok fazla uygun olmadığını düşünerek almadı. Son durum ne bilemiyorum ama mutlaka binmek istediğim bir uçak.

Havayolu ulaşımı çok kaliteli ve konforlu bir sistem. Ülkemizde de son zamanlarda yaygınlaşıyor.Benden bir kaç resim olsun:

Resim
Resim

A380 De Tahliye Problemi İddiası

Gönderilme zamanı: 12 Şub Sal, 2008 22:11
gönderen Esat
Airbus A380 uçaklarında, acil durumlarda kullanılan uçağı tahliye kaydıraklarında ciddi bir sıkıntı yaşanıyor. Öyleki, tehlike anında tahliye kaydırakları'nın şişmesini sağlayan ve kaydırakların içine dolan özel üretilmiş kimyasal bir gaz kullanılması kaydırakları ikinci kez üst üste kullanılamaz hale getiriyor...Acil durumlarda uçaktaki yolcuları tahliye etmek için kullanılan kaydırakların hayati önem taşıdığı tartışılmaz bir gerçektir...

SKYSUN HABER'in öğrendiğine göre acil durumlarda kullanılan kaydırakların içine dolan kimyasal gaz olması sebebiyle kaydırakların 1 kere kullanıldıktan sonra hepsinin uçaktan tamamen sökülmesi ve Airbus tarafından yeniden kullanılır hale getirilerek uçağa geri montaj edilmesi söz konusu. Bu işlemin sadece Airbus'nun tesislerinde yapılabilmesi bir hayli kapsamlı bir çalışmayı gerektiriyor...Öyleki Tahliye sistemini bir kere kullanan Uçak sahibi havayolu yetkilileri'nin bu işlemin hemen ardından Uçakta bulunan 16 kaydırağı tamamen sökerek Airbus'a getirmeleri gerekmekte.Tabiiki buda uçağın belirli bir zaman için uçamıyacak anlamına geldiğinden, bu uçağı tercih edecek havayolları son derece önemli ve masraflı olan bu konuyu göz ardı etmemelidir diye düşünüyoruz...
SkySun Haber

Çok anlamlı değil

Gönderilme zamanı: 13 Şub Çrş, 2008 09:54
gönderen Kemal Çevik
Havacılık deyimi ile "slide patlatmış" bir uçak zaten çok önemli bir varta atlatmış demektir, yolcuyu "kaydırdıktan" sonra hemen uçmaya başlaması sözkonusu değildir, ciddi bir bakıma, denetime girmesi gerekir. Hatta bazı durumlarda bir daha hiç uçamayabilir.

Bence bu çok önemli bir duyum değil, kaldı ki tüm uçakların kaydırakları imalatçı tarafından yenilenir. Hem bu nazik işlemin üretici tarafından yapılması gerektiği, hem de kırk yılda bir zorunlu olarak gereken bu yenileme için yatırım yapmak ve işletme maliyetini taşımak havayolları bakım birimlerinin işine gelmediği için.

Unutmayın hava yastığı açılan otomobilinizi bile yetkili servise götürmek zorundasınız, eh biri size muziplik yapmadıysa aracınızın zaten başka müdahalelere de ihtiyacı var, ve bir müddet kullanamayacaksınız demektir. :)

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2008 10:08
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=6850

Biz A-380'i gezemedik ama bizim adımıza Bakan Yıldrım gezmiş:) Bu uçağın hastasıyım. ERP Programında bu uçağın BOM (Ürün Ağaç Listesi) 'i bile çıkardım.

Alıntı: Yıldırım, daha sonra fuarda Airbus tarafından imal edilen dünyanın en büyük yolcu uçağı A380’i gezdi. Uçağın kokpitinde de oturan ve sistemler hakkında bilgi alan Yıldırım, iş jetlerini de yakından inceledi. Fransız

Gönderilme zamanı: 28 Şub Prş, 2008 19:31
gönderen AyLiN
Geçen Hafta Viyana - İstanbul seferi sırasında Airbus maketlerini gördüm. 1:25 ölçlülerinde hazırlanmış yanında bir uçakla beraber satılıyor fiyatı Austria Airlines da 25 Euro.

ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Gönderilme zamanı: 05 Tem Cmt, 2008 11:47
gönderen Esat
Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru, İstanbul Atatürk Hava Limanı'ndaki 06/24 pistinin kısa olması nedeniyle sık sık pistten çıkmalar yaşandığını anlattı. Arıduru, en geç 2010'a kadar 06/24 pistinin yanına yedek pist yapılmasını ve pistin boyunun 2600 metreye çıkarmayı planladıklarını söyledi.
Sivil Havacılık Genel Müdürü Arıduru, bir grup gazeteci ile yaptığı sohbette, İstanbul Atatürk Hava Limanı yanından geçen yolu Ayamama deresinin kenarına çekileceğini, Maliye Bakanlığı'nın Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) tahsis ettiği 862 bin metrekarelik alanın Atatürk Havalimanı'na katılacağını söyledi.
İstanbul Havalimanı'ndaki 06/24 pistinde sıklıkla çatlaklar oluştuğunu anlatan Arıduru, şöyle konuştu:
''Bu pistin boyu 2300 metre olduğu için sık sık pistten çıkmalar yaşıyoruz. Başından ve sonundan 150'şer metre uzatarak pisti 2600 metreye çıkarmayı planlıyoruz. Pistin tadilatını ve uzatmasını beraber yapacağız ama öncesinde trafiğe herhangi bir kota koymak istemiyoruz. Pistin yanında askerlerin koruganlarının olduğu bir yer var. 06/24 pistinin yanına, 08/36'da olduğu gibi acil durumlara yönelik bir pist yapmayı planlıyoruz. Önce yedeğini yapıp daha sonra 06/24'ü bakıma almak gibi bir düşüncemiz var.
06/24 pistinin üzerindeki çatlakları kapatalım dediğimizde, bu bile 1 ay süre alıyor. Buna şu anda İstanbul trafiğinin tahammülü yok. Bizim önerimiz en geç 2010'A kadar 06/24 pistinin yanına yedek pistin yapılması ve 06/24 pistinin rehabilite edilerek uçuşlara açık tutulması.''

İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki slotun (1 saatte iniş ya da kalkış yapan uçak sayısı) 40 olduğunu anlatan Arıduru, 06/24 pistinin, yedek pist yapılmadan onarıma alınması durumunda slot kapasitesinin 20'ye düşeceğine dikkat çekti.
Arıduru, Atatürk Havalimanı'nın 20 slot ile ayakta durmasının mümkün olmadığını belirtti ve ''06/24 pistinin 2600 metreye uzatılması ve yanına yedek pistin yapılmasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki slot kapasitemizi de 50'ye yükseltmeyi planlıyoruz'' dedi.
Atatürk Havalimanı'na eklenecek yeni alan ile rahatlanacağını anlatan Arıduru, ''Böylece, 3. havalimanı yapmak için son derece fizibil bir alan bulmak ve iyi bir yatırım yapmak konusunda zaman kazanmış olacağız. İstanbul'a yapılacak 3. havalimana aynı anda 3 uçağın iniş, 3 uçağın kalkış yapabilecek kapasitede olmasını düşünüyoruz'' diye konuştu.
Genişleme iyi olacaktır, hem pistin uzatılması hemde yedek pist ile özellikle sabah yoğun saatteki taksi pozisyonu kalabalığı da azalır belki, gerçi havacılık hakkında çok bilgimiz yok ama nedense yolcuları en çok sıkan buradaki bekleme oluyor.