5. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 28 Mar Prş, 2013 14:34
gönderen Kemal Çevik
orly 2006 da inmişti çok kalabalık bir havaalanıdı
Orly CDG'nin anca bir terminali eder :D onun için THY oradan uçarken çok daha rahat oluyordu

Airbus 330-200 BURSA

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cum, 2013 05:17
gönderen Kamil16
Ardı ardına toplu uçak alımları yapan THY, liderliğe koşar adım gidiyor.

Airbus 330-200 BURSA Uçağı Brüksel, Zaventem National Airport'ta...

Resim

THY, 737-900ER ile 4.kez kuyruk piste vurdu...

Gönderilme zamanı: 02 Ara Pzt, 2013 21:50
gönderen Kamil16
THY, Malaga seferinde, 737-900ER ile 4.kez kuyruk piste vurdu...

Resim

4 saat ve üstü uçuşlarda ve özellik ile Afrika uçuşları için alınan 737-900ER'ler ek yakıt depoları ile uzun menzil sağlandı ancak aynı hata 4.kez tekrarlanınca konunun uzmanlarca masaya yatırılması gerektiği ortada. 8)

İşte Ocak 2013'te konu ile ilgili bir yazı...

http://www.airporthaber.com/kose-yazila ... ihani.html

Gönderilme zamanı: 02 Ara Pzt, 2013 22:15
gönderen Esat
Videoyu izledim, kuyruk vurmadi galiba ama milim falan kaldi, kaza olabilirdi ama pilotlar tam zamaninda yeniden yukseldiler, verdiginiz linki okumadim gerci, gordugum kadariyla ucak sert indi ve zipladi, kuyrugu bu sebepten vuracakti sanki. Tabii uzmanlari okuyup ogrenmek lazim.

Gönderilme zamanı: 11 Ara Çrş, 2013 17:37
gönderen Esat
THY kötü hava koşulları nedeni ile 90 kadar uçuşunu iptal etmek durumunda kalmış.
THY'nın 16 dış, 74’ü iç hatlar olmak üzere toplam 90 sefer karşılıklı olarak iptal edildi.

İç hatlarda;
- Gaziantep,
- Batman,
- Samsun,
- Konya,
- Kayseri, Malatya,
- Trabzon,
- Erzincan,
- Adıyaman,
- Diyarbakır,
- Antalya,
- Sivas,
- Van,
- Nevşehir,
- Elazığ,
- Şırnak,
- Şanlıurfa,
- Kahramanmaraş,
- Iğdır seferleri iptal edildi.
Dış hatlarda ise;
- Cenevre,
- Sankt-Peterburg,
- Venedik,
- Brüksel,
- Leipzig,
- Moskova,
- Tunus,
- Hamburg seferleri iptal edildi.
http://www.kadinhaberleri.com/turkiye-h ... 54142.html

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 13:55
gönderen Engin Y
https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_A ... stinations adresinden THY'nin yeni uçuş noktalarına bakıyorum da..

Önümüzdeki aylarda açılması planlanan yerleri aşağıdaki gibi sıralamak mümkün..

Yakın mesafe: Varna (Bulgaristan), Astrahan ve Stavropol (Rusya)

Orta mesafe: Münster/Osnabrück (Almanya), Pisa ve Katanya (İtalya), Batna, Konstantin, Oran ve Tlemcen (Cezayir)

Uzun mesafe: Boston (ABD), Montréal (Kanada)

Cezayir'de dört yeni uçuş noktası birden açmaları biraz tuhaf geldi. Harita üzerinde bakınca da birbirine yakın kentler gibi duruyor. Sanırım her bir kentte bir Arap/Berberi aşireti var ve bu aşiretlerin hiçbirisini küstürmeyelim diye THY dört kente birden uçmaya başlıyor :)

Artık uzun mesafede, Meksiko City, Havana, Santiago de Chile, Rio de Janeiro, Karakas ve Bogota gibi Latin Amerika kentlerinin yanında, Sidney ve Melbörn uçuşlarını da düşünmeye başlamanın zamanı geldi. Özellikle Avrupa-Avustralya uçuşlarında Emirates'in ciddi bir pazar payı var ve bu transit pazarda THY'nin de pay elde etmesinin zamanı geldi..

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 15:36
gönderen Anatolian
Airbus A380 veya Boeing 747 gibi dev kapasiteli uçaklar olmadan dünya pazarında söz olmaları zor gibi

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 15:55
gönderen Engin Y
Abi,

Şimdilik Cakarta, Kuala Lumpur ve Singapur hatlarından tıpkı Sao Paulo ve Buenos Aires arasında olduğu gibi Sidney, Melbörn ve hatta Auckland uzatması deneyebilirler.

Hatlar tutunca, büyük gövdeli uçak alabilirler, ama Atatürk Havalimanı'nda bu uçakların yanaşabileceği körük yokmuş sanırım. Yeni havalimanı bitmeden (2018?) büyük gövdeli uçak zor..

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 16:03
gönderen Anatolian
Uğur Cebeci'nin Nihat Özdemir ile SGH hakkında yaptığı röportajdan
Köprüler, yani körükler çok şık. Bazılarında çift çıkış var. Bir gün buraya A380 gibi iki katlı uçakların gelebileceğini düşünüyor musunuz?

-Böyle bir uçağın geleceğini düşünerek projeyi ona göre geliştirdik. Şu an bir körüğümüz A380’e hizmet verebilecek şekilde tasarlandı.

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/12561007.asp
Şu an tek eksik sürekli oyalanan ve yapımını ertelenen yeni uzun pist

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 16:46
gönderen Engin Y
Böyle bir uçağın geleceğini düşünerek projeyi ona göre geliştirdik. Şu an bir körüğümüz A380’e hizmet verebilecek şekilde tasarlandı.
Zamanında (tabii o zamanlar havalimanı terminalleri devletin işletmesindeydi) Hıncal Uluç'un, "Türkiye'nin doğusuna gidecek uçaklar SGH'den ve batısına gidecek uçaklar AHL'den kalksın" şeklinde bir önerisi vardı. Tabii o zamanlar transit taşımacılığın THY'deki payı çok düşüktü. Aslında iki havalimanı arasında 45 dakikada ulaşımı sağlayan ve 15 dakikada bir hareket eden kesintisiz ve duraksız bir hızlı tren olsa, bu yine mümkün, ama mevcut altyapıyla artık imkânsız.

Geçen yıl, Madrid-İstanbul uçağında, yanımda Koreli bir kız oturuyordu ve inişe yakın çantasından İstanbul-Seul uçuş kartını çıkarmıştı. Kızın diğer yanında Rus olduğunu tahmin ettiğim bir adam vardı ve ayağa kalktığımda elinde tuttuğu İstanbul-Yekaterinburg uçuş kartını görmüştüm. Koridorda gördüğüm, fiziksel olarak Arap'a benzeyen bir adamın elinde de İstanbul-Dubai uçuş kartı vardı. "Birleşmiş Milletler gibi uçağa binmişiz" diye espri yapmıştım hatta (kendi kendime) :)

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 17:44
gönderen alabay
E bu gayet de normal, Almanya’nın Frankfurt’u ve İngiltere’nin London-Heathrow’u neyseler, Türkiye’nin İstanbul’u ve Ankara’sı da bence aynısıdır, aynısı olabilirler. Artı turizm açısından önemli olan bir takım havalimanlarımız, ama İstanbul ile Ankara turnike odakları.

Gönderilme zamanı: 05 Nis Cmt, 2014 17:10
gönderen Esat
THY Avrupa Hava Yolları Birliği rakamlarına göre 2013 - 2013 arasında en çok yolcu artışı sağlayan firma olmuş, bunun yanında valiz kayıp oranında binde 5.4 ile en az valiz kaybeden ikinci firma, zamanında kalkış oranı ile de en iyi dördüncü firma olmayı başarmış. Başarıların devamını dilerim.

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber ... inc-basari