Gönderilme zamanı: 05 Oca Pzr, 2014 12:37
http://www.haber7.com/guncel/haber/1112 ... tal-edildi
İzmir' de yoğun sis nedeni ile hava ulaşımı yapılamıyor
İzmir' de yoğun sis nedeni ile hava ulaşımı yapılamıyor
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Abi, http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city adresine göre, Londra ve New York dünyanın en küresel kentleriymiş..Atatürk Havalimanı 51 milyon kişi ile Avrupa Kıtası'nda 5.
Avrupa 1. ise 72 milyon ile Londra Heathrow
Londra'daki havalimanlarının toplam yolcu trafiği ise 141 milyonmuş
Bence yönetimler el ele vermeli SGH-AHL arası raylı sistemlerle bağlanmalı bir kaç yıla.Bu yıl THY'nin açacağı yeni hatlar arasında Rotterdam, Boston ve Montreal de yer alıyor..
Meraklı Havacı
@meraklihavaci
·
Başlayalım!
Şu an İstanbul Havalimanı’nda toplam 7⃣3⃣ havayolu şirketi tarifeli uçuş düzenlenliyor veadet yeni havayolu şirketi de ilk kez İstanbul Havalimanı'ndan uçuş düzenlemeye başladı.
Şimdi paylaşacağım bilgi, maliyetler mi yoksa kazançlar mı noktasında fikir verebilecek önemli bir bilgi olacaktır :
İstanbul Havalimanı’nda yeni havayolu şirketlerinin sayısının artmasının yanında mevcut frekans sayıları da 2⃣ katına çıktı...
Şöyle bir düşünelim arkadaşlar:
A-B-C-D-E-F'nin kâr ettiği ve daha fazla uçuş yaptığı X Havalimanı'nda, Z firması bazı operasyonlarını durdurmak istiyorsa bunun sorumlusu havalimanı mıdır?
Olmadığı net şekilde bellidir.
Arkadaşlar, bir havalimanında artan talebin yanında havayolu şirketlerinin maliyetleri ve karlılığı, ağırlıklı olarak kendi operasyonel verimlilikleri, maliyet yönetim politikaları ve uçuş düzenledikleri hatlarının karlılığı ile oluşmaktadır.
ÖNEMLİ: Bu İstanbul Havalimanı'ndan bağımsız olarak, "teknik" bir gerçektir.
Bir bilgi daha vereyim...
Havayolu şirketlerinin asıl büyük maliyetleri personel ve yakıt giderleridir.
Personel maliyetlerinin toplam işletme giderleri içerisindeki payı yaklaşık %15-17,
Yakıt giderlerinin payı %30-35,
Havalimanı giderlernin payı ise %5 civarındadır.
Bu bilgiyi niye verdim?
BÜYÜK GÖÇ dediğimiz AHL'den İST'ye taşınma sonrasında havayolu şirketlerinin 'havada bekleme' sürelerinin önemli ölçüde azalması sebebiyle, (en yüksek gider kalemi olan) yakıt giderlerinde %4'lük bir tasarruf sağlandığı tespit edilmiş. Doğru bilgi bu.
Burada yanlış ve yanıltıcı bilgi olarak paylaşılan bir veriyi de doğru olarak paylaşmak istiyorum.
Kuş Çarpması ve Pas Geçme istatistiklerinden bahsetmek istiyorum. Size doğru bilgileri 'ölçülmüş veri' yani bilimsel olarak ispatlanmış bilgi şeklinde vereyim.
Kuş çarpması oranları
---
AHL : 122 kuş çarpması (Nisan-Ekim 2018)
İST : 40 kuş çarpması (Nisan-Ekim 2019)
İST'de AHL’den %68 oranında daha az kuş çarpması olayı yaşanmıştır.
Toplam kuş çarpmalarının sadece 3'ünde uçak hasarı oluşmuştur.
#MeraklıHavacı sundu!
Doğru bilgiyle donanalım, yanlış bilgiden kaçalım!
Merak edip araştırmak kadar güzeli yok.
Sizin merak ettiklerinizi, sizle birlikte öğrenmek ise çok daha güzel.
Doğru bilgiyi paylaşırsanız sevinirim.
Herkese teşekkür ederim!